Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-01 19:13
Hallo. Beetje off topic sorry maar ik ben ten einde raad.
Zijn jullie bekend met het trading platform mlsquared?
Ze laten me steeds meer betalen voor grotere wallets enz. Heb er 37000 inzitten maar kan nog steeds geen geld terugboeken naar Bitvavo ofzo.
Krijg het vermoeden dat het om oplichters gaat.
Hoe graag jullie mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo illuster dat ze niet op Google te vinden zijn? Ik kan er niets over vinden.

Is dit een platform waar jij geld naar over hebt geboekt maar het niet terug kunt halen? Of alleen als je nóg meer betaalt? Dat zijn wel rode vlaggen. In ieder geval voorlopig geen cent meer naar overmaken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

knakworst

Get more sats!

wouterschaafsma schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:36:
Hallo. Beetje off topic sorry maar ik ben ten einde raad.
Zijn jullie bekend met het trading platform mlsquared?
Ze laten me steeds meer betalen voor grotere wallets enz. Heb er 37000 inzitten maar kan nog steeds geen geld terugboeken naar Bitvavo ofzo.
Krijg het vermoeden dat het om oplichters gaat.
Hoe graag jullie mening
Laat vermoeden maar weg. Dit is gewoon een standaard scam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@wouterschaafsma Dat is inderdaad offtopic, een topic van een ander kapen wordt niet gewaardeerd, dus nu heb je een eigen topic.

Wat betreft je vraag: Ja, je wordt opgelicht, maar dat had je inmiddels zelf ook wel door. Probeer zoveel mogelijk terug te krijgen en stuur er geen cent meer heen, ook niet als ze dat "moeten hebben" om belasting voor je af te dragen ofzo. Niets meer die kant op, melden bij de politie en proberen zoveel mogelijk terug te krijgen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Oké. Dankjewel. Sorry voor de off-topic. Heb er niet veel ervaring mee en zit met mijn handen in het haar. Ik ga proberen geld terug te boeken. Nogmaals dank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:48
wouterschaafsma schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:21:
Oké. Dankjewel. Sorry voor de off-topic. Heb er niet veel ervaring mee en zit met mijn handen in het haar. Ik ga proberen geld terug te boeken. Nogmaals dank
Google eens 'pig butchering scam', dan weet je voldoende.
100% scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Nou idd. Wat Ben ik dom geweest. Nou zal proberen wat op te nemen. Dankjewel. Verder nog tips? Aangifte doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wouterschaafsma schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:33:
Nou idd. Wat Ben ik dom geweest. Nou zal proberen wat op te nemen. Dankjewel. Verder nog tips? Aangifte doen ofzo?
Dat lijkt mij geen slecht idee..

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kan ik mij voorstellen, het is nogal een bedrag, pfoe... Maar we zien het hier helaas wel vaker langskomen. Het betreft vaak mensen die niets of niet zoveel met crypto doen, de reguliere exchanges niet kennen en dus door iemand in de val worden gelokt. De regulars zal dit niet zo snel overkomen.

Maar schakel inderdaad de politie in (al doen ze er waarschijnlijk niets mee), dat helpt mee als bewijs waarom je bijv. ineens minder vermogen opgeeft bij je belastingaangifte, want ik acht de kans dat je 1 Euro of meer terugziet nihil. Een harde en niet leuke boodschap, maar alles wat je wel terugkrijgt is mooi meegenomen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Domino
Is die 37k eigen inleg of de (fictieve) waarde op dit moment?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Dag Wouter, wees zeker ook niet te streng voor jezelf. Je bent onwetend geweest, dat is niet hetzelfde als dom. Er zijn uiteindelijk enorm veel voorbeelden te vinden van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij, je bent dus zeker ook niet uniek in dat opzicht. Deze oplichters hopen net zoveel mogelijk onwetende mensen aan te trekken die maar wat graag in de val trappen.

En hoewel het niet leuk is, moedig ik je aan om je verhaal zeker ook te delen met andere mensen om je heen. Hoeveel je verloren hebt hoef je aan hen niet te vertellen, maar hoe meer mensen we bewust kunnen maken van dit soort oplichting, hoe minder de oplichters aan ons kunnen gaan verdienen in de toekomst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Laatst online: 24-09 20:18

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Aangifte doen bij cybercrime kan in elk politiekantoor.

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:42
Domino schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Ook wel belangrijk inderdaad.

