Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiYaY
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 19:23
Dag allemaal,

We hebben een Itho Daalderop WPU 5G warmtepomp waarbij we op alle kamers boven deze honeywell modulair thermostaat hebben via bedrading. Op de begane grond is de reguliere spyder van Itho bedraad geplaatst. Sinds gisteren zien we de 'F1' (3x) of de 'Ot' (1x) foutmelding op alle honeywell thermostaten. De spyder thermostaat geeft geen servicemelding weer en de vloer wordt ook verwarmd dus alles lijkt gewoon te werken. De Ot lijkt te wijzen op een communicatiefout maar de F1 is mij een raadsel omdat het geen storingscode is bij Itho.

Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met hoe dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen aanpassingen aan oorspronkelijke installatie zoals door aannemer opgeleverd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- errorcodes van Itho en honeywell T87M gecheckt in handleidingen.
- reset van de warmtepomp

Ik hoop dat jullie ideeën hebben. Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
BiYaY

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsteelink
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-04 21:06
Zelf weinig ervaring met de itho wp oplossingen maar ik volg graag de ontwikkelingen.

Enige puntjes waar ik aan denk zijn:
- Bedrading van honeywell thermostaten niet toevallig wat mee gebeurd als in, objecten verschoven tegen de bedrading van de honeywell thermostaten?
- CV systeemdruk goed? (Lijkt mij wel aangezien de vloerverwarming wel werkt, maar misschien toch een wat lage waarde)
- Heeft de installateur een monitoring mogelijkheid waarbij hij mee kan kijken in het systeem en in de foutcodes kan meekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiYaY
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 19:23
Hi Rsteelink,

Dank voor je reactie. Om je vragen te beantwoorden:

1. de bedrading zit in de muur verwerkt dus acht ik onwaarschijnlijk. Ook is het bij alle 4 thermostaten tegelijk. Dan zou er wellicht iets moeten zijn bij de bedrading waar het samenkomt bij de warmtepomp maar dat staat vrij goed afgeschermd en komen we niet zomaar bij.
2. Dat heb ik vergeten te vermelden inderdaad, die was wat laag en heb ik bijgevuld, ook van de vloerpompen, maar dat heeft niets veranderd.
3. Er is geen online verbinding/service van Itho bij de warmtepomp dus helaas ook niet voor de monteur.

Mocht je nog andere suggesties hebben hoor ik het graag.

In de tussentijd heb ik toch ook maar een monteur laten komen voor volgende week, ook ivm reguliere onderhoud.

Met vriendelijke groet,
BiYaY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsteelink
Hi BiYaY,

Alright, ik volg graag de ontwikkelingen!
Wat vocht en dus corrosie op het punt waar de bedrading van de thermostaten bij elkaar komen of bij de print is ook niet mogelijk?

Ik heb wel een account aanvraag gedaan bij Itho, mogelijk dat er op afstand toch wat te beoordelen valt, zodra dat rond is laat ik het even weten (binnen 3 werkdagen gokken ze).

Mvg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsteelink
Hi, ik ben benieuwd of er meer bekend is?