Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:12
Wij hebben gisteren onze analoge meters laten vervangen door digitale meters. Aangezien wij 1 dag/nacht meter hebben en 1 uitsluitend nacht meter (electrische vloerverwarming) hebben wij ook 2 digitale meters geinstalleerd gekregen.

Nu had ik van in ons vorig huis al een Homewizard P1 meter liggen en was hier tevreden over. Dus heb ik een 2de homewizard P1 meter besteld en aangesloten.

Nu blijkt dat de app maar 1 P1 meter per huis toelaat. Is het nu enkel mogelijk om 2 huizen aan te maken (voor iedere meter 1) en hier door ook 2x het Energy+ abbonement te moeten aanschaffen (Dit is blijkbaar gekoppeld aan je huis)?

@HomeWizard_NL kunnen jullie hier iets meer over zeggen? of kan ik toch op een of andere manier de 2 P1 meters aan 1 huis koppelen (wat eigenlijk de juiste situatie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:08
Hier hetzelfde door de SAP, het is inderdaad alleen mogelijk door een 2de huis aan te maken. Ikzelf gooi home assistant eroverheen dus opzicht niet zo een ramp voor ee functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik heb het momenteel ook opgelost met home assistent idd, maar in hun app heb ik nu geen mooi totaal overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Hier was ik ook naar opzoek. Een twee huis 'aanmaken' is geen probleem. Mogen beide P1's wel met het zelfde wifi net verbonden worden.

Mijn probleem is dat, kennelijk, de API ingang van de huidige P1 te zwaar wordt belast door meerdere apparaten, 2 victron cerbo om de 500ms, 2 HA installaties ( operationeel en test) en twee eigen applicaties om de 1 sec. Hier stopt op willekeurige momenten de API server en moet ik de P1 resetten. Zodra ik mijn HA test systeem uitschakel lijkt het probleem opgelost. Ik zou de twee Cerbo's naar een eigen P1 willen laten 'kijken'

[ Voor 4% gewijzigd door Ies Korpershoek op 10-02-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerida
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-05 17:07
Wat moet je doen in de energie app om 2 p1 homewizard meters te installeren op 2 digitale elektriciteit meters in 1 fysieke woning ?
Hoe kan je ,Wanneer je twee huizen definieert in de app, de juiste p1 meter toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Als je 2 huizen aanmaakt in de app kan je de P1 meters gewoon toevoegen. Aan ieder huis 1 P1 meter. Als je dan de data wilt zien moet je gewoon wisselen van huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereoceros
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-05 22:13
Ik heb 3 electriciteitskasten en dus 3 P1-dongles in 1 gebouw. Het is dus een probleem om een totaalbeeld te krijgen in HomeWizard ... ik heb dus 2 extra (fictieve) gebouwen moeten aanmaken, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zijn er betere apps dan HomeWizard die dat wel kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:19
Ies Korpershoek schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:01:
Hier was ik ook naar opzoek. Een twee huis 'aanmaken' is geen probleem. Mogen beide P1's wel met het zelfde wifi net verbonden worden.

Mijn probleem is dat, kennelijk, de API ingang van de huidige P1 te zwaar wordt belast door meerdere apparaten, 2 victron cerbo om de 500ms, 2 HA installaties ( operationeel en test) en twee eigen applicaties om de 1 sec. Hier stopt op willekeurige momenten de API server en moet ik de P1 resetten. Zodra ik mijn HA test systeem uitschakel lijkt het probleem opgelost. Ik zou de twee Cerbo's naar een eigen P1 willen laten 'kijken'
Ik ben iets vergelijkbaars van plan; m’n huidige P1 meter zit al tegen de grenzen van z’n kunnen met de besturing van m’n HW plug-in battery’s en dan een tweede huis aanmaken met een andere P1 waarnaar m’n V2C Trydan laadpaal mag kijken voor loadbalancing en laden op zonoverschot.

Ben dus erg nieuwsgierig of het voor jouw Cerbo’s gelukt is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
easywoods schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:09:
[...]

Ik ben iets vergelijkbaars van plan; m’n huidige P1 meter zit al tegen de grenzen van z’n kunnen met de besturing van m’n HW plug-in battery’s en dan een tweede huis aanmaken met een andere P1 waarnaar m’n V2C Trydan laadpaal mag kijken voor loadbalancing en laden op zonoverschot.

Ben dus erg nieuwsgierig of het voor jouw Cerbo’s gelukt is…
Hier draait het nu zo twee HW P1 meters. En heb nu ook twee smart stuff p1 meters die ook de HW api V1 hebben. Mijn cerbo's maken beiden van 1 HW P1 gebruik zonder problemen. Mijn HA kijkt naar de 2e HW p1 meter. MIjn test opstelling met cerbo OS op een raaspberry pi kijkt naar 1 van de Smart stuff p1 meters. Alles werkt nu al weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:19
Ies Korpershoek schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Hier draait het nu zo twee HW P1 meters. En heb nu ook twee smart stuff p1 meters die ook de HW api V1 hebben. Mijn cerbo's maken beiden van 1 HW P1 gebruik zonder problemen. Mijn HA kijkt naar de 2e HW p1 meter. MIjn test opstelling met cerbo OS op een raaspberry pi kijkt naar 1 van de Smart stuff p1 meters. Alles werkt nu al weken zonder problemen.
Thx voor de terugkoppeling, dan ga ik het ook zo oplossen 👍🏼
Pagina: 1