Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste tweakers, misschien kunnen jullie me hierbij helpen.

Ik wil graag een kaart toegangskaart toevoegen aan mijn telefoon.
Ik vergeet nog weleens mijn fysieke kaart, en moet dan aanbellen,. We hebben geen receptie namelijk.

Nu kan ik wel gewoon mijn creditkaart, etc toevoegen maar zie geen optie voor bijvoorbeeld mijn access kaart toe te voegen.

op internet vindt ik shady apps voor dat, maar dat zou anders moeten toch? telefoon ondersteund gewoon nfc.
Xiaomi Mi 14T PRO.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Dat hangt van het beveiligingssysteem af wat gebruikt wordt, en of dat het ondersteunt. De basis is meestal dat het systeem eerst kijkt naar het nummer van de chip card, en vervolgens optioneel wat daarop geprogrammeerd is, en soms ook nog een protocol. De chip in je telefoon heeft een eigen nummer, dus die kent het systeem meteen al niet.

Loop bij de gebouwenbeheerder of IT langs (net wie de oplossing beheert), en vraag of er mogelijkheden zijn de deur met de telefoon te openen.

Alternatief, vindt uit welk merk en model systeem jullie gebruiken, en ga daarop zoeken of het mogelijk is via de telefoon. Het systeem bij ons werk kan het niet, maar heeft wel een app die je kan gebruiken ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Wij hebben web-access toegang tot de software DA400 heet het.
Ik ben ook de gene die badges activeert, en de-activeert.