Stroom valt soms uit na monteren fibaro double switch 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuw1990
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-03 14:52
Hallo,

Sinds enige tijd hebben wij fibaro heat controllers op onze radiatoren. Om de cv aan/uit te laten slaan via de in de home centre ingestelde scenario's hebben wij een fibaro double switch gemonteerd aan de bedrading waar voorheen de honeywell aan/uit module gemonteerd was. Echter sinds de double switch geïnstalleerd is, valt af en toe de stroom uit.
Na het omzetten van de schakelaar in de meterkast, werkt alles weer naar behoren (hij slaat niet direct weer uit).
Ik zou daarom in eerste instantie denken dat er sprake is van overbelasting. Op dezelfde groep is tevens de woonkamer (verlichting, tv, elektrisch open haard) en een deel van de keuken (verlichting, quooker en vaatwasser, welke zijn aangesloten op de quooker energieverdeler). Apparatuur staat meestal niet gelijktijdig aan en uitvallen van de stroom is niet constant op momenten dat veel apparatuur aan staat, dit verschilt per keer.
Daarentegen is de enige wijziging de double switch ipv de honeywell aan/uit module, die naar mijn idee niet meer vermogen zou vragen.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via leeuw1990 op 17-01-2025 21:07)

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, een double switch stuurt 230v uit, lijkt me niet handig voor je ketel. Je hebt een double smart module nodig....

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, een double switch stuurt 230v uit, lijkt me niet handig voor je ketel. Je hebt een double smart module nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuw1990
kariem112 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:37:
Bedankt, zojuist een double smart module besteld!
Voor mijn beeldvorming, waarom werkt huidige opzet grootste deel van de tijd naar behoren en valt stroom af en toe uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:04
hoe heb je die switch aangesloten op de cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik hoop voor je dat er niets defect is in je ketel.
Zo snel mogelijk loskoppelen dat ding.
Wat schakelt er uit in de groepenkast?
Is dat een zekeringautomaat of een aardlekschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuw1990
emielbf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 07:41:
hoe heb je die switch aangesloten op de cv?
In de oude situatie was de bedrading op de volgende module aangesloten:

De switch is op dezelfde bedrading als volgt aangesloten:

[ Voor 55% gewijzigd door leeuw1990 op 19-01-2025 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuw1990
devriesjande schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:16:
Ik hoop voor je dat er niets defect is in je ketel.
Zo snel mogelijk loskoppelen dat ding.
Wat schakelt er uit in de groepenkast?
Is dat een zekeringautomaat of een aardlekschakelaar?
Dankjewel voor je reactie. Uit voorzorg nu losgekoppeld. Het is de aardlekschakelaar die uit schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:04
volgens mij ben je door het oog van de naald gekropen..... met welke gedachte en handleiding heb je dit aangesloten? 1 aansluiting van een schakelaar en een live 230V lijn, deze hele foute aansluiting heeft wel je ketel gered.

tip 1: blijf van dit soort techniek af, ik heb het idee dat je maar wat doet.
tip 2: als je tip 1 negeert, gebruik dan in iedergeval de handleiding die erbij zit en probeer te snappen wat daar staat, zo niet: tip 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuw1990
emielbf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:45:
volgens mij ben je door het oog van de naald gekropen..... met welke gedachte en handleiding heb je dit aangesloten? 1 aansluiting van een schakelaar en een live 230V lijn, deze hele foute aansluiting heeft wel je ketel gered.

tip 1: blijf van dit soort techniek af, ik heb het idee dat je maar wat doet.
tip 2: als je tip 1 negeert, gebruik dan in iedergeval de handleiding die erbij zit en probeer te snappen wat daar staat, zo niet: tip 1
Dankjewel. De aansluiting op de verschillende ingangen van de double switch heb ik nagevraagd bij een verkopende webshop en op basis daarvan aangesloten. Na het lezen van de eerste reactie vermoed ik dat ik bij het bestellen van de module de vergissing heb gemaakt tussen de double switch en de double smart (stom)

Ik neem tip 1 graag van je aan en laat de fibaro modules even links liggen.
Pagina: 1