2 boetes gereden in 5 minuten tijd in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert32
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-01 15:37
Ik heb net 2 boetes gekregen uit duitsland, dacht ergens dat ik buiten de bebouwde kom zat, maar dat bleek dus niet zo te zijn. De eerste was 76 waar ik maar 50 mocht dus €180 + €28 onkosten gepresenteerd :| . 5 minuten verder stond nog een camera en weer geflitst. Ditmaal 59 in zone 50 dus nog een boete van ditmaal €30.

Maar is het niet zo dat je binnen een bepaalde tijdspanne geen 2x mag worden beboet voor dezelfde overtreding en dus zou ik ervan uitgaan dat ik enkel de hoogste boete zal moeten betalen? Klopt dit?

Alle reacties

Acties:
  • +73 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 19:17
Gewoon betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Hier een geval waarin het 2x bekeuren met 1 minuut tussentijd bij het Oberlandesgericht opgeheven werd

https://www.bussgeldsiege...igkeitsueberschreitungen/

let wel, dat was al een beroep. En dat moet in Duitsland, in het Duits, met Duitse juridische kennis. Ik denk dat betalen goedkoper is...

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet niet precies hoe het in Duitsland zit, maar afgaande op https://verkeersboete.nl/...idsboetes_kort_na_elkaar/ geef ik je weinig kans. Waar komt jouw beleving vandaan dat enkel de hoogste boete zou tellen? Feitelijk zijn het 2 verschillende overtredingen.

edit: dit zie ik ook terug in de pagina van @thunder7:
Beide Verstöße entspringen demselben, kontinuierlichen Fahrverhalten, wodurch das Doppelbestrafungsverbot greift.
Dit geldt in jouw geval niet, als er 5 minuten tussen zitten (en daarnaast met een redelijk afwijkende snelheid) kan je onmogelijk spreken van dat het ononderbroken rijgedrag is (en daarmee dus 1 feit).

[ Voor 42% gewijzigd door spone op 16-01-2025 22:42 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Bij 60 kmh is 5 minuten 5 kilometer verder. Lijkt me sterk dat je dan bibeko nog op hetzelfde wegvak zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

JRR

Er zal in die 5 minuten rijden vast ergens een beslissingsmoment hebben gezeten d.m.v. een bord met de maximaal toegestane snelheid of een bord dat je binnen de bebouwde kom zit.

Even door de zure appel bijten en het geld overmaken naar onze Oosterburen. En de bedragen van de verkeersboetes vallen daar gelukkig nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het hangt er van af...

FYI:

https://bussgeldkatalog.g...elben-tag-geblitzt-werde/

https://www.bussgeldkatal...0%93_das_sind_die_strafen

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2025 22:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 22:13

TeeDee

CQB 241

Voorkom het gezeur in dit geval en gewoon betalen. Het is de moeite, stress, tijd en weet ik veel nog meer niet waard.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 22:07
Timmert32 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:31:
Ik heb net 2 boetes gekregen uit duitsland, dacht ergens dat ik buiten de bebouwde kom zat, maar dat bleek dus niet zo te zijn. De eerste was 76 waar ik maar 50 mocht dus €180 + €28 onkosten gepresenteerd :| . 5 minuten verder stond nog een camera en weer geflitst. Ditmaal 59 in zone 50 dus nog een boete van ditmaal €30.

Maar is het niet zo dat je binnen een bepaalde tijdspanne geen 2x mag worden beboet voor dezelfde overtreding en dus zou ik ervan uitgaan dat ik enkel de hoogste boete zal moeten betalen? Klopt dit?
Neem anders het gemiddelde en betaal dat, dan hoor je vanzelf wat ze er van vinden.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 20:11
SmashCruiser schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Neem anders het gemiddelde en betaal dat, dan hoor je vanzelf wat ze er van vinden.
Goed idee die Duitsers staan bekend om hun humor en begrip bij een overtreding.🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

huiskamer is paar deuren verder

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 17-01-2025 02:15 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24
JRR schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:44:
Er zal in die 5 minuten rijden vast ergens een beslissingsmoment hebben gezeten d.m.v. een bord met de maximaal toegestane snelheid of een bord dat je binnen de bebouwde kom zit.
Dat bebouwde-kom bord heeft TS dus al ongemerkt gepasseerd vóór de eerste boete. Beide boetes waren binnen de bebouwde kom.

