Ik kan hier niet echt zien wat hij met het geheugen heeft gedaan. Bij de 2e video gebruikt hij 7200MHz geheugen, dat kan niet met een AM5 proc tenzij je in Gear 2 draait, dat zorgt juist voor minder performance dan 6000MHz CL30. Omdat de uploader dit niet toelicht is het erg koffiedik kijken wat hij gedaan heeft. Je kan ook beargumenteren dat 7200MHz unfair is (moet allebei 6000MHz) maar dat is weer een gedoe met de huidige prijzen. Verder underperformed de 7800X3D zeer noemenswaardig in deze video.
Bij de eerste video gebruikt hij 6200MHz geheugen, grotere kans dat dit wel werkt, maar ook hier is het onzeker. Hij vermeld hier dan weer wel dat hij DDR4 gebruikt in de description (?) en heeft dislikes uitgeschakeld, dat zet mij aan het twijfelen of dit wel jovel is.
Ik zou dit soort videos met een erg grote korrel zout nemen tenzij ze zeer expliciet vermelden waar alles op ingesteld staat. Gebruik reviews van betrouwbare partijen.
Overigens, bij de 2e video gebruikt hij een 14600K ipv een 7800X3D rond de 1:00 lol.
gazmask schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:41:
Zijn die AMD's dan zoveel koeler dan Intel? Ik heb nog 'n 9700K stock draaien met een corsair H150i AIO cooler, maar dat ding heeft veel fans en wil dan misschien terug gaan naar een standaard cpu koelertje zonder dat die op 100% moeten blazen voor 1440p
Zuiniger, niet koeler. Lang verhaal.
Maar heb je gewoon geprobeerd je fans wat lager te zetten? Een CPU mag prima 85°C worden anno 2025. Die fanprofiles zijn veel te aggressief ingesteld ootb.
[
Voor 15% gewijzigd door
Thomg op 22-01-2025 15:02
]