SIS 630 video + tv out in XP..

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op mijn laptop zit een Integrated SIS 630 videochip :r welke beschikt over een tv out.
Om nu eens divxen en dvds op tv te kunnen kijken wil ik deze tv out wel kunnen gebruiken.
De win2k drivers krijg ik niet geinstalleerd onder XP en XP herkend zelf niet automatisch een tv out functie.

Wie weet raad?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Iemand intussen al een ideetje gekregen ?
SIS levert wel XP drivers, maar zonder TV out tool.

Verwijderd

Is er ondertussen al iemand die dit weet ????

Verwijderd

Als je zo'n sis kaartje 64MB-ram shared, kun je er dan op 800x600 mee gamen?

Verwijderd

ja dat wil wel maar dat was niet de vraag
Ik wil straks graag ff op breedbeeld dvd kijken alleen onder 2000 is de tv out niet volledig fullscreen

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 23:32 schreef Majestic het volgende:
Iemand intussen al een ideetje gekregen ?
SIS levert wel XP drivers, maar zonder TV out tool.
HEb sinds deze week een notebook met Sis 630 en XP. Krijg wel tv out, maar alles in vaag grijs. Heb bij m'n utility manager (onder display properties/settings/advanced) wel een TV out optie balkje, maar kan deze dus niet aanklikken.

Heb gelezen dat het met een s-vhs naar s-vhs kabel wel goed zou moeten kunnen. Helaas ondersteunt TVtool.de deze chipset niet.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Wat wordt hier bedoeld met S-VHS naar S-VHS ?

Heb inmiddels wel een werkende TV out driver gevonden voor de SIS 630 in XP maar daar kan ik dus niet de settings finetunen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Laptop met SiS630
kan je mij precies vertellen welke notebook je hebt...
misschien kan ik je dan verder helpen

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb een promedion 2700

Verwijderd

dan moet je deze link hebben
www.clevo.com.tw

die drivers werken goed...
succes

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Welk model moet ik kiezen als uitgangspunt ?

edit:

okay, het 2700 model, ik kan weer niet goed lezen.

33 mb,, ffe wachten dus weer..

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay, inmiddels zijn we er achter dat dit dus ook niet het probleem oplost. Deze drivers zijn helaas dezelfde die SIS ons voorschoteld.

Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat deze functie helemaal niet KAN werken in de drivers van SIS. Is gewoon een niet werkende functie.

Als je de website van SIS er ook op naslaat zie je dat bijna iedereen dit probleem heeft. SIS geeft dan altijd als antwoord: ' Sla uw leverancier er eens op na voor een volledige installatie van de drivers '. |:(
Als ik me niet vergis zijn hun de fabrikant van deze fantastische videokaart.

Mocht iemand onverhoopt een pracht idee hebben dan hoor ik dat graag.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien zijn dit wel dezelfde als bij Clevo hoor, maar probeer deze eens.

Dingen waar je trouwens even op moet letten :

- Zorg ervoor dat de TVOUT in de BIOS op PAL staat (niet NTSC). Soms staat er in de BIOS ook een optie voor Overscan/Underscan (beeldvullend of met zwarte randen)
- Om overal zeker van te zijn is het het beste om eerst de kabel tussen de notebook en de TV aan te sluiten en dan de notebook op te starten terwijl de TV aan staat. Sommige notebooks kunnen anders de TV niet detecteren en geven de optie voor TVOUT dan ook als niet beschikbaar)
- Ik heb een TVOUT op een Clevo 2700 onder Windows XP zien werken, dus het kan wel. (Ik weet alleen niet precies hoe)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dat zijn ook weer dezelfde drivers.

PAL en NTSC geprobeerd.
Helaas geen overscan opties.

Zal eens proberen om te booten met de tv aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een bekende issue met notebooks die wij (bekend PC merk...) verkopen.

Standaard XP drivers ondersteunen namelijk geen multi-display (en technisch is die TV-Out een 2e display)

Oplossing: www.sis.com AGP drivers voor 630/730 downloaden. Eergisteren nog zelf getest (met een 730 weliswaar, maar zelfde core, zelfde drivers).

Oslik blyat! Oslik!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Was het maar zo makkelijk.
De drivers die ik gebruik zijn afkomstig van die site.

Echter, de TV out is niet af te stellen.
Hij werkt wel, maar met zwarte balken aan de linker en rechter zijde.

Dit kan verholpen worden door dit beter in te stellen, die optie is in de drivers ingebouwd, alleen ik kan hem niet benaderen, die opties blijft grijs.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay, we zijn weer iets verder..

