Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
SIS levert wel XP drivers, maar zonder TV out tool.
Verwijderd
Ik wil straks graag ff op breedbeeld dvd kijken alleen onder 2000 is de tv out niet volledig fullscreen
Verwijderd
HEb sinds deze week een notebook met Sis 630 en XP. Krijg wel tv out, maar alles in vaag grijs. Heb bij m'n utility manager (onder display properties/settings/advanced) wel een TV out optie balkje, maar kan deze dus niet aanklikken.Op donderdag 01 november 2001 23:32 schreef Majestic het volgende:
Iemand intussen al een ideetje gekregen ?
SIS levert wel XP drivers, maar zonder TV out tool.
Heb gelezen dat het met een s-vhs naar s-vhs kabel wel goed zou moeten kunnen. Helaas ondersteunt TVtool.de deze chipset niet.
Heb inmiddels wel een werkende TV out driver gevonden voor de SIS 630 in XP maar daar kan ik dus niet de settings finetunen.
Verwijderd
kan je mij precies vertellen welke notebook je hebt...
misschien kan ik je dan verder helpen
okay, het 2700 model, ik kan weer niet goed lezen.
33 mb,, ffe wachten dus weer..
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat deze functie helemaal niet KAN werken in de drivers van SIS. Is gewoon een niet werkende functie.
Als je de website van SIS er ook op naslaat zie je dat bijna iedereen dit probleem heeft. SIS geeft dan altijd als antwoord: ' Sla uw leverancier er eens op na voor een volledige installatie van de drivers '.
Als ik me niet vergis zijn hun de fabrikant van deze fantastische videokaart.
Mocht iemand onverhoopt een pracht idee hebben dan hoor ik dat graag.
Dingen waar je trouwens even op moet letten :
- Zorg ervoor dat de TVOUT in de BIOS op PAL staat (niet NTSC). Soms staat er in de BIOS ook een optie voor Overscan/Underscan (beeldvullend of met zwarte randen)
- Om overal zeker van te zijn is het het beste om eerst de kabel tussen de notebook en de TV aan te sluiten en dan de notebook op te starten terwijl de TV aan staat. Sommige notebooks kunnen anders de TV niet detecteren en geven de optie voor TVOUT dan ook als niet beschikbaar)
- Ik heb een TVOUT op een Clevo 2700 onder Windows XP zien werken, dus het kan wel. (Ik weet alleen niet precies hoe)
PAL en NTSC geprobeerd.
Helaas geen overscan opties.
Zal eens proberen om te booten met de tv aan.
Standaard XP drivers ondersteunen namelijk geen multi-display (en technisch is die TV-Out een 2e display)
Oplossing: www.sis.com AGP drivers voor 630/730 downloaden. Eergisteren nog zelf getest (met een 730 weliswaar, maar zelfde core, zelfde drivers).
Oslik blyat! Oslik!
De drivers die ik gebruik zijn afkomstig van die site.
Echter, de TV out is niet af te stellen.
Hij werkt wel, maar met zwarte balken aan de linker en rechter zijde.
Dit kan verholpen worden door dit beter in te stellen, die optie is in de drivers ingebouwd, alleen ik kan hem niet benaderen, die opties blijft grijs.
Wanneer ik de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg er een tabblad bij met TV out overlay.
Echter hier kan ik wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden. Maar ik kan het nog steeds niet stretchen.
Verwijderd
je kunt een aantal opties, o.a. beeldgrootte, in de tv out utility (van sis site) niet selecteren omdat de tv out utility alleen werkt bij een sis630 video kaart in combinatie met een tv encoder van sis. blijkbaar heeft eenieder met bovenstaand probleem een sis630 kaart met een tv encoder van een andere fabrikant. deze fabrikant heeft waarschijnlijk software waarmee je het tv beeld goed kunt instellen. als je de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg je er een tabblad bij met TV out overlay. echter hiermee kun je wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden, maar kun je het nog steeds niet stretchen. maar als het goed is vind je op dit tabblad een fabrikant. w.s.is dit de fabrikant van je tv encoder(alleen bij mij niet dus!). daarom aan jullie de vraag:
hoe kom je er op een andere manier achter welke tv encoder je hebt op je video chipset?
veel succes allemaalen reageer nog even op mijn vraag.....
