2 Deco's door elkaar gebruiken, 2 main deco's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 18:28
Hi allen,

Situatie:
ik heb momenteel 5 deco's x50 in mijn huis staan dit gaat allemaal goed en mijn apparaten verbinden hier soepel op.

Nu heb ik echter nog een aantal Deco m4's liggen die ik graag wil gebruiken voor een los projectje.
Het liefste sluit ik deze los aan op mijn router ( KPN experiabox) en maak hier een geheel los netwerk van zodat mijn bestaande apparaten geen mesh verbinding gaan maken met die trage M4's en ook het mesh netwerk van de X50's niet door elkaar gaat.

Grotendeels van de M4's komen in een apart deel van het huis waar weinig ontvangst is van de X50.

iemand hier ervaring mee of dit zo kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:03
Ik zou zeggen steek die netwerkkabel erin en probeer het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zou moeten werken. Je verbind immers ook niet met de (hypothetische) Deco's van de buurman. Kan hooguit bedenken dat je mogelijk 2 accounts moeten aanmaken: 1 voor elk Deco netwerk.

Wel heb je dan 2 (ik vermoed zelfs 3 in jouw casus) routers (elke main Deco is een router tenzij je hem in access point modus zet, en dan lust het enkel door en is het niet appart). Hou daar rekening mee. Het kan wel maar, soms zelfs nuttig, maar daar kunnen een hoop vage netwerkproblemen van komen en meestal geeft het meer kwaad dan goeds. Als je niet bewust weet wat je aan het doen bent, is dat vaak vragen om problemen.

Ik heb overigens mijn main Deco ook als router waardoor ik 2 routers heb (de router die in de KPN modem is ingebouwd en de main Deco). Dit is expres en werkt prima. Maar wees je dus wel bewust.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 18-01-2025 22:07 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.