Je moet in Duitsland wel heel goed weten waar je op moet letten, stomme kleine gele bordjes…

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 13:36
Vloris schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:40:
[...]

Dat bebouwde-kom bord heeft TS dus al ongemerkt gepasseerd vóór de eerste boete. Beide boetes waren binnen de bebouwde kom.

Je moet in Duitsland wel heel goed weten waar je op moet letten, stomme kleine gele bordjes…
Als je na 5 minuten nog niet weet dat je in de bebouwde kom rijdt, dan zou ik je het rijbewijs maar inleveren. Zo moeiilijk is dat niet te herkennen. Je mag wel een beetje opletten als je achter het stuur zit tenslotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:44

Yucon

*broem*

Twardt schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:19:
[...]

Als je na 5 minuten nog niet weet dat je in de bebouwde kom rijdt, dan zou ik je het rijbewijs maar inleveren. Zo moeiilijk is dat niet te herkennen. Je mag wel een beetje opletten als je achter het stuur zit tenslotte.
Op zich wist hij dat zo te zien wel want hij had z'n snelheid aangepast. Alleen daarin zat nog een te ruime marge.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, om de simpele reden dat hooguit de goedkoopste boete wordt geschrapt. Dat lijkt me nou geen bedrag dat allerlei ingewikkelde brieven waard is. Je zou bij wijze van experiment nog eens domweg een chatgpt brief eraan kunnen wagen. Altijd grappig om te zien wat eruit gaat komen en meer zal het toch niet worden.

Nu ben ik niet zo'n voorstander ervan om ambtenaren zinloos bezig te houden. Maar bij die afweging speelt ook mee dat ik het onredelijk vind dat alleen duitse bezwaren accepteren waarmee ze ook een drempel voor bezwaren die wel redelijk zijn opwerpen. Dan vraag je zelf ook een beetje om een chatgpt aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
ik ben laatst volgensmij buiten de bebouwde kom in duitsland geflitst toen het donker was en geen flitsmelding aanstaan, dus zag m ook niet staan + slecht verlicht(moet ik eens testen of waze dat meldt)dus dan weet ik misschien alvast wat die gaat worden want was ook zeker 20 harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

[...]

Dat is meer voor parkeerboetes: om te voorkomen dat je door twee parkeerwachters binnen 24uur twee keer bekeurd wordt. Voor snelheid zit je gewoon twee keer op een andere weg en in een andere situatie neem ik aan, dus dan is het gewoon betalen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:34
thunder7 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:37:
Hier een geval waarin het 2x bekeuren met 1 minuut tussentijd bij het Oberlandesgericht opgeheven werd

let wel, dat was al een beroep. En dat moet in Duitsland, in het Duits, met Duitse juridische kennis. Ik denk dat betalen goedkoper is...
Dan moet je wel lezen waarom dat zo besloten is natuurlijk.
Die Richter betonten, dass beide Vorgänge demselben Verkehrsvorgang zuzuordnen seien. Der Betroffene sei durchgehend geradeaus gefahren und habe dabei stark beschleunigt. Es habe sich um ein pflichtwidrig stark beschleunigtes Geradeausfahren zwischen den Messstellen gehandelt, bei dem sich lediglich die geltende Geschwindigkeitsregelung geändert habe.
Ofwel, die gast heeft gas gegeven en in de tijd dat hij accelereerde, is hij door twee verschillende snelheidscameras geflitst. In dezelfde “acceleratie”. Daarom heeft de rechter die met elkaar verbonden.
Durchgängiges Beschleunigungsverhalten verbindet beide Messungen
TS is bij z’n tweede boete langzamer dan bij de eerste, is dus anders.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46

4x2

lộn xộn quá

Je hebt trouwens nog geluk gehad in zekere zin, als je nl 100 had gereden (wat je vrij vaak mag bubeko in DE, 80 is niet zo'n gangbare snelheid, meestal 70 of 100) had het je een rijverbod opgeleverd van een maand.
Nu levert het hele verhaal je 1 punt en een 250eur op, in Nederland zou ik dr voor tekenen :P

