Microfoon aansluiten Monacor PA-940

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Mijn vraag

Wij hebben een Monacor PA-940 versterker staan en willen hierop een mogelijkheid creëren dat er 1 of 2 microfoons gebruikt kunnen worden.

Nu heb ik de WM82 gevonden met 2 microfoons.

Deze kan ik zover ik kan zien aansluiten via een tulp-stekker of xlr.

Echter twijfel ik of het gaat werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb enkele winkels benaderd om na te gaan of dit gaat werken, maar heb het idee dat deze winkels het zelf niet zeker weten.

Vraag concreet is, heb ik met bovenstaande de mogelijkheid om microfoons te gebruiken of moet ik iets anders verzinnen ?
Het vervangen van de versterker is helaas geen optie :/

2250 WP Zuid PVoutput

Beste antwoord (via MdO82 op 16-01-2025 16:55)

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 11:03
Voor dat laatste: zie de handleiding.
Dan moet je de 6.3 mm aansluting nemen volgens de beschrijving, die is gemixed, en de XLR aansluitingen zijn per microfoon. Kies dus zelf maar.

"
Op de ontvanger kan het volume van beide microfoons apart worden ingeregeld. Aan de achterzijde van de ontvanger zitten twee gebalanceerde XLR uitgangen waarmee de ontvanger op bijvoorbeeld een mixer aangesloten kan worden. Het mooie hiervan is dat het signaal van beide microfoons apart naar een mixer gestuurd kan worden zodat het signaal van beide microfoons apart bewerkt of opgenomen kan worden. De 6,3mm Jack mix out biedt de mogelijkheid om de ontvanger op één microfoonaansluiting aan te sluiten waarbij het signaal van beide microfoons op die aansluiting binnen komt.
"

[ Voor 61% gewijzigd door tinytinnie op 16-01-2025 16:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom twijfel je of het gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
jadjong schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:36:
Waarom twijfel je of het gaat werken?
Mijn kennis is helaas minimaal op dit gebied vandaar :)

De WM-82 heeft daarnaast ook meerdere uitgangen (Mix-Bal) beide zijn XLR.

Twijfel is daarnaast ook of beide microfoons gaan werken als ik hem aansluit op 1 input.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 11:03
Voor dat laatste: zie de handleiding.
Dan moet je de 6.3 mm aansluting nemen volgens de beschrijving, die is gemixed, en de XLR aansluitingen zijn per microfoon. Kies dus zelf maar.

"
Op de ontvanger kan het volume van beide microfoons apart worden ingeregeld. Aan de achterzijde van de ontvanger zitten twee gebalanceerde XLR uitgangen waarmee de ontvanger op bijvoorbeeld een mixer aangesloten kan worden. Het mooie hiervan is dat het signaal van beide microfoons apart naar een mixer gestuurd kan worden zodat het signaal van beide microfoons apart bewerkt of opgenomen kan worden. De 6,3mm Jack mix out biedt de mogelijkheid om de ontvanger op één microfoonaansluiting aan te sluiten waarbij het signaal van beide microfoons op die aansluiting binnen komt.
"

[ Voor 61% gewijzigd door tinytinnie op 16-01-2025 16:54 ]