Herkennen type tijdelijke afdichting waterleidingkeuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 09:26
Beste,

Onze aannemer heeft de aansluitingen van de keuken verzorgd, waarna er een dikke laag stuc overheen gekomen is. De onderste kraan hebben de stucadoors aangelegd (en flink ingesmeerd), de bovenste twee had de loodgieter destijds afgedopt.

Wat voor dop zit er op? Diameter is iets minder dan 3cm (geen goed meetgereedschap bij de hand). Hoe moet ik deze verwijderen om een nieuwe kraan te plaatsen voor extra aansluitingen (of kan ik ook deze ene kraan gebruiken voor wasmachine, quooker en wasbak?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_UgcqqTq2JOpKOvL6sp4w9xrx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0nCsrKYTc48Kpc3VG2Ss414.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Heb je ook een foto zonder stucken?

Werkelijk die kraan half in de muur... _O-

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is een grap toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
Was het maar zo'n feest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat heb je in hemelsnaam met die stucadoors gedaan of gezegd dat ze zoiets zo opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:38
Als die kraan gaat lekken dan moet het stucwerk eromheen kapot om de kraan eruit te draaien.. niet zo fris.

Wat de dop betreft, waarschijnlijk gewoon een "koperen einddop" erop gesoldeerd, die zijn er in alle maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je hebt gewoon verlengbussen die je in de muurplaten kan draaien, als je die goed vastzet met een loctite dan gaat dat nooit meer los, dan kan je kraan gewoon met een teflon tape erin draaien zodat die verwijderbaar is.

Afhankelijk hoe recht de muur was is het niet ongebruikelijke dat er enkele cm's stucwerk op komen. In zijn algemeen zou ik dergelijke dikke lagen stucwerk altijd proberen te voorkomen op wanden die zichtwerk worden. Wat men meestal doet is met roodband eerst een constructieve laag en dan pas een afwerk stuclaag aanbrengen.

Als de constructie iets gaat doen kan het anders toch snel flink gaan scheuren. Beter is om met dotjes constructielijm een gipsplaat te lijmen op de muur. Het is afhankelijk wat er allemaal aan die muur moet komen, als je keukenkastjes e.d. gaat plaatsen is het juist wel fijn om een strakke achterwand te hebben die massief is en eventuele scheuren vallen dan toch niet meer op.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 15:52
Lijkt me dat het gewoon metalen versies zijn van afperspluggen

Die kun je er uiteindelijk gewoon uitdraaien.

En ja die kraan... daar hadden ze ook gewoon een radius omheen dieper kunnen houden. Bij een vriend van hebben de stuccers dat op gelost door er een stukje 50mm pvc eromheen te doen en dan stuccen. Of gewoon afdoppen zoals de andere leidingen en later kun je er dan kraanverlengstukken op schroeven.

Denk dat je kraanverlengstukken sowieso wel nodig gaat hebben. Had dit anders en netter gekund, jazeker.
Maar dit loopt wel los, komt achter je keukenkastjes zie je straks niks meer van en het stucwerk is wel strak. Ben eigenlijk wel onder de indruk dat ze het zo strak om die kraan hebben gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
@toekie hey super, deze termen kende ik niet en zocht ik. Dat geeft inderdaad vertrouwen dat het allemaal zo spannend niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
grasmanek94 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:00:
Als die kraan gaat lekken dan moet het stucwerk eromheen kapot om de kraan eruit te draaien.. niet zo fris.
[...]
Als die kraan gaat lekken is dat stucwerk eromheen al stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

Jeetje.. is die stuklaag zo dik?
Die wasmachine kraan zit we heel erg "diep".. vraag me af of je hier gemakkelijk een aansluiting met waterstop op kan draaien.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Zjemm

...

gewoon om die kraan heen weer wat weg bikken, kraan eraf, iets verlengen , stukwerk herstellen en nieuwe kraan er netjes op

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:38
Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:56:
[...]

Als die kraan gaat lekken is dat stucwerk eromheen al stuk...
Kan ook lekken bij de toevoer/draaiknop, heb ik al wel eens gehad. Als ie bij de schroef gaat lekken ja dan maakt het links of rechtsom niks uit.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 24-01-2025 10:15 ]

Pagina: 1