Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:04
Mijn vraag
Bij controle op updates blijf ik de melding krijgen "De beschikbare softwareversie kan niet worden opgehaald van de server". Zowel de eTwist als de Remeha home app blijven hangen op de voorlaatste versie.
https://kennisbank.remeha...-remeha-home-app-updates/

Relevante software en hardware die ik gebruik
eTwist: v 2.26.3
Remeha home app: v 6.59.13

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de ketel incl eTwist al gereset, wifi verbinding gecheckt, verbinding status van de eTwist (allemaal verbonden).

Ik snap niet waarom ik foutmeldingen blijf krijgen en wat ik verder nog kan doen om een update te forceren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrL-ZLI4Hu9QdMJYTKe2dopVveI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Y5sPMPQDnbObXTzIUUS0gGa.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Falco op 23-01-2025 17:00)

Verwijderd

Een volledige gok want ik ken de thermostaat helemaal niet, maar zou dit te maken kunnen hebben met:
De knop ‘controleer software update’ is verwijderd uit de eTwist. De eTwist krijgt automatisch updates gepushed vanuit de server.
Dat ze serverzijdig het gewoon hebben ingeregeld dat hij wordt gepushed, maar dat de knop nog op jouw apparaat zit omdat je nog niet de nieuwste versie hebt? Als ze de update URL/API al wel offline hebben gehaald kan ik me die foutmelding best voorstellen.

Persoonlijk zou ik in zo'n situatie gewoon even rustig afwachten of je niet gewoon mee gaat in een gefaseerde uitrol (dat is immers heel vaak het geval, je wilt over het algemeen een update niet in 1x naar alle apparaten pushen).
En mocht dat niet werken dan denk ik dat Remeha support je daar beter bij kan helpen. Zij weten immers of bijvoorbeeld een server een storing heeft, wij hier op Tweakers (meestal) niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volledige gok want ik ken de thermostaat helemaal niet, maar zou dit te maken kunnen hebben met:
De knop ‘controleer software update’ is verwijderd uit de eTwist. De eTwist krijgt automatisch updates gepushed vanuit de server.
Dat ze serverzijdig het gewoon hebben ingeregeld dat hij wordt gepushed, maar dat de knop nog op jouw apparaat zit omdat je nog niet de nieuwste versie hebt? Als ze de update URL/API al wel offline hebben gehaald kan ik me die foutmelding best voorstellen.

Persoonlijk zou ik in zo'n situatie gewoon even rustig afwachten of je niet gewoon mee gaat in een gefaseerde uitrol (dat is immers heel vaak het geval, je wilt over het algemeen een update niet in 1x naar alle apparaten pushen).
En mocht dat niet werken dan denk ik dat Remeha support je daar beter bij kan helpen. Zij weten immers of bijvoorbeeld een server een storing heeft, wij hier op Tweakers (meestal) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:30:

[...]

Dank voor je reactie, het is inmiddels ook opgelost. Kreeg een paar dagen geleden de update voor de e-twist en vandaag de update van de Remeha home app.

Moet een volgende keer iets meer geduld hebben....