Owja, verder gewoon eens met het hele: dit ligt veel tever uit elkaar om als 1 overtreding gezien te worden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Neem in het vervolg een navigatieapparaat mee die de maximum snelheid kent die je kan waarschuwen met een geluidssignaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een Nederlandse rechter redeneerde eens in een vergelijkbare situatie: "Blijkbaar rijdt u structureel te hard, hierbij verdubbel ik de boete" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 19:03
(jarig!)
Met 5 minuten heb je toch weer een goede afstand afgelegd, er zal vast nog wel ergens een bord hebben gestaan. Gewoon betalen en de volgende keer wat beter opletten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Gek idee hoor, maar iets langzamer rijden? Je zult het niet aanstaan deze reactie, maar pak het op de kin en betaal gewoon, volgende keer minder hard rijden ipv je druk te maken over wetboeken en of het wel mag. Je mag ook niet te hard rijden, kruis dat tegen elkaar weg en pak de oorzaak aan. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:38

Theo

moederbord

M66B schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:03:
Een Nederlandse rechter redeneerde eens in een vergelijkbare situatie: "Blijkbaar rijdt u structureel te hard, hierbij verdubbel ik de boete" ...
Dat lijkt mij heel erg onlogisch. Elke uitspraak van een rechter levert jurisprudentie op, en wordt daarmee een uitbreiding van de wet, of een uitleg/interpretatie van de wet. Dan zou deze uitspraak dus betekenen dat bij iedereen die twee boetes kort na elkaar krijgt deze boetes verdubbelt moeten worden. Immers is iedereen gelijk en gelden dezelfde wetten voor iedereen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:46
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:32:
ik ben laatst volgensmij buiten de bebouwde kom in duitsland geflitst toen het donker was en geen flitsmelding aanstaan, dus zag m ook niet staan + slecht verlicht(moet ik eens testen of waze dat meldt)dus dan weet ik misschien alvast wat die gaat worden want was ook zeker 20 harder
offtopic:
In Duitsland mag Waze (en andere navigatie apps) geen flitsers tonen (in Frankrijk semi ook niet, daar geven ze "gevarenzones" aan), maar er zijn meer landen in Europa waar dit niet is toegestaan: https://www.anwb.nl/jurid...lsignalering-op-navigatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-05 20:44
mrmrmr schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:01:
Neem in het vervolg een navigatieapparaat mee die de maximum snelheid kent die je kan waarschuwen met een geluidssignaal.
Weet wel dat dit in Duitsland verboden is. Het gebruik van bijv Flitsmeister op je telefoon is voldoende voor een bekeuring. Het goede nieuws: je krijgt pas een bon als je daadwerkelijk gepakt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33
JTHZZ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Weet wel dat dit in Duitsland verboden is. Het gebruik van bijv Flitsmeister op je telefoon is voldoende voor een bekeuring. Het goede nieuws: je krijgt pas een bon als je daadwerkelijk gepakt wordt.
Volgens mij geldt dat alleen voor apps die flitsers en flitspalen aangeven, zoals Flitsmeister. TomTom Go Navigation kan dat ook en die geeft bij het binnenrijden van Duitsland een melding dat flitsinformatie verboden is met de optie om het uit te zetten (of aan te laten staan). Flitsinformatie in je navigatieapp mag dus (ook) niet.

Apps die slechts de maximum snelheid weergeven, met een signaal als je eroverheen gaat, lijken mij wel toegestaan.

Bron: https://www.bussgeldkatalog.org/blitzer-app/
"Was ist eine Blitzer-App?

Blitzer-Apps zeigen durch ein akustisches und/oder optisches Signal an, wenn sich das Fahrzeug einem Blitzer nähert. Sie sollen dazu beitragen, Bußgelder für eine Geschwindigkeitsüberschreitung zu verhindern. Populäre Blitzer-Apps sind z. B. blitzer.de oder iSpeedCam.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-05 20:44
Hompu schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Volgens mij geldt dat alleen voor apps die flitsers en flitspalen aangeven, zoals Flitsmeister. TomTom Go Navigation kan dat ook en die geeft bij het binnenrijden van Duitsland een melding dat flitsinformatie verboden is met de optie om het uit te zetten (of aan te laten staan). Flitsinformatie in je navigatieapp mag dus (ook) niet.

Apps die slechts de maximum snelheid weergeven, met een signaal als je eroverheen gaat, lijken mij wel toegestaan.

Bron: https://www.bussgeldkatalog.org/blitzer-app/
"Was ist eine Blitzer-App?

