CV stromingsgeluid verhelpen (pomp gaat te hard?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josters
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-09 16:55
Vandaag eindelijk eens de CV bijgevuld en ontlucht. Volgens mij succesvol want alle "borrelende" geluiden zijn verdwenen. Bij het ontluchten moeten op een bepaald moment ook alle radiatoren open, en toen viel het mij op hoe stil de radiatoren ineens waren. Heerlijk! ik dacht dat dat kwam door het ontluchten. Daarna uiteindelijk alles weer dichtgedraaid behalve de woonkamer (de rest hoeft niet te worden verwarmd), en het stromende geluid is terug. Beetje experimenteren leverde op dat het open draaien van een of twee radiatoren die normaal dicht zijn het ruizen reduceert met 80%. Het lijkt mij dus dat het pompvermogen te hoog is, aangezien de radiatoren in de twee slaapkamers, de gang, en de badkamer normaal altijd dicht zijn (af en toe alleen aan in een van de de slaapkamers).

Is dit de juiste diagnose? En zo ja, hoe kan ik mijn CV inregelen zodat het ruisen stopt zonder energie te verspillen door overal maar de radiatoren open te draaien? Het gaat om een Intergas Kombi Kompakt HR 22 uit 2007 (deze: https://www.intergas-verw...i-kompakt-HR-88147804.pdf). Ben even door het menuutje gegaan en er lijkt geen optie te zijn om het pompvermogen te reduceren (zou onder optie 3. moeten zitten, begrijp ik).

Wat zou ik verder kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 10:38
Deze plaatsen. https://www.waterpompshop.nl/cv-pompen-frequentiegeregeld kost wat heb je ook wat 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Typisch heeft een oudere pomp een schakelaar I, II en III (een twee drie), nieuwere pompen worden vanuit de ketel aangestuurd dus even in de handleiding duiken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butheadking
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-08 11:19
Je moet even de kap van de ketel halen, op de pomp zit een rode 3 standen schakelaar, deze even met een schroevendraaier op een andere stand zetten en testen.