Schimmel en vensterbank aftimmeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihegge
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 22:25
Mijn vraag

Ik moet de vensterbank van de erker aftimmeren. Nu zag ik van bovenaf dat er op de muur vd erker schimmel is gaan groeien. ( Zie foto). Mijn plan is dan maar eerst schimmel verwijderen met een op chloor gebasseerde anti schimmel. Dan 5 cm pir plaat er inklemmen tussen het hout. Met aluminium tape de naden af tapen. Dan de vensterbank er op. Dan moet het damp dicht zijn. Wat is jullie idee. Goed genoeg of andere opties?

Het is het enige stuk enkelsteens muur, die van de erker. De opbouw is van binnenuit gezien. Stuck, 12.5 mm gips, osb plaat, pir plaat 10 cm tussen houten balken, naden met aluminium tape afgetapt, 1 tot 2 cm spouw. De bovenkant vd spouw heb ik met pur ff dicht gemaakt. Dan enkel steensmuur. We hebben ivm de verbouwing een tijdje zonder afzuiging gekookt dus luchtvochtigheid is erg hoog geweest. Het heeft zo 2,5 maanden open gelegen. Dus is er veel condens op de koude stenen geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M1f-ZFywEZUdQTne9zGbXzcq60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qehouEyDM2XRkpbY2eOkKEY1.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:40
Is de muur nu droog? En weet je zeker dat het vocht niet van buitenaf komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihegge
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 22:25
Ik heb de temperatuur vd stenen net gemeten en die is 4 graden. Dus condensatie is redelijk gezien wel de rede voor het vocht.