Blitzer-Apps zeigen durch ein akustisches und/oder optisches Signal an, wenn sich das Fahrzeug einem Blitzer nähert. Sie sollen dazu beitragen, Bußgelder für eine Geschwindigkeitsüberschreitung zu verhindern. Populäre Blitzer-Apps sind z. B. blitzer.de oder iSpeedCam.
"
Inderdaad, iedere automatische waarschuwing is verboden. De ADAC (Duitse ANWB) legt het duidelijk uit: https://www.adac.de/verke...-deutschland/radarwarner/
Aber egal, ob im Navi integriert oder auf dem Handy aktiviert: Radarwarner sind verboten.
Maximum snelheid indicatie is uiteraard toegestaan, maar helaas niet altijd accuraat.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 17-01-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:29
snip, inderdaad offtopic

On-topic: zijn gewoon twee afzonderlijke gedragingen, dus in bezwaar gaan geen optie. Helaas betalen de enige optie.

[ Voor 38% gewijzigd door We Are Borg op 17-01-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
JTHZZ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Inderdaad, iedere automatische waarschuwing is verboden. De ADAC (Duitse ANWB) legt het duidelijk uit: https://www.adac.de/verke...-deutschland/radarwarner/

[...]
Dit geldt trouwens ook voor een passagier! Dat was eerst een grijs gebied, maar als passagier mag je bijvoorbeeld Flitsmeister ook niet aan hebben(op je telefoon hebben staan)
Ik rij zelf niet anders dan met Flitsmeister en mijn zoon heeft een Oono in z'n benz die altijd aan staat.

TS heeft nu overigens ook een puntje in Flensburg en als je dit kunstje binnen 12 maanden nog een keer flikt, krijg je ook een maand Fahrverbot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:43
thunder7 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:37:

Deze M/V/X heeft wel heel veel mazzel gehad.... Alleen een boete voor 80 in de 50 zone en niet voor de 151 in de 80 zone. Tja, dan is t wel een advocaat waard.

Los van wat de wet daar zegt, persoonlijk vind ik er wel iets van (....).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 20:35
Als je denkt dat je gelijk hebt moet je bezwaar aantekenen en eventueel procederen.
Dat zou betekenen dat de boete van € 30,- komt te vervallen.
Het is een hoop gedoe en brengt kosten met zich mee.
Je moet jezelf afvragen of dat het waard is.

M.a.w. gewoon de beide boetes betalen.
En voortaan gewoon aan de snelheid houden.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05 23:53
In Duitsland bestaat geen algemene regel die stelt dat je binnen een bepaalde tijd niet tweemaal beboet mag worden voor dezelfde overtreding.

Bezwaar maken en dat er mogelijk sprake is van een onredelijke cumulatie van boetes.

Bij dit bezwaar kun je argumenteren dat de tweede boete binnen een te korte tijd werd gegeven en dat er geen kans was om je gedrag aan te passen.

Dit is echter subjectief en wordt per geval beoordeeld.

[ Voor 67% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 17-01-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 21:15
(beetje offtopic) Die boetes zijn in ieder geval een stukje goedkoper dan in Nederland. Die tweede boete is 30 euro dus om daar veel moeite voor te doen, als er al iets mogelijk zou zijn? Die laatste boete zou dan toch komen te vervallen en niet de eerste?

[ Voor 15% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-01-2025 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zoals je ziet in de genoemde strafzaak is de eerste boete bindend en heb je kans dat daardoor de 2e niet geldt. Maar dan moet je wel aantonen dat het om eenzelfde actie gaat. Die kans dat dat zo gezien wordt, wordt met de minuut kleiner. Met 5 minuten heb je misschien nog wel een kans, maar dan nog krijg je hooguit die boete van 30 euro weg. En gezien de tijd en moeite die het gaat kosten om zover te komen zou ik er niet aan beginnen. Waren de boetes nu andersom geweest (dus eerst die van 30 euro en dan die van 200) was het misschien wel de moeite waard geweest om bezwaar aan te tekenen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Theo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:53:
[...]

