The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik denk niet dat dat hoeft omdat de zending retour afzender gaat. Stel nou dat PostNL of DHL die kosten wel rekent (want dat doen de post- of koeriersbedrijven - niet de douane) dan kun je daar bezwaar tegen maken.rimave schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:22:
Ik heb iets verkocht aan een persoon in het VK via eBay. De persoon is geschrokken van de hoge inklaringskosten en wil het item niet meer. Nu ben ik in de veronderstelling dat als hij het pakket gaat weigeren en het weer retiur komt naar mij ik inklaringskosten moet gaan betalen aan de Nederlandse douane. Op zich zou dat absurd zijn, want ik ben de afzender.
Klopt mijn veronderstelling of hoef ik geen inklaringskosten te betalen als de koper het pakket weigert?
Hier staan wel wat soortgelijke situaties;
https://www.belastingdien...uitenland-wat-kan-ik-doen
Neem aan dat jij betaald bent?
Mocht dat het geval zijn, en mochten en kosten zijn dan haal je die toch van het retour bedrag af?
Jou koper besluit van de koop af te zien...
Mocht dat het geval zijn, en mochten en kosten zijn dan haal je die toch van het retour bedrag af?
Jou koper besluit van de koop af te zien...
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Als de koper de inklaringskosten niet betaald komt het pakket de uk niet in.
Oftewel, het verlaat de eu niet, dus geen inklaring nodig.
Oftewel, het verlaat de eu niet, dus geen inklaring nodig.
Voor nu gaat dit niet helpen, maar in het vervolg kun je overwegen om gebruik te maken van de eBay internationale verzendservice. (International shipping program) Dan ziet de koper direct wat de verzend- en inklaringskosten zijn en dan is daar achteraf ook geen teleurstelling over. Als koper gebruik ik dit vaak en ik vind het wel fijn werken. De verkoper stuurt het pakket naar een eBay (Pitney Bowes) adres in zijn eigen land en voor de rest is de verzending het pakkie-an van eBay.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Dank voor de tip. Andersom, dus vanuit de UK naar mij, heb ik dit wel eens gebruikt.Tyrian schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:58:
Voor nu gaat dit niet helpen, maar in het vervolg kun je overwegen om gebruik te maken van de eBay internationale verzendservice. (International shipping program) Dan ziet de koper direct wat de verzend- en inklaringskosten zijn en dan is daar achteraf ook geen teleurstelling over. Als koper gebruik ik dit vaak en ik vind het wel fijn werken. De verkoper stuurt het pakket naar een eBay (Pitney Bowes) adres in zijn eigen land en voor de rest is de verzending het pakkie-an van eBay.
Ik ga het er maar op wagen dat ik geen kosten heb als het pakket terug komt.
Koper wil ook niet akkoord gaan met elk de helft van de importkosten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Pagina: 1