Ik zoek een moederbord/processor
Kort: Ik geloof dat mijn moederbord of processor dood is. Als de aangerade onderdelen met mijn huidige combineren kan ik ze 1 voor 1 aanschaffen en kijken of het dan werkt, maar het lijkt me niet nuttig daar mijn selectie op aan te passen.
Lang: mijn 10 jaar oude computer viel uit, liet voor een split second het bios scherm zien en geeft nu alleen nog maar zwart. Fans draaien, muis geeft licht, keyboard leek niets te doen maar een ouder keyboard kan numpad aanzetten. Moederbord heeft maar 1 led die aangeeft dat hij stroom heeft, die brand. Fans van kast, gpu en cpu draaien. Heb gpu en geheugenkaarten er uit gehaald en zie totaal geen verschil. Mijn conclusie: mijn moederbord of processor moet stuk zijn. Ik wil nieuwe kopen maar ik weet niet waar ik op moet letten als ik iets wil wat in mijn huidige systeem past (kast, voeding).
Wat is je budget?
Liefst rond de 400 euro. Kan hoger als ik meer moet vervangen (dan wil ik het wel weer meer futureproof hebben).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Zolang het maar betrouwbaar is
Mijn huidige systeem:
Processor:
Intel Core i5-4690k 3.5GHz 1150 (mogelijk dood)
Moederbord:
ASUS H97M-E, s1150 (mogelijk dood)
Voeding:
Corsair VS 650W (moet deze ook vervangen worden?)
Grafische kaart:
MSI GeForce GTX 960 2G
Kast:
Corsair Carbide 200R
Geheugen: (3 stuks)
Corsair Vengeance LP 1600 (2x4GB)
goodram 1600D364L11/8GB
Disks: (3 stuks)
SeaGate Desktop HDD 1TB
Kingston V300 120GB
nog een Kingston ssd (500GB)
Kort: Ik geloof dat mijn moederbord of processor dood is. Als de aangerade onderdelen met mijn huidige combineren kan ik ze 1 voor 1 aanschaffen en kijken of het dan werkt, maar het lijkt me niet nuttig daar mijn selectie op aan te passen.
Lang: mijn 10 jaar oude computer viel uit, liet voor een split second het bios scherm zien en geeft nu alleen nog maar zwart. Fans draaien, muis geeft licht, keyboard leek niets te doen maar een ouder keyboard kan numpad aanzetten. Moederbord heeft maar 1 led die aangeeft dat hij stroom heeft, die brand. Fans van kast, gpu en cpu draaien. Heb gpu en geheugenkaarten er uit gehaald en zie totaal geen verschil. Mijn conclusie: mijn moederbord of processor moet stuk zijn. Ik wil nieuwe kopen maar ik weet niet waar ik op moet letten als ik iets wil wat in mijn huidige systeem past (kast, voeding).
Wat is je budget?
Liefst rond de 400 euro. Kan hoger als ik meer moet vervangen (dan wil ik het wel weer meer futureproof hebben).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Zolang het maar betrouwbaar is
Mijn huidige systeem:
Processor:
Intel Core i5-4690k 3.5GHz 1150 (mogelijk dood)
Moederbord:
ASUS H97M-E, s1150 (mogelijk dood)
Voeding:
Corsair VS 650W (moet deze ook vervangen worden?)
Grafische kaart:
MSI GeForce GTX 960 2G
Kast:
Corsair Carbide 200R
Geheugen: (3 stuks)
Corsair Vengeance LP 1600 (2x4GB)
goodram 1600D364L11/8GB
Disks: (3 stuks)
SeaGate Desktop HDD 1TB
Kingston V300 120GB
nog een Kingston ssd (500GB)