Dat lijkt mij heel erg onlogisch. Elke uitspraak van een rechter levert jurisprudentie op, en wordt daarmee een uitbreiding van de wet, of een uitleg/interpretatie van de wet. Dan zou deze uitspraak dus betekenen dat bij iedereen die twee boetes kort na elkaar krijgt deze boetes verdubbelt moeten worden. Immers is iedereen gelijk en gelden dezelfde wetten voor iedereen.
Zo heet wordt de soep niet gegeten. In theorie is een rechter het niet eens verplicht om eerdere vonnissen of arresten na te volgen. Dit nog even los van het feit dat ook een definitief geworden veroordeling niet écht definitief is, want er kan herzien worden (ook als de kans daarop nihil is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Ja het is zuur dat je van één ritje twee bonnen krijgt. Ik ben vorig jaar bij Aken zowel op de heen als de terugweg door dezelfde paal gekiekt, got the T-shirt.
Maar bekijk het eens pragmatisch: Die Pruusse hebben tenminste de Anstand om meteen het bewijs (de foto*, die je ook nog eens kunt downloaden) mee te sturen, kom daar bij het CJIB eens om, met zijn extra administratiekosten.
Nog los van de tarieven. Vergeleken met NL zijn die coulant te noemen. Dus tenzij je extreem geïnteresseerd bent in de Duitse rechtsgang zou ik gewoon dokken en verder gaan met mijn leven, ook al is dat een relativering die je misschien nu nog nog even niet wilt horen.

offtopic:
*ik wist niet dat ik zo'n chagrijnige rotkop heb als ik achter het stuur zit }:|

[ Voor 4% gewijzigd door trabant op 17-01-2025 13:06 ]

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

trabant schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:04:
Ja het is zuur dat je van één ritje twee bonnen krijgt. Ik ben vorig jaar bij Aken zowel op de heen als de terugweg door dezelfde paal gekiekt, got the T-shirt.
Maar bekijk het eens pragmatisch: Die Pruusse hebben tenminste de Anstand om meteen het bewijs (de foto*, die je ook nog eens kunt downloaden) mee te sturen, kom daar bij het CJIB eens om, met zijn extra administratiekosten.
Nog los van de tarieven. Vergeleken met NL zijn die coulant te noemen. Dus tenzij je extreem geïnteresseerd bent in de Duitse rechtsgang zou ik gewoon dokken en verder gaan met mijn leven, ook al is dat een relativering die je misschien nu nog nog even niet wilt horen.

offtopic:
*ik wist niet dat ik zo'n chagrijnige rotkop heb als ik achter het stuur zit }:|
Bij CJIB kan je gewoon online je foto bekijken hoor. Alleen dan zie je in het algemeen de kont van je auto en niet je eigen rotkop gezicht :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
2x een wet overtreden en dan dat oneerlijk vinden. Als ik 2x snoep steel uit 2 verschillende winkels. Dan blijft het allemaal hetzelfde toch? Hier dus ook :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
@Reptile209 Goed om te weten, al blijft het in de rug aanvallen...
Het kan een oerinstinct zijn, of mijn Hollandse krenterigheid, dat ik mijn verkeersovertredingen liever beperk en indien toch, dan wel in het buitenland bega. :*)

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:34:
Waren de boetes nu andersom geweest (dus eerst die van 30 euro en dan die van 200) was het misschien wel de moeite waard geweest om bezwaar aan te tekenen.
Even ervan uitgaande dat Duitsland een regel hanteert dat je maar 1 keer beboet kunt worden voor hetzelfde vergrijp (wat me helaas uit alle reacties boven deze nog niet duidelijk is geworden), EN ze zouden dit zien als hetzelfde vergrijp (wat mij hoogst zou verbazen), wat zie je precies voor uitkomst voor je? Waarom zouden ze kiezen om de tweede boete te laten vervallen en niet de laagste?

Volgens mij is de situatie in Nederland trouwens zo dat je inderdaad niet 2 keer beboet kunt worden voor hetzelfde vergrijp, maar dat 2 snelheidsovertredingen niet snel gezien worden als hetzelfde vergrijp. Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2017:3835 waaruit blijkt dat een rechter niet geneigd is 2 snelheidsovertreding als 1 handeling te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
.never mind.

[ Voor 93% gewijzigd door gysman11 op 17-01-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:26

Als je 5 minuten later ergens anders rijdt is het naar mijn idee niet dezelfde overtreding maar een nieuwe. Als je parkeert op een plek waar het niet mag en je staat daar een uur later valt het meer onder de noemer zelfde overtreding want er is niks aan de situatie veranderd.

Maar rijdend ben je in 5 minuten al een best eindje verder, rijd je wellicht alweer op een andere weg.
Theoretisch kan ik afhankelijk van de locatie binnen 5 minuten te hard rijden in de ene bebouwde kom, eruit gaan en een andere bebouwde kom inrijden.

