kast und plexiglas

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
Na wat topics gelezen te hebben zit ik met een probleem..
Ik wil mijn kast (zoals iemand anders hier) van plexiglas maken (zoveel mogelijk) nu is mijn vraag(en):

a) is dit aan te raden?
b) hoe zit het met de warmteontwikkeling?
c) Ik heb ook iets gehoord van statische electriciteit wie kan me vertellen hoe dat zit?

Alvast bedankt

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Moved HA >> OC

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb ooit es precies hetzelfde gevraagd...

Aan te raden: Ja, want nu kan je zien of je Processor rookt als je case eromheen zit >:)
Warmteontwikkeling: Hetzelfde, maar wartmegeleiding IETSJE minder, de platen waaruit je case is gemaakt geleiden beter dan plexiglas, maar verschil zal amper of niet te merken zijn met goede airflow en cooling
Statische Electiciteit: Geen probleem... Zolang je er maar niet met een wollen trui of wat dan ook over heen gaat wrijven, laadt het zich niet op en trekt dus geen stof of wat dan ook aan. Het is uit zichzelf niet staisch namelijk, het moet opgeladen worden.

DOEN DUS, er is niets op tegen...

Bevestiging: Pop-Nagels / dubbelzijdig plakband / u-profiel -> stroomkabel :)

Meer vragen? Zeg het ff...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
en alle platen ff aarden = geen probleem

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

warmte zal niet veel uitmaken denk ik eigenlijk, ik heb mn case bekleed met (geluids)isolatie materiaal, en de temp is nog geen 3 graden gestegen. dus ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt dat plexiglas.

• Webgnome
nu moet ik snel ff een techniekcursus gaan doen :) zoveel verstand heb ike r niet van... dus ff een heel stomme vraag als nog hoe aard ik hele ramtam?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Nog een vraagje van mij.

Waar haal je zo'n plexiglasplaat vandaan?

Behalve de praxis want dat vind ik te dun en te duur :(

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

gamma dan? of karwei?.. hubo

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• random
  • Laatst online: 22-08 23:36

random

Lost his marbles

Op zaterdag 15 september 2001 00:18 schreef ureal het volgende:
Nog een vraagje van mij.

Waar haal je zo'n plexiglasplaat vandaan?

Behalve de praxis want dat vind ik te dun en te duur :(
Bel gewoon een reclame bureau bij jou in de buurt op, die zetten vaak advertenties op plexiglas (voor allerlei doeleinden) en weten dus ook wel een handelaar in dat soort materialen (is vaak een stuk goedkoper dan de gamma, en als je ze lief aankijkt snijden / zagen ze het ook nog voor je op maat zodat je alleen maar alles in elkaar moet lijmen / zetten).

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Webgnome
ik heb net ff gevraagd aan mijn vade en die zegt dat je wel zo'n 700 piek kwijt bent voor een totaal plexiglazen kast.. dat is me toch iets te duur :)

Strava | AP | IP | AW

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Op zaterdag 15 september 2001 00:13 schreef webkabouter het volgende:
nu moet ik snel ff een techniekcursus gaan doen :) zoveel verstand heb ike r niet van... dus ff een heel stomme vraag als nog hoe aard ik hele ramtam?
Gaatje erin boren, koperdraadje naar de case zelf, dus een schoef ofsow die in de case zit.. :Z

Maar het hoeft niet eens, dat aarden...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

breinonline

Are you afraid to be known?

Op zaterdag 15 september 2001 10:15 schreef webkabouter het volgende:
ik heb net ff gevraagd aan mijn vade en die zegt dat je wel zo'n 700 piek kwijt bent voor een totaal plexiglazen kast.. dat is me toch iets te duur :)
Nou dat valt best mee hoor denk ik. Ik heb zelf voor m'n casemod een plexiglazen plaat gekocht 17,50 bij de hubo van 50x100mm 2,5 dik. Misschien wil je iets dikker maar hooft denk ik dus geen honderden guldens te kosten. Je moet vooral verschillende bouwmarkten langs gaan en daar ff naar de prijs informeren. :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op zaterdag 15 september 2001 00:13 schreef webkabouter het volgende:
dus ff een heel stomme vraag als nog hoe aard ik hele ramtam?
Hele ramtam aan aarde leggen ;)
lolz

Als je ut aan aarde legt pak je alle statische ladingen weg. Da's goed dus. :) Maar bij mij is dat al gebeurd: de aarde wordt namelijk aan de "kast" van mijn voeding gelegd en mijn kast maakt kontakt met de kast van m'n voeding.

• Webgnome
kan iemand mij misschien helpen aan plaatjes en dergelijke van kasten van totaal plexiglas? Het ziet er denk ik anders uit dan ik me inbeeld namelijk :P

Strava | AP | IP | AW

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op vrijdag 14 september 2001 21:37 schreef Scyth het volgende:
Ik heb ooit es precies hetzelfde gevraagd...
......de platen waaruit je case is gemaakt geleiden beter dan plexiglas, maar verschil zal amper of niet te merken zijn met goede airflow en cooling
Wanneer wordt er nou es geleerd dat je CASE niks te maken heeft met Warmtedissipatie(ik bedoel dus het metaal... ) en dat het enige is dat warme lucht/warmte verwijderd de combinatie heatsinks/Airflow is... denk je niet dat als je kast aktief meedeed aan het dissiperen van warmte je dan niet wat meer direkt-contact punten had in je case? bijvoorbeeld een plekje waar je je proc op vastmaakt? of een plekkie waar je je HD opeervlak aan vastmaakt zodat de warmte via de buitenkant wegkon? zou je kast dan ook niet iets meer opppervlakte hebben in de zin van van die geweldige nifty koelvinnetjes?...

Denk es na...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Webgnome
maar euh verschillende materialen nemen toch warmte verschillend op?

Leg jij maar eens een stukie metaal op het vuur en een stukje steen.. wat wordt sneller warm? En de warmte die door het materiaal wordt opgevangen moet er ook weer ergens uit? of denk ik nou vaag?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1