Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-07 17:20
Hallo,

Binnenkort worden er bij mij thuis 3 airco's geïnstalleerd:
  • SRK50ZSW (woonkamer)
  • SRK25ZSW-WF 2x (slaapkamer en zolder)
De airco van de woonkamer heeft een eigen buitenunit en wordt gemonteerd aan de buitenmuur aan de achterzijde van het huis.

De airco's van de slaapkamer en zolder worden aangesloten op de SSCM40ZS Multi. Deze buitenunit wordt gemonteerd aan dezelfde buitenmuur, ter hoogte van de slaapkamer.

Ik twijfel er echter aan of de buitenunits niet teveel trillingen zullen geven, waardoor ik er s'nachts last van ga hebben.

De buitenunits zouden mogelijk ook op de uitbouw kunnen staan (met trillingsdempers). Deze uitbouw grenst aan dezelfde buitenmuur. Het dak van deze uitbouw is echter gemaakt van hout, welke is afgewerkt met een bitumen laag.

Graag hoor ik van jullie wat de mogelijk beste oplossing zou zijn voor de plaatsing van de buitenunits.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-07 19:39
als de slaapkamers enkel gekoeld worden in de zomer, dan ga je daar heel weinig van merken, de buitenunit hoeft daarvoor maar weinig te werken, ik denk niet dat je daar last van gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb zelf 2x SRK50ZSW buitenunits op buitenmuur (naast elkaar). Zomer (koelen) zal je qua trillingen niets merken. Winter (verwarmen) zal jij het merken als zoals nu buiten -3 graden is en beide airco' zijn aan. Vooral als beide tegelijk gaan ontdooien. Dan hoor je ze zeer duidelijk (in mijn geval badkamer). Dan werken beide compressoren heel hard. Ik heb veerdenpers en dan helpt dat ook niet. Verwarmen bij buiten temperatuur boven 4 C zal jij airco' niet horen.

Beste oplossing is volgens mij op de grond maar ik weet dat dit in veel gevallen niet mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Harbo op 20-01-2025 00:00 ]