K7S5A: LAN optional

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de ECS site staat: LAN: MAC integrated in SiS® 735 & PHY on board (Optional)

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is het een gok of LAN support aanwezig is als je zo'n board koopt?

Of moet je dan iest extra's erbij kopen?

• dion_b
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gok ja- behalve als je in Pricewatch kijkt. Daar is een aparte entry voor de versie met LAN (scheelt 10,-)

Oslik blyat! Oslik!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 14 september 2001 21:33 schreef dion_b het volgende:
Gok ja- behalve als je in Pricewatch kijkt. Daar is een aparte entry voor de versie met LAN (scheelt 10,-)
ik zocht deze ook alleen ik heb mijn mobo weer ingeruild

nu een Epox 8KHA :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op vrijdag 14 september 2001 21:58 schreef funkflex het volgende:

[..]

ik zocht deze ook alleen ik heb mijn mobo weer ingeruild

nu een Epox 8KHA :P
Had je een K7S5A? En je hebt die weer ingeruild? Waarom?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 14 september 2001 23:44 schreef Martijn het volgende:

[..]

Had je een K7S5A? En je hebt die weer ingeruild? Waarom?
was zo onstabiel als een oud wijf op een racefiets :D
alles geprobeerd hele weekend de tijd genomen om te testen maar helaas :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zaterdag 15 september 2001 20:38 schreef funkflex het volgende:

[..]

Oh, iedereen zegt altijd dat het zo'n stabiel plankje is... Had je dan gewoon een rot exemplaar, of is dit meervoorkomend?

Verwijderd

[..]

was zo onstabiel als een oud wijf op een racefiets
alles geprobeerd hele weekend de tijd genomen om te testen maar helaas

Hier anders niet een perfect bordje, niets mis mee.
Nog geen 1 conflikt gehad.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Een van de beste moederborden die ik ooit onder handen heb gehad, die ECS K7S5A! Lekker snel, geen vage problemen, uitgeschoten met m'n schroevendraaier bij het installeren van de koeler, flinke knal op het moederbord met de punt van de schroevendraaier, maar hij doet 't nog. :)

Alleen krijg ik de o.b.-sound niet in 1x aan de praat, maar daar valt vast wel wat aan te doen (ben nu nieuwe audio-drivers aan het downloaden), en o.b.-sound is toch knudde met een rietje, binnenkort komt er een 'gewone' geluidskaart in.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Lan optional = een onboard netwerkkaart met een aansluiting ergens op je mainboard. Vanuit die aansluiting gaat er een chassisdeeltje naar de achterkant waarin je rj-45 poort zit.
Als je het mobo koopt als lan uitvoering zit dat chassisdeeltje erbij. Bij de niet-lan uitvoering heb je dus wel de onboard kaart maar niet de rj-45 poort.

Verwijderd

Dat is me niet opgevallen, dat zou dus betekenen kabeltje aansluiten met slot plaatje er in en klaar ?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op zondag 16 september 2001 09:14 schreef tim het volgende:
Dat is me niet opgevallen, dat zou dus betekenen kabeltje aansluiten met slot plaatje er in en klaar ?
nope, lan zit boven je usb poorten. daar heb je ook een gat voor achterin je kast

Verwijderd

Ik heb sinds een dag of twee ook dit bord en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Nog niet geprobeerd om het maximale eruit te halen, maar dat komt nog wel.
Over die optionele LAN: je kast moet dus wel een gat hebben, boven de USB aansluitingen, om die LAN poort te kunnen herbergen. Ik heb hier een AOpen kast die dat dus niet heeft (ik heb gelukkig ook het bord zonder LAN, anders had ik in mijn kast kunnen gaan zagen!).
Dus check effe je kast of-ie dat wel heeft.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb het board nu ook, ik heb de kast alleen nog niet. Dus heb ik het even in een andere kast geprobeerd. Die heeft dus ook niet dat 'gat' voor de LAN connectie (ook al heb ik het board zonder LAN). Kun je niet gewoon een ander plaatje nemen waar dat gat wel in zit als je het nodig hebt?
En hoeveel kost zo'n LAN plaatje en waar zit de aansluiting op het moederboard dan?

Gelukkig werkte het in een keer na installeren. Na al tijd verhalen over afgebrokkelde cores was ik al bang dat die van mij ook kapot zou gaan. De coolor moest er namelijk met behoorlijk wat kracht op. (Had eerst op de coolermaster dat plekje voor de schroevendraaier niet gezien en met de hand wilde het toch niet lukken ;->)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

[..]

en natuurlijk weet jij het veeeel beter dan de 10tallen tevreden tweakers en reviewers van diverse reviews die het allemaal een stabiel bordje noemen? k heb een cd-writer van Rocoh gehad, en die deed t niet goed, dus alle writers van Ricoh zijn slecht?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 17:46

robhof

Lembongan view

Erg tevreden de ECS K7S5A! Heb 'm nu een paar dagen, maar nog geen problemen!
Pagina: 1