Toon posts:

Draadloos over grote afstanden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je leest het goed.

Ik ben bezig te kijken wat er voor nodig is om een draadloos netwerk over grote afstanden te regelen. *D

Heeft er iemand al eens nagdacht over de mogelijkheden en kostenbesparingen als dat gaat werken?
1 persoon een kabelmodem en de rest mee toeteren via de lucht? Ik heb al eens gekeken bij www.orinoco.nl die best aardige kastjes heeft, maar erg duur allemaal.

Het zou als volgt moeten gaan werken:

Plan:
Neem 2x een accesspoint en richtantenne en richt deze uit op elkaar.
Problemen:
vermogen en draadlengtes op 2,5GHz en filters in de accesspoints die de antennes combineren to 1 antenne.
De antennes en kabels die je los aansluit zijn 50 ohm, what about de uitgangsimpedantie van de accesspoints ?

Iemand een goede gok of ervaringen hiermee ?

Greetz,
Remon

Verwijderd

Wat zijn de afstanden die je wilt gaan overbruggen, want meer dan 75 meter gaat moeilijk worden! binnen die straal is het wel te doen met een versterker

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
tijdje terug ook een aardig nieuwsitem over: http://www.tweakers.net/nieuws/17391

Verwijderd

Topicstarter
Ik had afstanden in gedachten van 10 km of meer.
In principe moet het mogelijk zijn een eindtrap op de zender te zetten en met 2 antennes te werken. Dit zou volgens mij kunnen met bijvoorbeeld de basestations van CISCO en Intel. Die hebben nl. 2 aparte antennes.
Op vrijdag 14 september 2001 21:28 schreef da_sentinal_man het volgende:
Wat zijn de afstanden die je wilt gaan overbruggen, want meer dan 75 meter gaat moeilijk worden! binnen die straal is het wel te doen met een versterker

Verwijderd

Qua kosten _zeker_ niet aantrekkelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
[topic=178432/1/500]

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ok, je wilt dus een groep mensen binnen een straal van 10 KM door 1 kabelmodem heensluizen?

Jij doet ook aan carpoolen met z'n 30en begrijp ik? :P

Was getekend, enz. | specs

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11

RvV

10km lukt wel met richtantennes en versterkers enzo. Alleen is het grootste probleem dat je voor uitdoor use een vergunning nodig hebt. Die vergunning kan je aanvragen bij de rdr mocht je nog geinteresserd zijn (kosten: +-1250 gulden per jaar). En dan mag je nog steeds geen versterkers gebruiken, en zal je bereik maximaal 5km gok ik.
Het is niet interessant voor de gebieden waar al kabel ligt, maar voor de plaatsen die net geen kabel kunnen krijgen. Ik zit hier met een 1.5km link op mijn provider aangesloten, en zo zijn er hier nog een aantal mensen die wireless internet hebben hier in de regio.

Een tijd geleden was ik van plan om een vriend aan te sluiten op ons wireless netwerk zodat hij ook 24h per dag op internet kon. Alles bleek een beetje duur te worden. Je moet sowieso antennemasten hebben, want wanneer er een boom in de weg staat valt je hele signaal weg. Antennes zijn duur, AP's zijn duur, te duur om het dus een beetje leuk te houden.

Ik betaal 120 gulden per maand incl. huur van de spullen, en dan krijg ik: 1Mbit rechtstreeks (mailen enzo), 256kbit proxy, en 64kbit voor kazaa en andere vage dingen die geen proxy kunnen instellen. En dan komt er natuurlijk een 1gb datalimit bij. :(
Altijd beter dan honderden guldens aan KPN betalen...

Y'24

Pagina: 1