Wel snap ik dat je soms in Duitsland ongemerkt de bebouwde kom in kan rijden. Als Nederlander ben je toch al snel gefocused op onze eigen blauwe bebouwde kom borden. Maar dat zullen ze vast niet als excuus accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt ergens tussen de 4 Km en 6 Km gereden in die 5 min. Toen ik in december in Duitsland heb gereden staan er aardig vaak borden met de snelheden er op. Nu staan die binnen de bebouwde kom helaas niet overal :(

Tevens is de vraag hoe Duitsland tegen dit aankijkt. Is het het zelfde vergrijp of zien ze het van: hebt 5 min kans gehad om je snelheid aan te passen en nog niet gedaan.

Was het dezelfde weg of ben je nog een keer afgeslagen een andere weg op kan hierbij ook meewegen.

En dan zullen ze hooguit die van 30 euro laten vervalen. Dus al die moeite voor 30 euro lijkt mij het zeker niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 17-01-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
JTHZZ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Nee, mijn bericht ging niet over flitsers of flitspalen. Alleen over de toegestane snelheid. Dat hebben auto's in het duurdere segment ook. Ook Duitse auto's.

Je moet flitspaalmelders uitschakelen in Duitsland in de app of toestel, die zijn niet toegestaan. Flitsmeister mag wel op de telefoon aanwezig zijn, maar de meldingen moeten uit staan. Dat geldt ook voor bijrijder.

Uiteraard moet je zelf goed blijven kijken naar borden, er zijn vaak Baustelle aan de weg. Daar kun je niet zoals ik in Nederland velen zie doen hoger dan de aangegeven lagere snelheid langs rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tweemaal dezelfdde overtreding als in: Heen en weer op dezelfde weg bij dezelfde flitser. Dit zijn gewoon twee verschillende controles en gelet op de tijdsspanne en gemeten snelheid ook gewoon twee verschillende overtredingen :+
mrmrmr schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:01:
https://m.flitsservice.nl...in-Duitsland-nou-en-i6249 O-)
M66B schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:03:
Bron? En dat bedoel ik niet moppen.nl of iets soortgelijks :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52
Holk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:44:
Gek idee hoor, maar iets langzamer rijden? Je zult het niet aanstaan deze reactie, maar pak het op de kin en betaal gewoon, volgende keer minder hard rijden ipv je druk te maken over wetboeken en of het wel mag. Je mag ook niet te hard rijden, kruis dat tegen elkaar weg en pak de oorzaak aan. d:)b
Super goed idee! Alleen heeft de TS daar niks aan als die (zoals hij in zijn post aangeeft) op dat moment in de veronderstelling was dat ie helemaal niet te hard reed.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Nikel schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Even ervan uitgaande dat Duitsland een regel hanteert dat je maar 1 keer beboet kunt worden voor hetzelfde vergrijp (wat me helaas uit alle reacties boven deze nog niet duidelijk is geworden), EN ze zouden dit zien als hetzelfde vergrijp (wat mij hoogst zou verbazen), wat zie je precies voor uitkomst voor je? Waarom zouden ze kiezen om de tweede boete te laten vervallen en niet de laagste?
Omdat uit de zaak hierboven blijkt dat de 1e boete terecht is omdat ie te hard reed en werd geflitst, de 2e is echter ongeldig omdat die als boete wordt gezien voor dezelfde fout en dat mag niet. En zoals je in die zaak kunt zien pakt dat voor diegene goed uit, maar in dit geval is de 2e dusdanig laag dat je er weinig mee wint met die te laten schrappen.
Volgens mij is de situatie in Nederland trouwens zo dat je inderdaad niet 2 keer beboet kunt worden voor hetzelfde vergrijp, maar dat 2 snelheidsovertredingen niet snel gezien worden als hetzelfde vergrijp. Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2017:3835 waaruit blijkt dat een rechter niet geneigd is 2 snelheidsovertreding als 1 handeling te zien.
Klopt, in de genoemde zaak ging het om 1 weg waarbij er binnen een minuut 2 keer werd geflitst. Maar aangezien er in dit geval 5 minuten tussen zit verwacht ik dat de kans om te winnen sowieso al klein is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
watercoolertje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:40:
[...]
Super goed idee! Alleen heeft de TS daar niks aan als die (zoals hij in zijn post aangeeft) op dat moment in de veronderstelling was dat ie helemaal niet te hard reed.
Ligt dat aan de situatie of aan TS? Het is blijkbaar lastig om te accepteren dat iemand een fout maakt en gaan door allerlei hoepels springen om er wat van te maken. Einde van de dag heeft TS 2 overtredingen gemaakt tussen 5 kilometer verschil. Soit, accepteer het en ga door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52
Holk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:57:
Ligt dat aan de situatie of aan TS?
Het doet er voor mijn reactie helemaal niet toe waardoor het komt.
Het is blijkbaar lastig om te accepteren dat iemand een fout maakt en gaan door allerlei hoepels springen om er wat van te maken.
Ik heb me daar helemaal niet over uitgelaten, dus beetje raar om tegen mij te gaan zeggen 8)7

