Uploaden naar nieuwsgroepen (geen illegaal spul)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 06:42
Mijn vraag
Al ver voor ik mijn eigen muzieklabel startte en nog livesets verzorgde op internetradio, plaatste ik al deze livesets op nieuwsgroepen om ze te delen met de fans op o.a. Spotnet en de voor sommigen beruchte fora. Sinds 2012 post ik niet meer op die fora trouwens.

Tot en met 31 december jl. plaatste ik nog altijd mijn livesets en track releases (ik heb het dan over de underground releases van mijn label, niet de commerciële releases) op Spotnet. Ik heb veel collegae zien komen en gaan en die doen hetzelfde. Voor de kenners, wij zijn van het "beruchte" TechnoTeam (zegt natuurlijk niemand hier wat, maar goed, dat dus).

Vanochtend werd ik gebeld door een goede vriend uit dit team met de vraag of ik weet waarom hij ineens niets meer kan plaatsen op Spotnet. Hij gebruikt hiervoor de software Yencbin_Poster, die gebruik ik ook. Deze gebruiken we beiden al 15+ jaar. Hij heeft meermaals geprobeerd om te uploaden met dit programma, zonder resultaat.

Hij is echter technisch niet zo heel erg onderlegd (wel met muziekinstrumenten overigens, maar gewoonweg niet met de peej ceej), dus mijn hulp werd gevraagd.
Toen ik een testupload deed met een oude liveset, kreeg ik doodleuk hetzelfde probleem voor mijn kiezen. Heel vervelend, want ik ken eigenlijk vrij weinig andere software om te uploaden. Ik heb getracht om met JBinUp en CamelSystem Powerpost iets up te loaden, maar ook dat werkt schijnbaar niet.

V.w.b. de gebruikte nieuwsservers:
Mijn goede vriend gebruikt SnelNL en hij gebruikt Windows 10.
Ik gebruik Pureusenet en heb het geprobeerd op Windows 11 en MacOS (15? iig Macbook M2 uit 2023).

Het is dus niet een probleem bij één nieuwsserver.

Mijn vraag is simpeler dan de uitleg:
- Is er iets gaande waardoor wij Nederlanders niet meer kunnen uploaden naar nieuwsgroepen ? Gezien het feit dat nieuwsgroepen niet illegaal zijn (alhoewel het gebruik ervan wordt misbruikt voor illegaal spul).

Relevante software
Yencbin_Poster
JBinUp
CamelSystem Powerpost
Windows 10 (goede vriend)
Windows 11/MacOs (ik)

Hopelijk zijn er hier op T.net nog altijd uploaders actief die een idee hebben wat er gaande is en of het probleem toch bij de twee verschillende servers ligt. Als er meer info nodig is, ask me. Heb getracht genoeg informatie in de topicstart te zetten.

Alvast dank.

Ter verduidelijking: ik bezit alle rechten waar jaarlijks voor betaald wordt om de door mij hierboven geschetste voorbeelden te kunnen/mogen uploaden. Het is daarom legaal en niet illegaal zoals sommigen zouden kunnen denken.

Beste antwoord (via YouriHL op 17-01-2025 16:15)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56
Krijg altijd 300gb coupon bij mijn Frugal membership elk jaar, die stuur ik je wel even in een DM kan je nog checken of t daarbij werkt en t uitsluiten eventueel

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Tijden dat ik wat geupload heb op Usenet, maar had nog de programmas staan, en met wat aanpassingen aan usenet server heb ik het even getest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oquWqk2.jpeg

Zover het lijkt kan ik met Yencpowerpost nog steeds uploaden naar usenet servers.
Of het ligt aan de software die je gebruikt, maar dat lijkt me erg sterk dat ze er allen mee kappen op t zelfde moment.

Ik vermoed eerder dat het of aan je Provider ligt of aan de usenet Provider zelf, ik gebruik zelf Frugal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Turismo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:10:
Tijden dat ik wat geupload heb op Usenet, maar had nog de programmas staan, en met wat aanpassingen aan usenet server heb ik het even getest.

[Afbeelding]

Zover het lijkt kan ik met Yencpowerpost nog steeds uploaden naar usenet servers.
Of het ligt aan de software die je gebruikt, maar dat lijkt me erg sterk dat ze er allen mee kappen op t zelfde moment.

Ik vermoed eerder dat het of aan je Provider ligt of aan de usenet Provider zelf, ik gebruik zelf Frugal
Dat zou je denken, maar twee verschillende nieuwsservers die er beiden niet verbinden in dezelfde software op verschillende computers ? Beetje vreemd. Kan, maar toch. Downloaden gaat overigens probleemloos, maar dat doe ik zelf met SabNZB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ik ben er zelf niet meer zo in thuis Usenet is echt al weer dik 10 jaar terug dat ik er mee bezig was.
Ik kan enkel voor je bevestigen dat ik nog steeds kan uploaden met de 10 jaar oude software dmv Frugal

Die twee nieuwsservers zien er wel dik NL uit, dat is de reden dat ik indertijd voor Frugal heb gekozen voor redenen die je vast wel kan bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Turismo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:18:
Ik ben er zelf niet meer zo in thuis Usenet is echt al weer dik 10 jaar terug dat ik er mee bezig was.
Ik kan enkel voor je bevestigen dat ik nog steeds kan uploaden met de 10 jaar oude software dmv Frugal

Die twee nieuwsservers zien er wel dik NL uit, dat is de reden dat ik indertijd voor Frugal heb gekozen voor redenen die je vast wel kan bedenken...
Die kan ik wel bedenken ja.
V.w.b. onze nieuwsgroepen, die zijn inderdaad heel erg Nederlands. Maar ja, business account pays en betaal altijd voor 3 jaar. Dus zit er nog 2 jaar aan vast hehe. Ik ga het even met Yenc PP proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSRJNZwRJAu2gGNsdFfWZX5irEg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/w8lXLxckXvJ6VNgUK2GiMdki.jpg?f=user_large

Gebeurt niet veel helaas.
Denk dat het nu duidelijk is dat zowel PureUsenet en SnelNL een probleem hebben.
Ik ga contact leggen met PU.

Evenwel thanks en mocht iemand anders nog wat weten, let me know.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Turismo
Krijg altijd 300gb coupon bij mijn Frugal membership elk jaar, die stuur ik je wel even in een DM kan je nog checken of t daarbij werkt en t uitsluiten eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Nou, met de Frugal stuff van @R LionSjinTjoe werkt het wel.
In Nederland werkt het bij SnelNL, PureUsenet en SunnyUsenet dus niet meer. Vreemd .. er zijn ook journalisten die het gebruiken in Nederland.
Pagina: 1