Automaiische heractivatie W10/W11?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-02 23:16
Vraag 1:
Heb op mijn laptop de boel dusdanig verknoeid dat de schijf opniew geformateerd moet worden.

Nu heb ik geen W10 key bij aanschaf van Asus gekregen.
Word de herinstallatie nu automatisch geactiveerd?

Vraag 2:
Kan ik W10 overslaan en direct W11 installeren (met rufus wegens niet compettabel) ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als je de schijf toch al moet formatteren, kun je toch gewoon de Windows 11 media bij Microsoft downloaden en kijken of de installatie correct geactiveerd wordt? Werkt het niet, dan formatteer je de schijf opnieuw en is er niets verloren.

Niemand hier heeft een glazen bol om te weten wat voor laptop jij exact hebt.

Overigens snap ik ook niet helemaal waarom je op een vers geformatteerde schijf iets als Rufus nodig zou hebben, terwijl je het zo van Microsoft kunt downloaden.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 22:18
Zou inderdaad automatisch moeten lukken.
Ik ga ervan uit dat die laptop uit de fabriek een sleutel ingebakken heeft in het moederbord, zal toen met Windows 10 geweest zijn?
Je kan daar gewoon Windows 11 op installeren, die zal de sleutel dan digitaal kunnen activeren.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanaf Windows 8 zijn de keys bijna altijd geïntegreerd in de BIOS/UEFI. Tijdens de installatie wordt die sleutel uitgelezen en toegepast.

Op dit moment kun je nog Windows 11 activeren met een key voor 10, na het einde van de ondersteuning van Windows 10 zal dat kunnen veranderen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:37

Quad

Doof

Functioneert je laptop nog wel, dat je erop in kan loggen?
Indien dat het geval is, download de laatste ISO bij Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Je kan dan nog voor een inplace upgrade kiezen, daarbij kies je voor alles verwijderen of voor behouden, jouw keuze. Je krijgt hoe dan ook een schoon OS.

De andere optie is om een installatiemedia te maken en deze vanuit de assistent op een USB stick te zetten. Qua activatie zou het in beide gevallen goed moeten gaan.

Kan je nog het model delen van de laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 18-01-2025 12:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️