Laten we lekker link gaan doen...
nee, geen firewall, geen gateway, op de win98 bak staat zelfs alleen maar windows geinstalled.
ik hoef niet te kunnen internetten of wat dan ook, ik wil alleen maar bestanden over kunnen sturen tussen de twee. (in de win2k bak zitten dus wel 2nic's, een van @home en een voor intern.)
maar hoe los ik dit dus op, ik heb volgnes mij elke instelling al geprobeerd, maar hoe stel ik dus de 2de local connection in in win2k, en hoe stel ik de win98 bak in zodat ze bij elkaars bestanden kunnen
ik hoef niet te kunnen internetten of wat dan ook, ik wil alleen maar bestanden over kunnen sturen tussen de twee. (in de win2k bak zitten dus wel 2nic's, een van @home en een voor intern.)
maar hoe los ik dit dus op, ik heb volgnes mij elke instelling al geprobeerd, maar hoe stel ik dus de 2de local connection in in win2k, en hoe stel ik de win98 bak in zodat ze bij elkaars bestanden kunnen
Je moet op de w2k machine een nieuwe user aanmaken met exact de username (en ev. password) van wat je op je w98 machine gebruikt. Vanaf je w2k machine kan je altijd wel direct op je w98 machine komen (als het goed is).
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
ah ha ik heb ook zo'n probleem
maar ik wil internet op mijn pc.
win 98 staat als server. heb ook een hub.
heb wel internet in win 98 en netwerkverbinding maar
geen internet in win2k hoe kan ik dit oplossen???
winroute oid instalerenOp vrijdag 14 september 2001 20:56 schreef zeven het volgende:
ah ha ik heb ook zo'n probleem
zie faq network troubleshooting
nee, ik kan met win2k bak ook niet op de win98 bak
Als je een map deelt op de w98 machine en je zoekt op de w2k machine naar de (naam van de) w98 computer, vind ie em dan ook niet??
Kunnen de pc's elkaar wel pingen?? Als dat ook niet lukt dan is er iets mis met je netwerk.
Kunnen de pc's elkaar wel pingen?? Als dat ook niet lukt dan is er iets mis met je netwerk.
Verwijderd
Ik ben bang dat je het een en het ander over het hoofd ziet.
Als je echt een 9x bak in een netwerk wil zetten, dan zou ik zorgen dat de server een NT4 bak is.
Als het een Win2K server is moet je namelijk de active directory instellen, bij de win9x bak een active dir client installen, etc.
Gemakkelijker om een NT4 bak als server neer te zetten.
Als je echt een 9x bak in een netwerk wil zetten, dan zou ik zorgen dat de server een NT4 bak is.
Als het een Win2K server is moet je namelijk de active directory instellen, bij de win9x bak een active dir client installen, etc.
Slaat nergens op.Op zaterdag 15 september 2001 12:06 schreef ExTec het volgende:
Ik ben bang dat je het een en het ander over het hoofd ziet.
Je hoeft geen AD te installeren op win2k.
Gaan netzogoed als member server draaien. Of standalone met werkgroep. Je hoeft geen AD client te installeren.
9x OS-en kunnen toch niet deelnemen aan een domein.
Je kunt ze wel laten inloggen maar echte deelname aan een domein is niet mogelijk. De AD client zorgt er voor dat er wat meer compatibiliteit is tussen 95 en 2000.
op de server moet verder een user aangemaakt worden met dezelfde credentials als de 9x bak. Op de 9x bak moet je aanloggen met client voor MS networks.
Dan daar de usernaam en paswoord invullen met de zojuist aangemaakte users credentials op de 2000 bak.
Nu zit je op het netwerk.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is volgens mij de "gewone" w2k, en dan kan je toch juist heel gemakkelijk files delen...??Op zaterdag 15 september 2001 12:06 schreef ExTec het volgende:
heb alles geherinstalled en nic's in ander slot, nu werkt het ineens wel, vaaag
nou ja, probleem opgelost in ieder geval
nou ja, probleem opgelost in ieder geval
Pagina: 1