Voor het eerst Hue producten gekocht. vandaag geïnstalleerd Reden: wil dit gebruiken als slaapkamerlamp voor mijn jonge dochter. Ze slaapt altijd met zwak rood licht aan. Ik wil dat ze straks wordt gewekt met groen licht, dan weet ze dat ze de kamen uit mag. Gelukt om in te stellen dat het rode licht automatisch aangaat vanaf 19.30 uur. Dan om half 7 veranderd de lamp in roze en vervolgens om 7.45 uur groen (= opstaan). Dan om 10 uur gaar het (groene) licht automatisch uit. In haar lichtschakelaar heb ik een wallswitch gedaan, omdat ik wilde dat het licht gedurende slaapperiode dus 19.30 - 10.00 uur niet kan worden bediend (en dus het kleuren scenario niet door haar kan worden verstoord als ze met die knop gaat spelen in de nacht), maar buiten die periode wel (alsdan "natuurlijk wit licht" gevend).. Ik heb de wallswitch ingesteld via Intellingen op de modus " Licht op basis van tijd" en als tijdsperioden 2 regels gemaakt: eentje van 10.00 - 19.29 uur waarbij de lamp natuurlijk licht geeft als de switch wordt aangezet en de 2de regel dat van 19.29 - 10.00 uur de switch staat op "Niets Doen". Wat schetst echter mijn verbazing: als het slaapscenario aan is en ik op de lichtschakelaar druk, gebeurt er niets (dat is goed), maar als ik daarna nog een keer de lichtschakelaar bedien gaat de lamp gewoon reageren en de lamp wit licht geven. Druk ik nog een keer gaat die weer uit. Weg slaapscenario dan dus ! Is het mogelijk de switch helemaal dood te maken gedurende deze periode ? Zo ja, hoe ? Ik weet namelijk zeker dat mijn dochter ooit een keer in de nacht of ochtend aan de licthschakelaar gaat zitten en dan is het door mij ingestelde slaapscenario in de war. Ik zie wel dat er bij de switch een optie is " Smart aan/uit" maar ik lees dat als deze aan is, de swtich de lamp aan en uit zet en als deze optie uit is, de switch alleen de lamp aan zet. Ik wil echter dat de switch helemaal nooit iets doet voor een tijdje, maar dat kan dus niet ?