Fish tank behuizing coon proof

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 19:56
Onder de noemer rare vragen. Ik zit te kijken naar een dual chamber/fish tank behuizing zoals bijvoorbeeld de uitvoering: be quiet! Light Base 600 LX Zwart.

Nu heb ik katten, grote katten, 9 kilo zware katten en die vinden het af en toe leuk op de behuizing van mijn pc te springen OF hun achterste op te warmen terwijl ze er bovenop zitten.

Heeft er iemand ervaring of kan iemand iets roepen met dit type behuizing en hoe stevig ze zijn versus huisdieren?

Ik vind deze behuizingen zeer gaaf eruit zien maar het oogt zo fragiel zeker als ik me dan bedenk dat er een kat bovenop kan springen.

Hoor graag jullie ervaringen!

Dank!

Beste antwoord (via De Priester op 22-01-2025 18:03)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJfs9KCIw7iz8ld5dVTV_yWP_hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jTh9jQww68EhRewlBmlBpOi.jpg?f=fotoalbum_large

Meisje, slechts 8kg, maar gaat uitstekend. Haar broer van 9.5kg ook. Heb niks er naast waardoor ze van grote hoogte kunnen krateren. Chonker radiator onderaan, max aantal schroeven bovenaan. Onder naar boven flow met filters maakt haar goed te doen. Deze kast is ook makkelijk te reinigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 21-01-2025 07:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Wellicht om de vraag wat duidelijker te maken. Met een "reguliere" behuizing heb je een frame met verticale pijlers in alle vier de hoeken. Met een fishtank behuizing ontbreekt de pijler aan één van de vier hoeken. Ik ben benieuwd of dit het frame dan ook minder stevig maakt dan een meer traditionele behuizing of dat de glazen wanden het gewicht dragen en het frame verstevigen. In de reviews van de behuizingen is het lastig zien hoe dit werkt dus hopelijk heeft iemand zelf een dergelijke behuizing en kan die de ervaring delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 09:09
Dat is wel een erg specifieke vraag. Trouwens, google eens coon want dat wilt iets heeeel anders zeggen: https://www.merriam-webster.com/dictionary/coon

Zoiets zou ik eerder vragen aan de fabrikant. Kans groot dat ze het afraden. Tempered glass staat nogal onder druk en is erg gevoelig. Op reddit staan veel foto's van glas dat barst of gewoon explodeert.
Een Maine Coon weegt nogal wat zoals je zelf aangeeft dus misschien toch voor een gesloten behuizing gaan? Je gaat ook gemakkelijk strepen en vlekken zien neem ik aan ook al zijn katten schone beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Gaat inderdaad om een Maine Coon en niet raccoon :)

Heb nu een glazen zijpaneel en qua vlekken en vegen valt dat dus reuze mee. Misschien nog niet eens een gek idee om een leverancier de vraag te stellen, vast eentje die ze niet dagelijks krijgen ;)

Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een lian li fishtank, model o-11, wist niet eens dat ze zo heetten en er lopen hier twee maine coons rond. Ze zijn jong , een maand of 7 dacht ik maar kennelijk nu al 5.5kg. De behuizing geeft geen krimp. Voor status met volledig uitgegroeide katten moet je nog even wachten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Dit topic heeft baat bij foto's van de betreffende viervoetige fan-blokkeerders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Wilke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:23:
Dit topic heeft baat bij foto's van de betreffende viervoetige fan-blokkeerders ;)
Daar ben ik ook een beetje naar op zoek. Ervaringen in real life met dit type behuizing in combinatie met lompe huisdieren. Vooral nu in de winter komt er frequent eentje op mijn 500DX liggen en da’s nog te doen maar ik weet niet hoe stevig de panelen zijn bij een glazen behuizing. Heb al een beetje een scenario in mijn hoofd dat de bovenkant dan krom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:15
Even kleine tip,, zorg dat je geen radiator aan bovenkant hangt, die gaat dan vol haar zitten, zelfs met stoffilter bovenin.
Dus je gaat moeten zoeken naar fishtank die ook onderin dans kan plaatsen, en extra veel luchtstroom heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJfs9KCIw7iz8ld5dVTV_yWP_hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jTh9jQww68EhRewlBmlBpOi.jpg?f=fotoalbum_large