groeten, grunder.nl
Dit wil ik ook graag weten!Op donderdag 31 januari 2002 21:33 schreef bpholwerda het volgende:
hallo. ik heb hetzelfde probleem. inmiddels heb ik het volgende ontdekt (de oplossing?!?!?):
je kunt een aantal opties, o.a. beeldgrootte, in de tv out utility (van sis site) niet selecteren omdat de tv out utility alleen werkt bij een sis630 video kaart in combinatie met een tv encoder van sis. blijkbaar heeft eenieder met bovenstaand probleem een sis630 kaart met een tv encoder van een andere fabrikant. deze fabrikant heeft waarschijnlijk software waarmee je het tv beeld goed kunt instellen. als je de tv aanzet en daarna pas de laptop krijg je er een tabblad bij met TV out overlay. echter hiermee kun je wel het beeld verschuiven van links naar rechts en naar boven en naar beneden, maar kun je het nog steeds niet stretchen. maar als het goed is vind je op dit tabblad een fabrikant. w.s.is dit de fabrikant van je tv encoder(alleen bij mij niet dus!). daarom aan jullie de vraag:
hoe kom je er op een andere manier achter welke tv encoder je hebt op je video chipset?
veel succes allemaalen reageer nog even op mijn vraag.....
groeten, grunder.nl
Iemand een oplossing?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik heb tussentijds niet WinXP er opnieuw opgezet of andere drivers geinstalleerd, dus het is inderdaad vreemd.
Verwijderd
Ik heb een Labtop bij Paradigit gekocht, bijna 2 jaar geleden nu met XP en Sis 630/730 chipset en heb hetzelfde probleem ervaren.
Waar ik afgelopen week echter ben achter gekomen is dat ik wel de optie multi screen kan aankiezen, met TV-out en VGA (Niet met LCD dus) en dat is nogal lastig, want je kunt je laptop dus locken als je geen beeld op de tv out krijgt en geen Spare VGA scherm hebt staan. Heb ik echter wel dus meteen geprobeerd.
Conclusie:
Het is mogelijk twee beeldschermen te vullen 1 VGA en 1 TV, maar ik krijg alleen beeld als ik de optie het bureaublad naar deze monitor uitbreiden aanklik. Dan krijg ik kleur beeld op de TV (Anders niet) en kan ik eventueel een filmpje op dat deel van het beeldscherm zien (overigens ook met zwarte balken boven/onder links en rechts, maar ja een kniesoor .....
Dit alles is misschien wel leuker voor de betere Trial en error *&$W@^, maar echt werkbaar is het natuurlijk niet, want wie heeft er nu een VGA scherm naast zijn PC staan ?
Is er dus nu een mogelijkheid om multischerm te kiezen met TVout en LCD ?
Ik hoop dat er nog wat slimme geesten aanwezig zijn, het is toch jammer als je zo'n systeem koopt mede op basis van de aanwezige TV out, maar die blijkt dan niet te werken ???
Groetjes
Ik ben hier dus erg pissed over argh... ik koop een 2de hands laptop voor de tv-out en heb dus hetzelfde probleem nu hier, arghhhhh waarom kom ik een laptop met TV-out ?!
Is dit probleem met win2k of win98 of Linux ook aanwezig ?
Mmm, daar mee zou het moeten worken!
Mmm zo te lezen is het een groter probleem dan alleen maar 1 geval ... weird!
[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 30-01-2005 21:39 ]
There is no place like ::1
Oslik blyat! Oslik!
Paar weken terug Windows XP erop gezet om te kijken of dat verschil uitmaakt t.o.v. Windows ME, maar helaas. Echt balen, tv-out was 2 jaar terug een reden voor deze aankoop.
Frank
[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 31-01-2005 07:21 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Wie weet er wat??
Bofkont, ik heb helemaal geen of onscherp beeld.
PAL / NTSC wijzigen en S-Video / Composiet instellen helpt niet?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
en waar kan ik dat svideo instellen enzo??
Als het het verkeerde kabeltje was dan zou het niet passen lijkt me?of is dit preies het verkeerde kabeltje?
Heb je al een scart blok met s-video en/of composiet ingang geprobeerd?
Hmmm, dat is een goede. Ik heb de laptop nu niet hier en zit achter mijn pc met nVidia chipset. Bij de drivers daarvan kun je het output formaat instellen als het niet automatisch goed staat.en waar kan ik dat svideo instellen enzo??
Geen idee of dat met de SiS630 wel kan, ga d'r altijd vanuit omdat dat op deze pc wel kan.
Edit: Wel een beetje een revival of een mega-oud topic, maar goed, titel klopt nog steeds.
[ Voor 9% gewijzigd door fmb op 11-04-2005 23:55 ]
tsja en wat betreft die revival, ik heb me laptop pas en ik wil wel de tv out gebruiken voor films enzo af te spelen op tv.
[ Voor 21% gewijzigd door icecoolsniper op 12-04-2005 10:10 ]
Je hebt dus wel kleur met s-video, dan zou ik voor een eurootje of 5 een scart adapter kopen die een s-video ingang heeft en die in de scart-aansluiting van je tv proberen.