Second opinion: afwerking plinten netjes (door vakman)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:08
De onderaannemer is een vloerenboer en heeft erg netjes plak PVC gelegd. Nu ben ik zelf niet echt te spreken over de plinten. Door variaties in hoogte en slechte aansluitingen zie je de MDF kleur + hoogteverschil bij de plinten (voor schaal: plinten zijn 10cm hoog). Is dit acceptabel of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGovUDZWWAhf-NTPVIc96riNWyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bx1pIRcl7y1aazhUvyBDqj4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gzeHWuD9VyMecXU0ou3g7skALI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35bWlmqZKQZXLWOrFTEwBDAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWZT-03btV9epOrS1prlsyVGEgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpgOLr0YGV89mBzzUXf0aTvS.jpg?f=fotoalbum_large

Vloerenboer maakt verwijten richting slecht gestorte vloer en scheef gestucte wanden. Dat is ook door de aannemer gedaan, dus dan zou hij daar ook verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33

bonzz.netninja

Niente baffi

Mjeh niet echt. Het hangt er beetje om. Netjes is het niet, acceptabel ligt een beetje aan de rest van de plintjes. Overal is wel iets niet helemaal lekker of netjes. De eerste hoek kun je evt. zelf natuurlijk ff bijwerken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 09:39
Op de eerste foto had hij een aardige dot kit nodig om het gat bij de muur op te vullen. Laat ik het zo zeggen: Ik had dat anders gedaan, maar ik zou ook geen bouwproject rendabel kunnen doen wegens teveel muggenziften.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ben vooral benieuwd waarom je niet eerst de muur geverfd hebt voor je de plinten hebt gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 08:41
Plint volgt de muur en de vloer dus als dat niet haaks is kan je dit krijgen.
Een goede vakman weet daar wel raad mee maar dat is niet iedereen.
Wat wel jammer is dat ze de plinten met siliconenkit hebben afgekit op de pvc vloer.
Daar kan je dus nu niet meer aflakken.
Of was het de bedoeling dat de plinten zo blijven?

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:58
Het zou niet mijn keus zijn geweest om, als je toch onder kit, dan aan de bovenkant af te wijken. Buitenhoeken zijn wel vervelend, dat heeft iedereen denk ik wel. Binnenhoek lijkt niet in verstek, maar zulke keuzes zou je vooraf wel afstemmen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, dit zou ik netter kunnen. (En ik ben geen goede houtbewerker.)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Mij is altijd geleerd binnenhoeken niet in verstek te doen

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
-Junkiexp- schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:06:
Mij is altijd geleerd binnenhoeken niet in verstek te doen
Voor buitenhoeken ja. Binnenhouden zetten ze meestal koud op elkaar.

En ja dit kan netter,maar het is niet dramatisch of zo. Sommige overgangen zijn wel bij te werken met wat acrylaatkit en even aflakken met penseeltje.

Er zit 1 foto tussen waar wel een lelijk hoogteverschil te zien is.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
SimonBR39 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:53:
Het zou niet mijn keus zijn geweest om, als je toch onder kit, dan aan de bovenkant af te wijken. Buitenhoeken zijn wel vervelend, dat heeft iedereen denk ik wel. Binnenhoek lijkt niet in verstek, maar zulke keuzes zou je vooraf wel afstemmen lijkt me.
Buitenhoek kun je oplossen door niet standaard 45 graden te zagen. Iemand die dit vaker doet heeft hier geen enkel probleem mee.

Als twee planken in hoogte niet aansluiten dan kun je even een wigje gebruiken om ze op gelijke hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
pentaw1nz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:12:
[...]

Voor buitenhoeken ja. Binnenhouden zetten ze meestal koud op elkaar.
Dat is toch precies wat ik post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
-Junkiexp- schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:16:
[...]

Dat is toch precies wat ik post?
Verkeerd gelezen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

-Junkiexp- schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:51:
Plint volgt de muur en de vloer dus als dat niet haaks is kan je dit krijgen.
Een goede vakman weet daar wel raad mee maar dat is niet iedereen.
Wat wel jammer is dat ze de plinten met siliconenkit hebben afgekit op de pvc vloer.
Daar kan je dus nu niet meer aflakken.
Of was het de bedoeling dat de plinten zo blijven?
Oja idd. Dat is aparter dan de onderkant is afgekit. Waarom is dat gedaan? Lijkt mij helemaal niet handig met een houten (?) vloer die sowieso uitzet/krimpt maar ook beweegt als je er overheen loopt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij projecten zeggen ze altijd dat je kunt kiezen uit 2 van de drie: snelheid, kwaliteit en prijs.