Vooral benieuwd naar de eigen inleg. Die ‘winst’ is er nooit geweest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 21:41
Het antwoord op topics als deze is eigenlijk altijd “Ja”. :p

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Aangifte zal niets uithalen, wat moet de politie hier nou aan doen? Inleg ben je gewoon kwijt, krijg je nooit meer een cent van terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ouweklimgeit schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:16:
Aangifte zal niets uithalen, wat moet de politie hier nou aan doen? Inleg ben je gewoon kwijt, krijg je nooit meer een cent van terug.
Altijd aangifte doen! Anders kunnen criminelen nooit aangepakt worden

[ Voor 8% gewijzigd door ElementriX op 18-01-2025 14:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ouweklimgeit schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:16:
Dossiervorming:

Het is écht belangrijk dat te doen. Het kan inderdaad zijn dat er helemaal niets mee gebeurd, maar het kan ook zijn dat er op een bepaald moment een keer een hele toko wordt opgerold en dat ze daar een aantal aangiftes aan kunnen koppelen. Dat is goed voor de strafzaak en als je mazzel hebt, zie je er dan nog wel een keer wat van terug.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
Zuur. Heel zuur dit. Probeer jezelf niet teveel kwalijk te nemen de komende periode. Dit gaat nog wel even steken namelijk. Heel veel mensen worden slachtoffer van zoiets.

Voor de toekomst, als je iets interessants voorbij ziet komen, neem dan even de tijd om het door meer mensen te laten beoordelen, zoals hier in de slowchat. Verder, veel van deze scams proberen je snel te laten handelen, wees daar terughoudend in. Neem je tijd.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:35
Niet dom maar onwetend.

Weet je wat pas dom is? Niets vragen en doodleuk doorgaan met geld schuiven. Want er zijn vele met jou die hier in trappen en vervolgens niet willen accepteren dat ze opgelicht zijn en toch hoop houden dat ze nog wat terugkrijgen als ze maar blijven betalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05

Blokker_1999

Full steam ahead

remco_k schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Dossiervorming:

Het is écht belangrijk dat te doen. Het kan inderdaad zijn dat er helemaal niets mee gebeurd, maar het kan ook zijn dat er op een bepaald moment een keer een hele toko wordt opgerold en dat ze daar een aantal aangiftes aan kunnen koppelen. Dat is goed voor de strafzaak en als je mazzel hebt, zie je er dan nog wel een keer wat van terug.
Daar aan toevoegend, opsporingsdiensten hebben ook hun prioriteiten en om die te bepalen moet men ook kunnen achterhalen hoe groot een probleem werkelijk is. Hoe meer aangiftes, hoe groter het signaal dat hier meer prioriteit aan gegeven moet worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 18:28
En nu ook oppassen voor de zogenaamde recovery scammers, gaat je nog meer kosten. En ze kunnen niet meer terug halen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat was de “van-rekening “? Indien dit een Nederlandse bank is, verwacht je tegenwoordig dat ze wel een belletje doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Domino schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Heb via node transactions een paar duizend verdiend. Bij 7000 eigen geld. Toen ik die plm 13000totaal wilde opnemen kwam dat trading platform steeds met 5000+ getallen voor grotere wallets, vip accounts enz. Liep op tot 37000. Wat nu nog in assets op die site van dat platform staat. Maar ik kan er volgens hun pas bij als ik nog eens 10000usdt overmaak voor dat vip account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Wippie1234 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:36:
Wat was de “van-rekening “? Indien dit een Nederlandse bank is, verwacht je tegenwoordig dat ze wel een belletje doen, toch?
Ja niet dus. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoe klote het ook is, Leer leven met die 7k verlies.
je gaat dat nooit meer terug zien.

over 1 maand krijg je de mail van iemand die claimd het te kunnen terug pakken.
over 1 jaar zogenaamd van de noord mexicaanse belasting dienst dat je belasting moet betalen over het bedrag.

en dit gaat zo door en door.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:42
wouterschaafsma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Heb via node transactions een paar duizend verdiend. Bij 7000 eigen geld. Toen ik die plm 13000totaal wilde opnemen kwam dat trading platform steeds met 5000+ getallen voor grotere wallets, vip accounts enz. Liep op tot 37000. Wat nu nog in assets op die site van dat platform staat. Maar ik kan er volgens hun pas bij als ik nog eens 10000usdt overmaak voor dat vip account.
Je wordt lekker gemaakt met die 37000. Een fictief bedrag.Uiteindelijk zal je daar met eigen inleg wel aan komen als je doorgaat met deze scam.
Alles is het dan nog steeds niet van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Salvatore.NL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:31:
En nu ook oppassen voor de zogenaamde recovery scammers, gaat je nog meer kosten. En ze kunnen niet meer terug halen.
Ga ik zeker voor uitkijken. Dankje voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Alpina schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:03:
[...]