Wanneer ik de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg er een tabblad bij met TV out overlay.

Echter hier kan ik wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden. Maar ik kan het nog steeds niet stretchen.

Verwijderd

hallo. ik heb hetzelfde probleem. inmiddels heb ik het volgende ontdekt (de oplossing?!?!?):

je kunt een aantal opties, o.a. beeldgrootte, in de tv out utility (van sis site) niet selecteren omdat de tv out utility alleen werkt bij een sis630 video kaart in combinatie met een tv encoder van sis. blijkbaar heeft eenieder met bovenstaand probleem een sis630 kaart met een tv encoder van een andere fabrikant. deze fabrikant heeft waarschijnlijk software waarmee je het tv beeld goed kunt instellen. als je de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg je er een tabblad bij met TV out overlay. echter hiermee kun je wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden, maar kun je het nog steeds niet stretchen. maar als het goed is vind je op dit tabblad een fabrikant. w.s.is dit de fabrikant van je tv encoder(alleen bij mij niet dus!). daarom aan jullie de vraag:

hoe kom je er op een andere manier achter welke tv encoder je hebt op je video chipset?

veel succes allemaalen reageer nog even op mijn vraag.....

groeten, grunder.nl

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op donderdag 31 januari 2002 21:33 schreef bpholwerda het volgende:
hallo. ik heb hetzelfde probleem. inmiddels heb ik het volgende ontdekt (de oplossing?!?!?):

je kunt een aantal opties, o.a. beeldgrootte, in de tv out utility (van sis site) niet selecteren omdat de tv out utility alleen werkt bij een sis630 video kaart in combinatie met een tv encoder van sis. blijkbaar heeft eenieder met bovenstaand probleem een sis630 kaart met een tv encoder van een andere fabrikant. deze fabrikant heeft waarschijnlijk software waarmee je het tv beeld goed kunt instellen. als je de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg je er een tabblad bij met TV out overlay. echter hiermee kun je wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden, maar kun je het nog steeds niet stretchen. maar als het goed is vind je op dit tabblad een fabrikant. w.s.is dit de fabrikant van je tv encoder(alleen bij mij niet dus!). daarom aan jullie de vraag:

hoe kom je er op een andere manier achter welke tv encoder je hebt op je video chipset?

veel succes allemaalen reageer nog even op mijn vraag.....

groeten, grunder.nl
Dit wil ik ook graag weten!
Iemand een oplossing?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

KICK >:)

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 11:53

siemenz

Koetje

Oud topic maar ik stuit nu ook op hetzelfde probleem. iemand een oplossing nu?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb zelf een Gericom-laptop met een SiS 630-kaartje en ik weet nog dat ik op mijn oude JVC 55cm-tv wel beeld had in kleur via de tv-out. Nu heb ik een Panasonic breedbeeld van 82cm en hier is het beeld ook grijs.

Ik heb tussentijds niet WinXP er opnieuw opgezet of andere drivers geinstalleerd, dus het is inderdaad vreemd.

Twitter

Verwijderd

Het lijkt dat dit een overkomelijk probleem is aan het worden,

Ik heb een Labtop bij Paradigit gekocht, bijna 2 jaar geleden nu met XP en Sis 630/730 chipset en heb hetzelfde probleem ervaren.

Waar ik afgelopen week echter ben achter gekomen is dat ik wel de optie multi screen kan aankiezen, met TV-out en VGA (Niet met LCD dus) en dat is nogal lastig, want je kunt je laptop dus locken als je geen beeld op de tv out krijgt en geen Spare VGA scherm hebt staan. Heb ik echter wel dus meteen geprobeerd.

Conclusie:

Het is mogelijk twee beeldschermen te vullen 1 VGA en 1 TV, maar ik krijg alleen beeld als ik de optie het bureaublad naar deze monitor uitbreiden aanklik. Dan krijg ik kleur beeld op de TV (Anders niet) en kan ik eventueel een filmpje op dat deel van het beeldscherm zien (overigens ook met zwarte balken boven/onder links en rechts, maar ja een kniesoor .....

Dit alles is misschien wel leuker voor de betere Trial en error *&$W@^, maar echt werkbaar is het natuurlijk niet, want wie heeft er nu een VGA scherm naast zijn PC staan ?

Is er dus nu een mogelijkheid om multischerm te kiezen met TVout en LCD ?