Meisje, slechts 8kg, maar gaat uitstekend. Haar broer van 9.5kg ook. Heb niks er naast waardoor ze van grote hoogte kunnen krateren. Chonker radiator onderaan, max aantal schroeven bovenaan. Onder naar boven flow met filters maakt haar goed te doen. Deze kast is ook makkelijk te reinigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 21-01-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
99ruud99 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:29:
Even kleine tip,, zorg dat je geen radiator aan bovenkant hangt, die gaat dan vol haar zitten, zelfs met stoffilter bovenin.
Dus je gaat moeten zoeken naar fishtank die ook onderin dans kan plaatsen, en extra veel luchtstroom heeft.
Met de huidige case heb ik twee fans bovenin zitten en geen probleem tot dusverre met haar. Helpt wel, zijn langharig dus bijna geen last van bij de PC. Nadeel is wel dat ze de luchtstroom blokkeren met hun lichaam dus ik jaag ze er wel af ;)
Umbrah schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:35:
[Afbeelding]

Kijk dat ziet er hoopvol uit! Welke behuizing heb je daar in gebruik? Lijkt er namelijk op dat die wel een balk heeft en wellicht zorgt dat ook voor wat meer stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Kun je na drie keer gebruiken weer in de kast zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7u90iP9UfkjcjxMGNjgX3TE32M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fWZMBqcS9MwUxHQS2O03XYeV.png?f=user_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

De Priester schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:06:
[...]

[...]

Kijk dat ziet er hoopvol uit! Welke behuizing heb je daar in gebruik? Lijkt er namelijk op dat die wel een balk heeft en wellicht zorgt dat ook voor wat meer stevigheid.
Het is een O11 dynamic xl. Heel dikke platen, en idd: steunbalk.
Bad Brains schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:10:

[Afbeelding]
Jij kent duidelijk geen maine Coons. Die kicken dus op water... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alHC3VlzYPKByD8utZ9FbGPGSo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRZjuKXIIUvFYfq7h9zoaL81.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Bad Brains schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:10:

[Afbeelding]
Denk dat die beesten van mij er niet van onder de indruk zullen zijn en water sprayen richting mijn computer.... Ik geef ze wel gewoon een por :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 18:28
Ik heb een Bengaal (6kg) en een NZXT H7 Flow (zoals afgebeeld op https://nzxt.com/product/...UFnM9fNV03eQwv90g7JOT4kX2 ) die exclusief aan mijn simrig hangt. De H7 Flow is voorzien van een all-in-one cooler met 3 120mm fans bovenaan. Je kan je wel voorstellen dat de bovenzijde van die case lekker warm wordt.

Het duurde ongeveer 0,18 sec voor onze Bengaal dat door had. Het is ondertussen zo ver dat zelfs als ik thuis werk, zij naast mijn simrig zit te miauwen, tot ik die PC opzet en 1 of andere zware benchmark tool draai zodat zij lekker warm kan liggen... Jup, zo verwend is ze.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad. De kat vindt het lekker warm, de case houdt het prima vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Kwa gewicht, kan die kast dat makkelijk hebben.
Kwa koeling, heb je ook nog lucht openingen aan de achterkant.
Tuurlijk, als de kat de complete bovenkant bedekt, loopt de temperatuur in de kast wellicht iets meer op.
Maar ik kan met niet voorstellen dat die echt tot problemen gaat leiden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Dank voor de vele reacties en tips! Ik heb in ieder geval twee opties om af te wegen. Heb nog wel de officiële vraag gesteld bij Be Quiet! en of ze een maximum gewicht hebben voor de bovenkant kast, mochten ze iets concreets weten te vertellen dan zal ik dat hier nog plaatsen maar ik verwacht het niet.

Dank ook voor de foto's :) toch mooi dat er meer mensen zijn met grote monsters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:58
Ik heb net tweakers.net geblokkeerd op de wifi voordat mijn twee katten ook gaan eisen dat ik een desktop aanschaf zodat er bovenop gezeten kan worden. Ik hoop dat ik nog op tijd ben en dat ze dit topic nog niet hadden gevonden... :X

Ontopic:
Zoiets te overwegen om er boven te hangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khpvXuvFRmLlQ_F5siypyufFbOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdfZmgwQZVpqgKV08FEDZOvZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door kwibox op 22-01-2025 23:00 . Reden: foto vervangen door zelfgemaakte ]

Pagina: 1