Premie geweigerd door tekortkoming firma - what to do? (BE)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillisB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 11:31
Sinds een half jaar draait mijn warmtepomp (eindelijk). De drie maand daarna ben ik blijven aankloppen bij de firma voor de nodige documenten voor de aanvraag van de premie. Ze bleven maar oude/verkeerde documenten opsturen. Het grootste probleem bleek de "eindfactuur", hetgeen zij zeiden dat de eindfactuur was, was gewoon de leveringsbon van de laatste componenten...

De regels voor de aanvraag zijn als volgt (in het vet de problemen):

Voorwaarden voor facturen
U kunt Mijn VerbouwPremie aanvragen voor facturen of delen van facturen waarvoor u nog geen renovatiepremie en/of premie bij Fluvius heeft aangevraagd en waarvoor nog geen premie werd toegekend en dit voor alle categorieën van werken.
De facturen die u bij de aanvraag moet bijvoegen, mogen op de aanvraagdatum(open definitie) van de premie maximaal 2 jaar oud zijn (24 maanden).
Het totale factuurbedrag van de categorie warmtepomp dat in aanmerking komt is minimaal 1.000 euro.
Eventueel kunt u bepaalde werken zelf uitvoeren onder begeleiding van een aannemer die voor de uiteindelijke plaatsing instaat. Aankoopfacturen voor materialen zonder factuur voor plaatsing komen niet in aanmerking.
Facturen mogen in het Frans zijn.

Meerdere malen hen hierop gewezen. Zelfs een barslechte review geplaatst op alle reviewsites hierover. Dan pas kwam het ter attentie van hogerop in de firma en hielpen ze mij verder. Maar nog steeds geen goede facturen...

"Doe de aanvraag maar, en zet erbij dat we hen te woord zullen staan als er nog iets mis is."

Dus zodoende... Gisteren de mail gekregen dat mijn aanvraag is afgekeurd wegens de bovenstaande zaken in het vet... Uiteraard onmiddelijk de firma gecontacteerd en een oplossing geeist. Zelfs nog gebeld naar hen en de medewerker vertelde me doodleuk dat "de overheid er een spelletje van maakt om zoveel mogelijk premies af te keuren wegens de kleinste problemen". Hem dan maar doodleuk attent op gemaakt dat als zij de juiste facturen niet kunnen voorleggen dat ze het wel moeten weigeren. Daar wist hij niet veel meer op te zeggen uiteraard...

De vraag: Wat zijn mijn opties om de 4500 euro toch nog te ontvangen? Desnoods op welke manier kan ik het terugvorderen van de firma zelf? Ik ben zelf al vanalles aan het opzoeken, om met zo weinig mogelijk stress dit op te lossen... (En dan te weten dat ook de premie zonnepanelen/batterij door hun onkunde gehalveerd was... net te laat om de premie aan te vragen, wegens geen tijd voor de installatie te activeren)

Het is een alom bekende firma, aanwezig op elke bouwbeurs, geen louche installateur

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 09:43
Neem contact op met je juridische verzekering, als je die hebt. Anders wordt het zelf procederen.

De beste oplossing is rekeningen pas betalen wanneer je de juiste ontvangen hebt, maar dat is mosterd na de maaltijd.

Nu hebben ze je geld al op zak, alle negatieve reviews al te pakken en dus nul incentive om nog iets voor je te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door XelaRetak op 17-01-2025 08:54 ]