Goedemiddag 
Ik sta aan de vooravond van een verhuizing naar een grotere woning waar ik over 2 ruimte verdiepingen wifi moet faciliteren. Daarnaast wil ik graag volledig future-proof zijn en van alle gemakken voorzien op netwerk gebied.
Persoonlijk ben ik maar tot een bepaald niveau thuis in netwerkconfiguraties en heb ik geen ervaring met glas verbindingen. Vandaar ook mijn post.
Voor het nieuwe huis heb ik het volgende 'boodschappen' lijstje gemaakt:
Uiterraard wil ik de UDM Pro Max en de Switch via glas aan elkaar koppelen, vandaar de Ubiquiti Networks SFP+ DAC Patch Cables. Ook ben ik in het bezit van een QNAP TS-1277XU-RP waar een Intel X520-DA2 in zit. Deze wil ik dan ook via glas verbinden.
Voor wat betreft de clients op het netwerk, deze zijn allen voorzien van minimaal 2.5 Gbps LAN of hoger.
Op het netwerk komen een 10-tal VM's te draaien, wordt er veel smart aangestuurd (HA) en draaien we uiteraard plex, worden er online games gespeeld (kids) en veel gestreamed.
Mijn vraag aan jullie is nu: Los van het feit dat dit wellicht 'overkill' is, ben ik er dan met deze configuratie of mis ik nog componenten of zie ik wellicht iets over het hoofd wat niet goed (samen)werkt en kan dit nog efficienter zonder veel meer te betalen?
Dank alvast voor de hulp en het advies!
Ik sta aan de vooravond van een verhuizing naar een grotere woning waar ik over 2 ruimte verdiepingen wifi moet faciliteren. Daarnaast wil ik graag volledig future-proof zijn en van alle gemakken voorzien op netwerk gebied.
Persoonlijk ben ik maar tot een bepaald niveau thuis in netwerkconfiguraties en heb ik geen ervaring met glas verbindingen. Vandaar ook mijn post.
Voor het nieuwe huis heb ik het volgende 'boodschappen' lijstje gemaakt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
2 | Interne harde schijven | Toshiba S300 Surveillance (CMR), 1TB | € 47,48 | € 94,96 |
2 | Kabels | Ubiquiti Networks SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Zwart | € 15,- | € 30,- |
2 | Kabels | Ubiquiti Networks SFP+ DAC Patch Cable (1 meter) Zwart | € 16,43 | € 32,86 |
1 | Kabels | Ubiquiti UACC-Cable-Patch-EL-0.15M-W-24 Transparant, Wit | € 93,28 | € 93,28 |
1 | Ubiquiti Pro HD 24 PoE | -- | -- | |
6 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U7 Pro Max | € 297,68 | € 1.786,08 |
1 | Computer accessoires | Ubiquiti 24-Port Patch Panel | € 33,65 | € 33,65 |
1 | Modems en routers | Ubiquiti Dream Machine Pro Max | € 619,99 | € 619,99 |
2 | Netwerkaccessoires | Ubiquiti Cat6A Keystone Jack, 12-Pack | € 50,03 | € 100,06 |
2 | Bediening | Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro PoE Kit - Zwart | € 412,95 | € 825,90 |
1 | Bewakingscamera's | Ubiquiti AI Turret | € 499,- | € 499,- |
Totaal | € 4.115,78 |
Uiterraard wil ik de UDM Pro Max en de Switch via glas aan elkaar koppelen, vandaar de Ubiquiti Networks SFP+ DAC Patch Cables. Ook ben ik in het bezit van een QNAP TS-1277XU-RP waar een Intel X520-DA2 in zit. Deze wil ik dan ook via glas verbinden.
Voor wat betreft de clients op het netwerk, deze zijn allen voorzien van minimaal 2.5 Gbps LAN of hoger.
Op het netwerk komen een 10-tal VM's te draaien, wordt er veel smart aangestuurd (HA) en draaien we uiteraard plex, worden er online games gespeeld (kids) en veel gestreamed.
Mijn vraag aan jullie is nu: Los van het feit dat dit wellicht 'overkill' is, ben ik er dan met deze configuratie of mis ik nog componenten of zie ik wellicht iets over het hoofd wat niet goed (samen)werkt en kan dit nog efficienter zonder veel meer te betalen?
Dank alvast voor de hulp en het advies!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.