Je wordt lekker gemaakt met die 37000. Een fictief bedrag.Uiteindelijk zal je daar met eigen inleg wel aan komen als je doorgaat met deze scam.
Alles is het dan nog steeds niet van jou.
37000 is met alles wat ik heb toegevoegd. Zit maar 4000 winst in. Het geld staat maar te staan in usdt op dat platform. Kan op die site wel alle handelingen zien die ik verricht heb. Netjes opgesomd met tijd en datum. Dat dan weer wel. Amerikaanse scamadvisor zegt ook dat het zeer waarschijnlijk een betrouwbare site is. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Kurkentrekker schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:43:
Zo illuster dat ze niet op Google te vinden zijn? Ik kan er niets over vinden.

Is dit een platform waar jij geld naar over hebt geboekt maar het niet terug kunt halen? Of alleen als je nóg meer betaalt? Dat zijn wel rode vlaggen. In ieder geval voorlopig geen cent meer naar overmaken.
Juist dat ja. Meer assets toevoegen om bij je geld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Welke? Je zit in hun bubble lijkt het

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterschaafsma
[quote]jack zomer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:03:

over 1 jaar zogenaamd van de noord mexicaanse belasting dienst dat je belasting moet betalen over het bedrag.

37k helaas. 🥴
Ook bedankt voor de tips en info. 👌🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterschaafsma
Iedereen bedankt voor tips en info. Geld is waarschijnlijk weg maar goed.
Ik zal jullie op de hoogte houden. Platform is dus www.mlsquared.com. Let hier aub op. Bij meer
Tips of info hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
wouterschaafsma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:06:
[...]

37000 is met alles wat ik heb toegevoegd. Zit maar 4000 winst in. Het geld staat maar te staan in usdt op dat platform. Kan op die site wel alle handelingen zien die ik verricht heb. Netjes opgesomd met tijd en datum. Dat dan weer wel. Amerikaanse scamadvisor zegt ook dat het zeer waarschijnlijk een betrouwbare site is. Maar goed.
Klassieke ‘pig butchering scam’. Sorry, maar dat geld zie je waarschijnlijk niet meer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Nee 7k van je eigen geld (tenminste dat vertel je zelf). De rest is nep.
Er is nooit met jou geld op de markt gespeeld.
Jou 7k ging direct naar een oplichter, en die heeft een fictieve site met het rendement wat jou geld zogenaamd heeft opgebracht..

En de oplichter is met die 7k lekker uit eten geweest en een mooie nacht gehad met de plaatselijke top ranking dame van lichte zede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
jack zomer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Nee 7k van je eigen geld (tenminste dat vertel je zelf). De rest is nep.
Er is nooit met jou geld op de markt gespeeld.
Jou 7k ging direct naar een oplichter, en die heeft een fictieve site met het rendement wat jou geld zogenaamd heeft opgebracht..

En de oplichter is met die 7k lekker uit eten geweest en een mooie nacht gehad met de plaatselijke top ranking dame van lichte zede
Lezen is een vak apart vandaag. Er staat echt 4000 winst.

Hij is begonnen met 7k en heeft de rest bijbetaald om dat + ‘winst’ los te krijgen:
37000 is met alles wat ik heb toegevoegd. Zit maar 4000 winst in
Heb via node transactions een paar duizend verdiend. Bij 7000 eigen geld. Toen ik die plm 13000totaal wilde opnemen kwam dat trading platform steeds met 5000+ getallen voor grotere wallets, vip accounts enz. Liep op tot 37000.

[ Voor 14% gewijzigd door Domino op 21-01-2025 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Domino schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Lezen is een vak apart vandaag.
Misschien zou het ook helpen als de TS een samenhangend verhaal zou schrijven in iets wat je Nederlands kan noemen.

Als de TS dan ook nog eens zou lezen wat iedereen zegt, zou hij ook niet nog steeds verder in het sprookje geloven.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2025 20:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wouterschaafsma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:06:
[...]

37000 is met alles wat ik heb toegevoegd.
ja ik zie het. dubble posting in een bericht.,
Goed. @wouterschaafsma Jij hebt totaal 37k overgemaakt?
Het maakt in de basis niet uit. Dat geld is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Laatst online: 24-09 20:18

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Wel spijtig zo maar het is jou schuld niet je was onwetend. Maar ik denk niet dat je nog vlug in crypto gaat investeren.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
wouterschaafsma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:11:
[quote]jack zomer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:03:

37k helaas. 🥴
Ook bedankt voor de tips en info. 👌🏻
Site ziet eruit als een klassieke scam en heb deze layout vaker bij scam sites gezien.
3 jaar geleden in soort zelfde ponzi getrapt die 1% rendement per dag beloofde. Met een vriendengroep daar 5 maanden ingezeten met eigen inleg van 2k per persoon. Gelukkig maandelijks afgeroomd waardoor het verlies (eigenlijk winst) ruim 7000 per persoon was.

Van de ene op de andere dag ineens geen transfers meer mogelijk en 2 weken later platform volledig weg.
Pagina: 1