Budgetprinter gezocht voor thuisgebruik, kleur geen vereiste

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-02 01:17
Ik zoek een?
zo goedkoop mogelijke printer om e.e.a. uit te printen ten behoeve van een tabletop RPG (character sheets e.d.), en daarna incidenteel een brief. Kleur is een leuke bonus, maar zeker geen must. Wi-Fi-verbinding wel.

Wat is je budget?
Bodem van de markt, een paar tientjes. Het is dat ik bij het opruimen een cadeaubon tegenkwam en dacht "als ik daarmee nou een printertje koop, dan hoef ik niet steeds naar de printshop." Hoe minder ik hoef bij te leggen, hoe beter. En als er goedkope inkt van de Action in kan, des te beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik wil alleen een doodeenvoudige printer die leesbare afdrukken in zwart-wit maakt, zonder dat ik een inktabonnement hoef af te sluiten of tegen verborgen kosten aanloop. Dat laatste is ook de aanleiding voor dit topic, ik vraag me af hoe goedkoop het kan zonder met dat soort ongein te maken te krijgen, en die vraag laat zich niet zo makkelijk googlen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis; oude PC met Windows 10 Home. Incidenteel gebruik, liefst zo zuinig mogelijk.

Ik heb net even vluchtig gezocht op bol.com en coolblue (o.a. daar kan ik die cadeaubon besteden), gesorteerd op prijs:oplopend, en kom dan uit bij een aantal printers van o.a. Canon, HP en Epson van rond de vijf, zes tientjes. Met zo'n aanschafprijs betaal je achteraf natuurlijk grif voor de inkt.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus mijn vraag aan de experts: bestaat dat nog, een simpele printer die gewoon werkt, en die je kunt volklotsen met de goedkoopste inkt die je kunt vinden, zonder dat ie tegensputtert?

Alvast bedankt voor de tips.

Beste antwoord (via Skazz op 18-01-2025 20:08)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33
@Skazz
Perfecte printer: uitvoering: Brother HL-1110
Is ook veel op MP te vinden. Zelf gekocht voor 25 euro.

Heeft alleen geen wifi, maar als je niet vaak print is het aansluiten met een kabel zo gedaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33
@Skazz

Heeft alleen geen wifi, maar als je niet vaak print is het aansluiten met een kabel zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Ik heb zo'n ecotank geval van Epson, goedkopere inkt ga je bij de Action niet scoren. Flesje zwart van Epson zelf kost 9 euro en daar kan je het Nederlandse archief mee uitprinten en dan heb je nog inkt in de printer zitten.

Maar goed, daar zoek je niet naar. Dus loop die beruchte Action eens binnen en pak een pakje goekope inkt en zoek de ondersteunde printers er mee op. In jouw geval moet je daar de goedkoopste van nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skazz
chrisborst schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:06:
@Skazz

Ik houd hem in m'n achterhoofd, maar die wifi is wel een dingetje. M'n PC staat op een verrijdbaar meubeltje zodat ik 'm naar de bank en terug naar z'n plek kan slepen. Omdat ik nogal klein behuisd ben had ik gehoopt de printer in een kast te kunnen laten staan. Een kabel is snel aangesloten, maar qua logistiek is het hier echt niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skazz
Barrycade schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:09:
Ik heb zo'n ecotank geval van Epson, goedkopere inkt ga je bij de Action niet scoren. Flesje zwart van Epson zelf kost 9 euro en daar kan je het Nederlandse archief mee uitprinten en dan heb je nog inkt in de printer zitten.

Maar goed, daar zoek je niet naar. Dus loop die beruchte Action eens binnen en pak een pakje goekope inkt en zoek de ondersteunde printers er mee op. In jouw geval moet je daar de goedkoopste van nemen.
Ik wist niet eens dat dat bestond, zo'n bijvulsysteem. Als ik een keer meer geld overheb ga ik zeker voor zoiets, maar op het ogenblik kan ik de hogere aanschafprijs even niet lijden. Misschien is dat een teken dat ik het beter nog even kan laten sudderen voor ik een beslissing neem.

Goed idee, om op zo'n budgetcartridge te kijken in welke printers die past. Die neem ik mee. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:17
chrisborst schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:06:
@Skazz

Dit dus, doe jezelf een plezier, en geef die paar tientjes meer uit. Toner droogt niet uit, printkosten per pagina zijn centen in plaats van dubbeltjes, print redelijk vlot, en ze gaan niet snel kapot. Als je de toner moet vervangen, let op dat je de high capacity variant bestelt (origineel).

Er staan er idd ook veel op marktplaats. Je zou dan eigenlijk even de printer moeten opstarten en naar de maintenance webpagina gaan. Dan kun je zien hoeveel hij geprint heeft, en of er geen drum in zit die einde levensduur is. Die kost namelijk meer dan de printer zelf. Maar ja, daar moet de eigenaar aan mee willen werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 17-01-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Laserprinter van Marktplaats. HP of Brother beide goed.

Voorbeeldje: https://link.marktplaats.nl/m2202243825

[ Voor 33% gewijzigd door Sethro op 17-01-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skazz
Wilke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:17:
[...]

Dit dus, doe jezelf een plezier, en geef die paar tientjes meer uit. Toner droogt niet uit, printkosten per pagina zijn centen in plaats van dubbeltjes, print redelijk vlot, en ze gaan niet snel kapot. Als je de toner moet vervangen, let op dat je de high capacity variant bestelt (origineel).

Er staan er idd ook veel op marktplaats. Je zou dan eigenlijk even de printer moeten opstarten en naar de maintenance webpagina gaan. Dan kun je zien hoeveel hij geprint heeft, en of er geen drum in zit die einde levensduur is. Die kost namelijk meer dan de printer zelf. Maar ja, daar moet de eigenaar aan mee willen werken.
Het is inderdaad wel een stuk voordeliger, ja. Ik begin er toch wel oren naar te krijgen; dat geëmmer met die USB-kabel spaart op termijn honderden euro's uit. En zo'n kabel van vijf à tien meter kost ook de hoofdprijs niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze Brother laserprinter, heb 'm zelf ook. Staat meestal uit en na het geven van een printopdracht (en het online houden van de computer) zet ik dan de printer aan waarna de eerste print er aardig vlot uitkomt.

Uiteraard kun je de printer ook stand-by houden maar ik print zo weinig dat ik de stekker in het stopcontact doen een te kleine moeite vind.

Ow, mocht je Home Assistand draaien dan heeft die daar ook een prima integratie mee.
Pagina: 1