Fritzbox 4060 haalt nog geen 4 Mbps uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:54
Zoals de titel het al zegt. De FritzBox was aangekocht met de bedoeling de door Proximus geleverde Internetbox te vervangen omdat de Fritzbox meer mogelijkheden heeft. Ik heb bij Proximus een 500/500 profiel. Na de omwisseling haal ik met de FritzBox normale download snelheden maar de upload snelheid geraakt niet boven de 4 Mbps dat is dus niet normaal. Dit haal ik zowel via wifi alsook wanneer ik een laptop rechtstreeks met utp kabel verbind met de FritzBox. De FritzBox heeft versie 8.02 en bij Interrnettoegang kies ik Proximus uit de lijst.
Op aanraden heb ik volgende tests gedaan en in beide gevallen kwam ik op normale uploadsnelheden uit

Fritz!Box eengesloten op de LAN1/BRIDGE poort van de InternetBox.
FritzBox ingesteld op "Andere internetprovider", géén account information, en géén VLAN ("VLAN verreist" uitvinken).
De Fritz!Box 4060 zal een WAN IP adres krijgen van de InternetBox (192.168.129.0-254).

2de test

Ga naar "My Proximus" en geef het WAN MAC adres van de Fritz!Box in bij "Bridged LAN Host"
sluit je Fritz!Box aan op de LAN1/BRIDGE poort van de InternetBox.
Stel de FritzBox in op "Andere internetprovider", géén account information, en geen VLAN (VLAN verreist uitvinken).
De Fritz!Box 4060 zal normaal een publiek IPv4 adres (en IPv6 prefix) krijgen via de bridge.

Bij beide manieren haalt de Fritzbox normale uploadsnelheden van rond de 490 maar het is nu net de bedoeling dat ik de internetbox kan weglaten niet dat ik nu 2 apparaten ga moeten gebruiken. Wat kan er mis zijn met de Fritzbox? Welke oplossing kan de support van AVM mij geven volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

bartmaniac schreef op zondag 19 januari 2025 @ 01:05:
Na de omwisseling haal ik met de FritzBox normale download snelheden maar de upload snelheid geraakt niet boven de 4 Mbps dat is dus niet normaal.
Hoe is de Fritzbox op het Proximus netwerk aangesloten?

Ik neem even aan dat je glasvezel hebt: Google verteld mij dat de 4060 geen fiber aansluiting heeft maar alleen ethernet, dus wat voor converter van glas naar ethernet zit daartussen? Glasvezel er goed ingedrukt? Is de ethernet kabel die je daartussen gebruikt wel in orde? Werd die converter ook gebruikt bij de door Proximus geleverde internetbox?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
De fritzbox is verbonden met de proximus fiber modem via de WAN poort. Dit met dezelfde kabel als vroeger dus aan de kabel scheelt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik ben bang dat dat 2 apparaten blijft. De modem is de converter die voor jou het signaal van glas naar koper vertaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
Het is opgelost. Neen de fritzbox werkt rechtstreeks op de fibermodem. De VLAN id moest ingesteld zijn op 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
helaas door een probleem met Proximus tv-decoder terug moeten omschakelen naar een ander profiel waardoor mijn upload weer afgenomen is tot 3,5 Mbps.

[ Voor 5% gewijzigd door bartmaniac op 24-01-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:12

Speedmaster

Make my day...

Deze link al eens compleet door gespit.....?

https://www.proximus.be/s...uitrusting-gebruiken.html

En uiteraard deze:

https://be.avm.de/service...Z-thuisnetwerk-gebruiken/

[ Voor 26% gewijzigd door Speedmaster op 24-01-2025 18:24 ]

Pagina: 1