Ik hoop dat er nog wat slimme geesten aanwezig zijn, het is toch jammer als je zo'n systeem koopt mede op basis van de aanwezige TV out, maar die blijkt dan niet te werken ???

Groetjes

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 09:00
een KICK..

Ik ben hier dus erg pissed over argh... ik koop een 2de hands laptop voor de tv-out en heb dus hetzelfde probleem nu hier, arghhhhh waarom kom ik een laptop met TV-out ?!

Is dit probleem met win2k of win98 of Linux ook aanwezig ?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

... al de SIS graphic drivers ge-probeerd?

Mmm, daar mee zou het moeten worken!

Mmm zo te lezen is het een groter probleem dan alleen maar 1 geval ... weird!

[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 30-01-2005 21:39 ]

There is no place like ::1

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 09:00
Ook met win2k gaat het niet zo lekker, laatste win2k drivers geinstaleerd maar het is 1 scherm of een mirror maar dan met als 1ste scherm vga... moet je een 2de monitor hebben ;-(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou wel zo nuttig zijn als je in je KICK meldde exact wat voor laptop je hebt, welke TV encoder chip gebruikt wordt (zie boven) en exact welke drivers je gebruikt (en welk OS)...

Oslik blyat! Oslik!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 08:26

fmb

Ik krijg de tv-out van een Clevo 2700C (http://www.clevo.com.tw/products/2200C.asp) ook niet aan de praat. Heb al verschillende drivers van de SIS en clevo site geprobeerd. De knop om de tv-out instellingen te wijzigen blijft echter uitgeschakeld. Spiegel- en multimonitor instelling werken niet of met zwart beeld. :(

Paar weken terug Windows XP erop gezet om te kijken of dat verschil uitmaakt t.o.v. Windows ME, maar helaas. Echt balen, tv-out was 2 jaar terug een reden voor deze aankoop.

Frank

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 31-01-2005 07:21 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 21:31

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zelfde problemen hier. De tv out doet het wel, maar alleen in zwart wit, wat ik ook probeer. ik heb een s-video uitgang op me laptop en ik gebruik een svdio naar composiet verloopkabeltje. Ik wilde dvd's enzo op de tv afspelen, nou dat gaat dus mooi niet door :(

Wie weet er wat??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• fmb

fmb

Wel zwart/wit beeld?
Bofkont, ik heb helemaal geen of onscherp beeld. })

PAL / NTSC wijzigen en S-Video / Composiet instellen helpt niet?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

als ik een s-video gebruik op een andere tv heb ik zelfs kleur. maar mijn breedbeeld tv heeft dat niet aan de zijkant. daarom had ik een s-video naar composite converter gekocht(of is dit preies het verkeerde kabeltje?)

en waar kan ik dat svideo instellen enzo??

• fmb

fmb

of is dit preies het verkeerde kabeltje?
Als het het verkeerde kabeltje was dan zou het niet passen lijkt me?
Heb je al een scart blok met s-video en/of composiet ingang geprobeerd?
en waar kan ik dat svideo instellen enzo??
Hmmm, dat is een goede. Ik heb de laptop nu niet hier en zit achter mijn pc met nVidia chipset. Bij de drivers daarvan kun je het output formaat instellen als het niet automatisch goed staat.

Geen idee of dat met de SiS630 wel kan, ga d'r altijd vanuit omdat dat op deze pc wel kan.

Edit: Wel een beetje een revival of een mega-oud topic, maar goed, titel klopt nog steeds. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door fmb op 11-04-2005 23:55 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb dus egzien dat er ook kabeltjes zijn van composite naar female svideo. ik heb male svideo naar female composite. Ik weet niet of dit veel verschil zou maken, maar ik snap niet waarom ie met de svideo kabel wel kleur geeft en met de composite niet.

tsja en wat betreft die revival, ik heb me laptop pas en ik wil wel de tv out gebruiken voor films enzo af te spelen op tv.

[ Voor 21% gewijzigd door icecoolsniper op 12-04-2005 10:10 ]

• fmb

fmb

Ik heb met mijn nVidia chipset wel eens gehad dat ik zwart/wit beeld kreeg. Dat werd toen verholpen door de output (composiet / s-video) te wijzigen, vandaar dat ik deze optie noemde.

Je hebt dus wel kleur met s-video, dan zou ik voor een eurootje of 5 een scart adapter kopen die een s-video ingang heeft en die in de scart-aansluiting van je tv proberen.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik kan dus niet bij de scart uitgang van de tv. ik heb alleen aan de zijkant 3 tulp ingangen zitten.

Pagina: 1