Tv hangt niet meer waterpas wanneer ik hem van de muur trek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vesm1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-01 12:55
Hallo,

Onlangs heb ik een LG OLED C4 65" aangekocht. Deze heb ik opgehangen aan de muur met een beugel van Vogels. Wij zitten nogal tamelijk ver van de tv, en omdat we ook vanuit de keuken tv willen kijken, gebruiken we de draaibare/uittrekbare beugel "Vogel's Comfort 3645". Tegen de muur hangt hij perfect waterpas maar vanaf ik hem uittrek en/of draai kantelt de tv naar links. Je kan de beugel bijstellen door een schroef lichtjes los te draaien. Maar omdat telkens te doen wanneer ik hem van de muur trek zie ik niet echt zitten.

Heeft nog iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit enigzins kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40
Verschuifbaar contragewicht achter de TV monteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb die beugel ook gehad en hetzelfde probleem.. het probleem zit in het midden van het verticale draaigewricht. Daar is wat ruimte voor de beugel om schuin te staan. Als je daar aan de linkerzijde een stevig kartonnetje doet bij dat draaideel, dan heeft het gewricht geen kans om te verzakken. Enorm teleurstellend voor een beugel van enkele honderden euro’s destijds..

Een contragewicht gaat niet helpen. Toevallig had ik destijds een kleine tunerbox gemonteerd en dit maakte nul verschil (waar je hem ook zette). Kartonnetje is serieus de fix :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vesm1
@Michael Knight Bedankt voor de tip! Ik ga het morgen op mijn gemak bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:46:
Ik heb die beugel ook gehad en hetzelfde probleem.. het probleem zit in het midden van het verticale draaigewricht. Daar is wat ruimte voor de beugel om schuin te staan. Als je daar aan de linkerzijde een stevig kartonnetje doet bij dat draaideel, dan heeft het gewricht geen kans om te verzakken. Enorm teleurstellend voor een beugel van enkele honderden euro’s destijds..

Een contragewicht gaat niet helpen. Toevallig had ik destijds een kleine tunerbox gemonteerd en dit maakte nul verschil (waar je hem ook zette). Kartonnetje is serieus de fix :D
Ik heb dit gehad met de 3245 (nieuw gekocht). Ik heb toen 1 van de metalen spacers (bijgeleverd) ertussen gedrukt. Weg speling. Er hing toen een Sony 46 inch uit 2011 aan. Toen ik er mijn LG g3 55 inch aanhing, hing hij wel in alle standen waterpas en ik had hem horizontaal niet eens in het midden hangen (ivm korte arm).
Ik heb nu ook de 3645 (2e hands gekocht, want had de langere arm wel nodig) en hier ondervind ik de speling/scheef hangen niet. Het euvel zit denk ik wel in alle beugels, maar treedt, zo lijkt het, niet bij alle tv's (lees gewichten) op.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vesm1
@Michael Knight heb eens gekeken maar weet niet meteen waar ik het kartonnetje zou moeten steken. Zou je me kunnen zeggen of aanduiden op volgende afbeelding waar ik juist zou moeten kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D190DzwCRbHO_kmY6mfd_-rWYU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XWAJ8Nw4t46caqRMRG8mQjFl.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

vesm1 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:51:
@Michael Knight heb eens gekeken maar weet niet meteen waar ik het kartonnetje zou moeten steken. Zou je me kunnen zeggen of aanduiden op volgende afbeelding waar ik juist zou moeten kijken:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhcRoLiOKEaoLJCMVfLgKO5bi6s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7NCoUqI77wSdoXjwqX4g3r5.jpg?f=fotoalbum_small

:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1