Tualatin vraag

Pagina: 1
Acties:

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Hoi

Ik ben van plan om een 1,113 ghz Tualatin processor te kopen omdat mijn videokaart niet in de p4 moederborden past ( videokaart heeft agp 3.3 v nodig )

Nu is mijn vraag of in de Tualatin moederborden de agp slot 3.3v is ?
En of er dubbelzijdig geheugen in past (sdram)
En zijn er nog meer merken dan asus die een fc-pga2 moederborden hebben ?

Elroy

[edit]tutalin veranderd naar Tualatin[edit] ;)

Specs Computer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

[bijdehand]
Het is Tualatin :)
[/bijdehand]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds wanneer is het voltage op de AGP bus veranderd? Ik dacht dat het nog steeds 3.3 V was, ook op P4 boards.

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 20:52 schreef OlafvdSpek het volgende:
Sinds wanneer is het voltage op de AGP bus veranderd? Ik dacht dat het nog steeds 3.3 V was, ook op P4 boards.
Nee op de p4 boards hebben ze standaard 1.5 - 1.6 v Agp omdat de meeste agp videokaarten 1.5/3.3v ondersteunen behalve die van mij die ondersteund alleen 3.3v
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Other Socket 478 Pentium 4 Processor FAQ

Q : My P4B ran out of order suddenly with my SiS305 AGP card. 
It was just working fine before I replaced the other AGP4X card. What happened to my P4B?

A : Intel 845 chipset supports 1.5V signaling AGP cards only and the AGP slot on P4B got 1.5V key in it following the AGP specification in order to prevent a 3.3V AGP card from being plugged in. 
However, it turned out some AGP adapters such as SiS305 based cards, though operate at only 3.3V signaling level, were notched at the 1.5V key on the golden-finger interface. 
When using these cards, if the Vddq and VCC3.3 signals are shorted on them, will break up the 82845 memory controller hub as the Vddq is raised from 1.5V to 3.3V instead. 
In other words, the P4B mainboard will be permanently damaged as a result as soon as the system is powered up with such an AGP card. 
According to AGP specification, AGP4X mode will work at 1.5V signaling level only. 
If your AGP card has the 1.5V notch as illustrated in the user's manual but it cannot support AGP4X, please check with your card provider or manufacturer whether it can operate at 1.5V signaling level before it's used in combination with P4B.

Specs Computer

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh. Waar kan ik meer informatie daarover vinden?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Volgens mij zijn de P3 (tualatin) borden wel 3.3 V compliant hoor? Waarom zouden ze dat hebben veranderd?

|Specs|

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 21:13 schreef OlafvdSpek het volgende:
Oh. Waar kan ik meer informatie daarover vinden?
Voorbeeldje: http://www.3dfx.com/prod/sup/faq-pen4.html

Het is maf omdat Intel zelf de AGP standaard heeft gespecificeerd, en ze maken nu hun eigen architectuur incompatible met hun eigen standaard.
3dfx's P4 FAQ shows the problem rather neatly, but to summarise: 3dfx's Voodoo 4 4500 has a universal AGP edge connector - it's got two guide notches cut into it - and so will connect to 3.3V, 1.5V and Universal AGP ports. The Voodoo 3 and Voodoo 5 5500 boards, on the other hand, have 3.3V edge connectors - you can tell from the single guide slot at the back-plane end of the card - and so won't fit into 1.5V AGP ports.

And... er... Intel's P4 mobos only have 1.5V AGP ports. Had Intel implemented universal ports, 3dfx wouldn't have run into trouble.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, ik snap niet dat ze geen 3.3 V meer supporten. Lijkt me niet zo moeilijk, aangezien PCI ook nog steeds 3.3 V gebruikt (of is dat onderhand ook veranderd?).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 21:21 schreef OlafvdSpek het volgende:
aangezien PCI ook nog steeds 3.3 V gebruikt (of is dat onderhand ook veranderd?).
Dat zou wel heel extreem zijn, want dan kun je al je PCI kaarten in de vuilnisbak gooien als je overstapt op het P4 platform. Ik vind deze stap met de AGP al dom genoeg ;)

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 21:21 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ja, ik snap niet dat ze geen 3.3 V meer supporten. Lijkt me niet zo moeilijk, aangezien PCI ook nog steeds 3.3 V gebruikt (of is dat onderhand ook veranderd?).
Volgens mij had dat iets te maken met het geheugen of processor omdat die dan ook op 1.5 v zouden lopen ofzo
Dacht ik :?

Specs Computer

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 14 september 2001 21:24 schreef elroy het volgende:
Volgens mij had dat iets te maken met het geheugen of processor omdat die dan ook op 1.5 v zouden lopen ofzo
Dacht ik :?
Dat heeft er opzich niks mee te maken. Qua electronica is het heel simpel om verschillende spanningen te genereren voor componenten, maar er zal ongetwijfeld een goeie reden voor zijn.

Pagina: 1