VidaXL deur in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48
Goedendag

Voor de ingang van een kleine badkamer die ik aan het maken ben op onze zolder heb ik deze deur van VidaXL gekocht. Binnendeur smal 76x201,5 cm gehard glas en aluminium zwart. De deur kwam van de week in een grote doos binnen en was zoals verwacht een IKEA à like bouwpakket. Het monteren van de deur lijkt geen rocket-science, al bestaat de installatiehandleiding alleen uit plaatjes. uit de afbeeldingen begrijp ik dat er gebruik moet worden gemaakt van siliconenkit. helaas totaal onduidelijk waar! de hele sponning of alleen an de kanten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6dkmZVqTxRTrMHHXpg1WQ65dz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utAMkSN0xJGPPxd1M9xPwViA.jpg?f=fotoalbum_large Ik denk zelf aan een heel dun laagje op de bodem van de sponning waar het glas in gedrukt moet worden tegen het rammelen. Gezien assumption the mother is of All F ups is durf ik het nog niet aan.

Gezien VidaXL geen onbekende is en ik er zelf in het verleden veel kwalitatief goed materiaal heb gekocht hoop ik dat mensen hier wel eens zo'n deur in elkaar hebben gezet.

Hopelijk heeft iemand een idee wat er met de tekening bedoeld wordt>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

het lijkt mij volslagen logisch als het hier om de volledige sponning gaat, althans, zo interpreteer ik het plaatje en uberhaupt logica.

Als je het niet in de hele sponning doet komt er namelijk gegarandeerd water op de "bodem" van de P1 stukken, lijkt me niet heel handig long term.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
kamstra schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:30:
het lijkt mij volslagen logisch als het hier om de volledige sponning gaat, althans, zo interpreteer ik het plaatje en uberhaupt logica.

Als je het niet in de hele sponning doet komt er namelijk gegarandeerd water op de "bodem" van de P1 stukken, lijkt me niet heel handig long term.
Bedankt. Dat was mijn eerste gedachte ook. alleen aan de uiteinden lijkt idd onlogisch. ik zou het anders uitgebeeld hebben als de hele sponning gevuld moest worden. verder lijkt me transparante siliconenkit het beste. dat zal het minst in het glas reflecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandit
De deur heb ik gemonteerd en natuurlijk weer een veel geleerd. de nummering klopte niet helemaal, dus ik heb eerst alles klaar gelegd. Ik heb gebruik gemaakt van transparante siliconenkit. die ik zo veel mogelijk in één beweging in de sponning heb gespoten. een dun laagje blijkt voldoende. daarna de deur verder in elkaar gezet. Waar toch te veel siliconenkit zat heb ik deze direct met een doekje met WD40 weggehaald. de deur oogt goed en is best degelijk.

Ik moet hem nog ophangen, dus ik kan nog geen eindoordeel geven. al met al was ik ongeveer 2 uur bezig.