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
watercoolertje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:20:
[...]
Het doet er voor mijn reactie helemaal niet toe waardoor het komt.

[...]
Ik heb me daar helemaal niet over uitgelaten, dus beetje raar om tegen mij te gaan zeggen 8)7
Zelf lezen is ook blijkbaar lastig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 06-05 21:40
Twardt schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:19:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Toen ik net mn rijbewijs had (bijna 30 jaar geleden) was ik eens BOB en gingen we vanuit Twente naar een discotheek in Uelsen. Het was donker en het regende keihard en plost werd ik ingehaald door een oude BMW. Onopvallende politie. 8)7 Bleek dat ik met 90 door een "dorpje" was gereden, 800m stuk bebouwde kom op een rechtdoorgaande weg. Kreeg wel 3 maand rijontzegging en ik mocht mee naar de lokale geldautomaat.

Ik mis die gele borden nooit meer. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 13:36
MartijnA3 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:32:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Toen ik net mn rijbewijs had (bijna 30 jaar geleden) was ik eens BOB en gingen we vanuit Twente naar een discotheek in Uelsen. Het was donker en het regende keihard en plost werd ik ingehaald door een oude BMW. Onopvallende politie. 8)7 Bleek dat ik met 90 door een "dorpje" was gereden, 800m stuk bebouwde kom op een rechtdoorgaande weg. Kreeg wel 3 maand rijontzegging en ik mocht mee naar de lokale geldautomaat.

Ik mis die gele borden nooit meer. :o
Sorry hoor, maar dat is toch je eigen schuld? Je hebt het gele bord niet gezien. Kan natuurlijk een keer gebeuren maar is alleen jezelf aan te rekenen..

Maar TS heeft 2 bekeuringen binnen de bebouwde kom. Nu kan je zeggen dat hij bij de eerste het nog niet door had het de binnen de bebouwde kom was, maar je mag van elke bestuurder toch wel verwachten dat je na 5 minuten rijden het toch wel door hebt dat je in de bebouwde kom aan het rijden bent. Het is niet dat de 2de flitspaal 100mtr na de eerste stond. Er zat behoorlijk wat tijd (en afstand gezien de snelheid) tussen. Ik zou mezelf kapot schamen als ik het niet door zou hebben na 5 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 06-05 21:40
Twardt schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:44:
[...]

Sorry hoor, maar dat is toch je eigen schuld? Je hebt het gele bord niet gezien. Kan natuurlijk een keer gebeuren maar is alleen jezelf aan te rekenen..
Ik zeg toch niet dat het niet mijn schuld is? Ik geef alleen aan dat een bebouwde kom in Duitsland niet altijd te herkennen is als je er eenmaal in rijdt, zoals je claimde.

Voor de rest ben ik het met je eens en moet je mijn post vooral niet al te zwaar nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 17-01-2025 18:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:28:

[...]

Bron? En dat bedoel ik niet moppen.nl of iets soortgelijks :>
Kan ik niet meer vinden, helaas, maar het is geen mop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 19:16
Lees dit eens :

http://www.verkehrsportal.de/board/index.php?showtopic=13243

vooral de opmerking van Xdriver is intressant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 16:28
Dat topic is meer dan 20 jaar oud. Dat maakt op zich niet uit maar er is nooit een update gweest over de uitkomst. Dus de een of andere opmerking is niet meer of minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:54
Het idee erachter is dat je kans moet hebben gehad om snelheid te minderen, ik denk op die afstand, er wel genoeg kans was.
Pagina: 1