nieuwe laptop of refurbished

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 21:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? Surfen en mailen Geen video bewerking of zware spellen
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Windows 11

Wat is je budget? 200 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

[b]Ben je van plan je laptop 13/ 14 inch
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zit te denken aan een nieuwe laptop van medion ( 220 euro ) of een refurbished Hp elite book 840 G3
intel core I5 8ggb ddr 256 sdd voor 169 euro bij de firma locoputers.nl

Wat is wijs Een nieuwe budget laptop van Medion of een refurbished laptop van HP uit 2017 Ik geef de voorkeur aan een laptop boven een tablet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:18
Lijkt mij een vrij simpele keuze: voor 220 euro ga je never nooit een nieuwe laptop met een deugdelijke processor kopen.

Die 220 euro kun je alleen maar uitgeven aan refurbished hardware als je een goede processor er in wilt.

Hoe goed ken je lococomputers trouwens? Heb je daar al eerder ervaring mee opgedaan of is het gewoon een willekeurige website die je via een zoekmachine hebt gevonden? In dat laatste geval moet je namelijk oppassen dat het geen oplichters zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Uruk-Hai op 19-01-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 21:28
Ik zie nu dat op tweakers de Hp 840 wordt aangeboden. dmv een veiling die over 9 uur afloopt
Moet ik dan ook nog veilingskosten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Die "refurbished" HP 840 G3 vind ik te duur voor zo'n oude computer. Kijk eens of je iets kan vinden met een latere processor.

Houd er rekening mee dat de batterij het niet meer goed doet bij een oude laptop. Goedkoop kan daardoor duurkoop worden.

Ik zou niets kopen met een Atom, Celeron, Pentium of AMD A4-A10 processor. Die zijn doorgaans traag op laptops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Houd rekening met dat "Refurbished" in 99% van de gevallen niets meer dan een fancy woord is voor tweedehands.

Ook op de V&A wordt gretig gebruik gemaakt van dit woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnaElton7
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 02-09 15:34
Acid Vendetta schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:30:
Houd rekening met dat "Refurbished" in 99% van de gevallen niets meer dan een fancy woord is voor tweedehands.

Ook op de V&A wordt gretig gebruik gemaakt van dit woord.
Ik zou niet zeggen dat refurbished gewoon een fancy woord is voor tweedehands. De kwaliteit zit eerder tussen nieuw en tweedehands in. Een refurbished toestel is grondig nagekeken, zowel vanbinnen als vanbuiten, en onderdelen die niet meer goed werken worden vervangen. Het toestel wordt ook volledig schoongemaakt.

Het grote verschil met gewoon tweedehands is dat je bij refurbished meestal garantie krijgt, vaak tot zelfs 3 jaar. Dat is iets wat je bij een gewoon tweedehands toestel niet krijgt. Nu, natuurlijk ligt de prijs hoger dan bij tweedehands, maar voor kwaliteit en betrouwbaarheid betaal je nu eenmaal.

Tegenwoordig is er zelfs een spam variant op de markt. Onlangs besteld en geen schrammetje of deuk te zien. De laptop werkt perfect zoals het hoort.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 01-09-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

is een Chromebook een alternatiefje? Budgetje iets oprekken en je hebt wat nieuws.

Best Buy Guide: Beste Chromebooks

even naar beneden scrollen voor de goedkopere 300 euro versie.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DonnaElton7 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:08:
[...]

Ik zou niet zeggen dat refurbished gewoon een fancy woord is voor tweedehands. De kwaliteit zit eerder tussen nieuw en tweedehands in. Een refurbished toestel is grondig nagekeken, zowel vanbinnen als vanbuiten, en onderdelen die niet meer goed werken worden vervangen. Het toestel wordt ook volledig schoongemaakt.
Er zijn zat voorbeelden te vinden, positief en negatief, waarin jouw uitspraak in een ander licht komt te staan en dat dus de maatstaf erg kan verschillen hoe of wat een bedrijf of verkoper ermee doet. Zoals @Acid Vendetta aangeeft; "men" gebruikt het woord refurbished te snel. En als je Googlet ernaar, lijkt het bijna volksport #1 om zoveel mogelijk te refurbishen.

Valt wat mij in de categorie "if it is too good to be true...".

/edit: topic is overigens al 8 maanden oud; gok dat er ondertussen al een laptop gekocht is door de @Hansw1 ?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 01-09-2025 15:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
DonnaElton7 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:08:
[...]

Het grote verschil met gewoon tweedehands is dat je bij refurbished meestal garantie krijgt, vaak tot zelfs 3 jaar. Dat is iets wat je bij een gewoon tweedehands toestel niet krijgt. Nu, natuurlijk ligt de prijs hoger dan bij tweedehands, maar voor kwaliteit en betrouwbaarheid betaal je nu eenmaal.
Dat is precies wat ik zeg. Het woord wordt verkeerd gebruikt cq misbruikt. Deze marketing term trekt nogal aan tegenwoordig.

Kijk maar eens op de V&A. Refurbished moederborden, harde schijven, monitoren, voedingen etc. Allemaal producten die imho niet als refurbished te verkopen zijn.

Dat bij zakelijke verkoop tweedehands geen garantie heeft is een misvatting. Ook tweedehands heeft garantie in Nederland. Hier kan niet van afgezien worden. Garantie is aan de hand van de aard en kenmerken en wat verwacht mag worden.

Dit is inmiddels beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we met zijn alleen vooral niet reageren op een spambericht vermomd als necro kick :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.