Sony EU 1 jaar verlengde garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricyrtis
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:34
Hallo,

Ik heb op 5 januari de Sony WF-1000XM5 aangeschaft op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Die hadden een goede aanbieding en ik had nog cadeaukaart tegoed specifiek voor
Members only:
(cadeau van de familie van mijn Italiaanse vriendin).

Volgens
Members only:
zou ik dus 1 jaar extra garantie kunnen krijgen als ik ze op mysony registreer. Uit de voorwaarden maak ik op dat die aanbieding niet voor aankopen in Nederland geldig is, maar alleen voor aankopen gedaan bij retailers uit een stel landen, waaronder Italië:

Members only:

Ik heb ze geprobeerd te registreren op mijn Nederlandse mysony account (je hoeft daarvoor nog geen serienummer in te vullen) en ik krijg dan inderdaad geen mail over de verlengde garantie. Betekent dit dat ik ze op een Italiaans mysony account moet registreren? Ik heb dat even geprobeerd en dan krijg ik namelijk wel een mail over de mogelijke verlengde garantie (waar je dan een factuur van de retailer uit een van de deelnemende landen en foto van model- en serienummer voor moet opsturen).

Op zich geen probleem om een Italiaans account aan te maken, maar ik vind dit wel een beetje vreemd. Waarom gaat dit niet met een Nederlands account? Volgens mij is de enige voorwaarde dat ze bij een retailer in Italië zijn gekocht. Vooral ook als ik kijk naar de zin
Members only:
. Die invoice heb ik natuurlijk gewoon. Waarom lijkt het dan toch uit te maken waar ik woon/waar ik mijn mysony account heb aangemaakt?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien het prijsverloop bij Benelux retailers, had je inderdaad / waarschijnlijk kunnen weten dat de aanbieding bij <jouw winkel> erg goed / beter was dan wat je lokaal had kunnen aanschaffen.

De voorwaarden, zoals ik ze zie, zijn opgesteld door Sony Nederland en al 2 maanden bekend gemaakt voordat jouw aankoop plaatsvond. Zeer waarschijnlijk had de actie van een jaar verlengde garantie allang bekend geweest als het ook in NL zou gelden.

Het stomme is inderdaad dat de voorwaarden expliciet zeggen dat je een factuur moet overleggen uit 1 van de genoemde landen maar in het stuk wat je quote, staat niets vermeld over de woonplaats ten tijde van aanschaf.

Advies: maandag gewoon even contact zoeken met de lokale klantenservice (dus NL of BE) en jouw vraag daar voorleggen? 99.99% van Tweakers werkt niet bij Sony dus kunnen we jouw vraag waarschijnlijk niet verder beantwoorden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je voldoet aan de voorwaarden en hoort een e-mail te krijgen met instructies over hoe je de verlengde garantie kunt activeren. Je kunt de fabrikant daaraan houden, desnoods bij de rechter. Zoals je hebt gemerkt, is het eenvoudiger om een buitenlands account aan te maken.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricyrtis
Heb Sony inderdaad ook al een mail gestuurd, maar wie weet heeft hier iemand al eerder iets mee gedaan.

In principe is het natuurlijk geen probleem om even een Italiaans mysony account aan te maken, maar had makkelijk geweest als het gewoon met mijn NL account had gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricyrtis
fopjurist schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:23:
Je voldoet aan de voorwaarden en hoort een e-mail te krijgen met instructies over hoe je de verlengde garantie kunt activeren. Je kunt de fabrikant daaraan houden, desnoods bij de rechter. Zoals je hebt gemerkt, is het eenvoudiger om een buitenlands account aan te maken.
Leek mij ook inderdaad, ik heb Sony een mail gestuurd, ik wacht even de reactie af en anders maak ik simpelweg wel een Italiaans account. Dat is inderdaad een stuk makkelijker. Volgens mij worden garantie-dingen bij Sony sowieso op Europees niveau geregeld. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricyrtis
Sony NL gaf aan dat ik maar contact moest opnemen met Sony IT. Heb dus maar gewoon de aanvraag via een Sony IT account gedaan en die is goedgekeurd.
Pagina: 1