Persoonlijk denk ik dat, als dit de ergste zijn, dit gewoon vakmensen zijn geweest. Alleen moeten er af en toe keuzes gemaakt worden. En wat betreft het afkitten van de vloer, dat is heel gebruikelijk met siliconenkit.
Als je het zelf doet kun je misschien wat dingen in een handigere volgorde doen. Maar dit soort details zie je alleen als je er met je neus opzit.

Kan het beter, natuurlijk! Als je een kapitale villa hebt met dito verbouwing, dan betaal je graag €50k extra om alles er weer uit te laten halen, de vloer opnieuw te laten egaliseren, de stucadoor die hoek te laten aanvullen en daarna een nieuwe vloer erin te leggen met een net andere kleur.
Ik ken verhalen waarbij tot 3x toe een nieuwe gipswand in de container is gegaan omdat hij toch net niet op de juiste plek stond. Maar dat wordt ook direct of indirect betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
Foto 1:
De ene plint is gewoon te lang gezaagd. Op die dikke kitrand gaat allemaal stof plakken. Dit was natuurlijk super eenvoudig te voorkomen, door op het moment dat hij de plint vast wilde plakken, zich te realiseren dat de plint te lang is en een cm er af te zagen.
Als het bij mij was gedaan mocht hij de plint er af halen en opnieuw goed doen.

Foto 2:
Dit kan gebeuren als de vloer niet lekker loopt.
De enige manier om dit te voorkomen is door de plint links meer te laten zweven. Dan krijg je onderin een dikkere kitrand. Ik zou het randje wit verfen en klaar.

Foto 3:
Ook dit gebeurt als de vloer niet goed loopt. En vooral bij lange plinten zal dit lastig zijn.
Maar ik heb zelf ook 50 meter plint geplakt in mijn woning en altijd gezorgd dat de randen aansluiten, Dus de rechter plint hier iets omhoog trekken zodat het gewoon netjes aansluit met de andere plint.
Moet het opnieuw? Tja..

Ik zou me overigens meer storen aan de grijze kitrand op de vloer, waarom is dat gekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:08
Bedankt voor de reacties iedereen. Als ik die zo lees vinden velen het net als mij niet netjes of mooi, maar ook niet genoeg reden om veel stennis te schoppen.

Ik heb het gisteren al gemeld bij de vloerenboer, die het gemeld heeft bij de aannemer. Als er niks mee gebeurt denk ik dat ik het gewoon accepteer. Likje verf op de uitstekende randjes en je ziet er niks meer van.

Silicone kit zal misschien wel zijn tegen betere waterdichtheid voor dweilen van de vloer. Je wilt tenslotte geen water onderin je MDF plint

Helaas hadden we nog niet geverfd omdat de muren zeer traag drogen in deze kou. Ik raad iedereen dan ook vooral aan om je stucadoors in de zomer in te plannen.

[ Voor 13% gewijzigd door abelicious op 17-01-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Heb hier zelf zonder enige ervaring overzetplinten geplaatst.. Zowel binnenhoeken als buitenhoeken netjes in verstek zonder dit soort lelijke aansluitingen. Als ik dat kan, kan een vakman dat ook. Voor mij zou het resultaat wat jij laat zien, onacceptabel zijn. Ik zou me er dagelijks aan storen.

Je 1e foto zou ik verhelpen met een likje verf.
Foto 2 zou ik een kast voor zetten, ook al staat die dan compleet in de weg.
Foto 3 geen idee wat ik daarmee zou doen.

Een kiertje of kleine oneffenheid is prima maar die hoogte verschillen zijn wel erg opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:57
Als de vloer netjes is gelegd zoals jijzelf zegt dan zou ik het zo laten. Het is een gelijmde PVC vloer (werkt niet) dus afkitten van de onderkant van de plinten is prima naar mijn idee, zo kan er geen vocht maar ook geen klein ongedierte achter en onder komen. Nu glanst de kit nog maar die zal in de tijd matter worden zodat dat niet meer opvalt. Eventueel kun je kiertjes nog opvullen met schilders(acrylaat)kit dan is alles strak en netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb hier de hele benedenverdieping recent voorzien van nieuwe plinten en daarnaast ook mijn wasruimte/ mud room.

Het is lastig beoordelen omdat ik niet weet of het huidige resultaat het resultaat is van compromissen die de vakman heeft moeten maken. Ik heb zelf een tegelvloer (80 x 80 tegels) en 100% recht was dat ook niet, doch wel het maximaal haalbare. Ik heb overgang van plinten vooral proberen te realiseren op niet zichtbare plekken zoals t.h.v. mijn bankstel of een kast.

De foto's zijn sterk ingezoomd. In principe kijk je nooit zo uitvergroot naar je plinten. Het is dus de vraag hoe het er van afstand uitziet. In beginsel kan ik op basis van de foto's niet beoordelen of het nu slecht werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn vloerlegger (die zelfs met scheve muren fatsoenlijke plinten wist te plaatsen) gaf aan dat verlijmd PVC, vanwege de werking (zeker in combinatie met vloerverwarming) nooit gekit mag worden tussen muur / plint en vloer. Dit vanwege de werking van de vloer.

Ik ben erg tevreden over zijn werk en heb weinig reden om dat niet van hem aan te nemen, maar ik kan het ook niet verder onderbouwen. Doe met die informatie wat je wilt.

Verder zijn de plinten niet het mooiste werk ooit. Maar als je toch nog aan het verven gaat kun je ook nog wel het e.e.a. oplossen met wat acrylaatkit en daarna erover verven (die rand tussen muur en plint moet sowieso geverfd worden anders is dat een stoffige ellende straks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 00:25
BlueKeenan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:14:
Mijn vloerlegger (die zelfs met scheve muren fatsoenlijke plinten wist te plaatsen) gaf aan dat verlijmd PVC, vanwege de werken (zeker in combinatie met vloerverwarming) nooit gekit mag worden tussen muur / plint en vloer. Dit vanwege de werking van de vloer.
Daar heb je toch gewoon elastische kit voor? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

vogelmans schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:49:
Als de vloer netjes is gelegd zoals jijzelf zegt dan zou ik het zo laten. Het is een gelijmde PVC vloer (werkt niet) dus afkitten van de onderkant van de plinten is prima naar mijn idee, zo kan er geen vocht maar ook geen klein ongedierte achter en onder komen. Nu glanst de kit nog maar die zal in de tijd matter worden zodat dat niet meer opvalt. Eventueel kun je kiertjes nog opvullen met schilders(acrylaat)kit dan is alles strak en netjes.
Ahja. Ja dan zal het wel kunnen. Ik had het alsnog niet gedaan want het is lelijk :) en ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Meester_J schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:23:
Op de eerste foto had hij een aardige dot kit nodig om het gat bij de muur op te vullen. Laat ik het zo zeggen: Ik had dat anders gedaan, maar ik zou ook geen bouwproject rendabel kunnen doen wegens teveel muggenziften.
Dit. Vaak ook een reden hier om het zelf te doen. Ben een te grote zeikerd en zie er altijd wat aan. Het kost mij dan ook 3x zoveel tijd.
Vaak is het ook de mentaliteit van die lui. "Ach, tis toch niet mijn woning". Maar als t bij hen zelf was deden ze t wss netter. Het moet allemaal snel want arbeid is duur. Als je t netter wilt kan je t beter zelf doen. Kost je wel een hoop gereedschap in de regel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ID-College schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:39:
[...]

Dit. Vaak ook een reden hier om het zelf te doen. Ben een te grote zeikerd en zie er altijd wat aan. Het kost mij dan ook 3x zoveel tijd.
Vaak is het ook de mentaliteit van die lui. "Ach, tis toch niet mijn woning". Maar als t bij hen zelf was deden ze t wss netter. Het moet allemaal snel want arbeid is duur. Als je t netter wilt kan je t beter zelf doen. Kost je wel een hoop gereedschap in de regel :)
Je krijgt waarvoor je betaald natuurlijk. Als je een uurtje krijgt voor plintjes krijgt je kwaliteit ter waarde van een uurtje. Als je, zeker bij een oud huis, alles allemaal onmogelijke hoekjes moet gaan lopen doen loop je daar als aannemer compleet op leeg. Wat een aannemer natuurlijk wel zou moeten doen is dat ff overleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:52
Je kan ook alles perfect krijgen en na een tijdje gaat alles werken en heb je weer allemaal kieren.

Ik heb zelf mijn plinten vastgeschroefd aan de muur en op sommige plekken wat strakker aangedraaid en op andere plekken wat losser. Je krijg dan wel een kaarsrechte plint en daarna moet je de kier aan de bovenkant goed kitten. Tenslotte moet je ook nog alle plinten verven.

P.s. het is wel lelijk dat hij de bovenkant niet gelijk heeft gemaakt. Dat valt erg op. Hij had dit beter aan de onderkant kunnen doen. Alleen dat is erg tijdrovend en niet rendabel voor werklui.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Pagina: 1