Ben ik verantwoordelijk voor niet werkende vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiell91
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-01 15:58
Hallo,

​Ben ik als tegelzetter verantwoordelijk voor niet werkende vloerverwarmingsmatten?

Paar weken geleden heb ik een vloer betegeld met vloerverwarmingsmatten eronder.

Eerst neergelegd met lijm erover heen, toen zat er nog spanning op. Paar dagen laten drogen voor dat ik ben begonnen met tegelen, tijdens het tegelen zat er nog steeds spanning op.

Een aantal weken later belde de klant mij op om te vertellen dat de vloerverwarming het niet deed. Nu vragen ze mij hoe dit op te lossen, en of dit eventueel via mijn verzekering kan.

​Van te voren hebben de mensen mij gezegd dat ze wisten dat het met die matten nooit zeker is of het gaat doen.

Nu is mijn vraag ben ik hier verantwoordelijk voor, en moet het via mijn verzekering? Of ligt de verantwoordelijkheid bij de klant?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Wat heb je afgesproken? Risico bij de klant of opdrachtnemer / jou?

Als jij geen garanties gegeven hebt omdat je slechts tegels legt en het prima vond om hier overheen te tegelen zonder je verder te verdiepen is het het probleem van de klant. Had hij een ervaren persoon in moeten huren.

Als jij een opdracht met tegels en vloerverwarming aangenomen hebt moet je het ook werkend opleveren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
Wat heb jij zelf afgesproken met de klant? Wat staat er in de overeenkomst?

Onder de streep heb jij ze gelegd. Zeker aangezien het 1-2 maanden moet drogen voordat ze in gebruiken genomen mogen worden is dat zeker een risico voor jou.

Maar wat bedoel je met 'dat het nooit zeker is of het werkt'? Dat heb ik niet eerder meegemaakt namelijk. Anders gaan tegelzetters toch nooit die matten leggen???

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb jij die matten geleverd? Of heeft de klant ze zelf gekocht?

Was er een mogelijkheid om de matten te testen voordat je er tegels overheen legde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

Qwerty-273

Meukposter

Michiell91 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:19:
Eerst neergelegd met lijm erover heen, toen zat er nog spanning op. Paar dagen laten drogen voor dat ik ben begonnen met tegelen, tijdens het tegelen zat er nog steeds spanning op.

Een aantal weken later belde de klant mij op om te vertellen dat de vloerverwarming het niet deed.
Onafhankelijk van het contractuele deel, wat betekenen de bovenstaande zinnen in de technische context?

"zat er nog spanning op" is dat de matten aangesloten zijn en je de kabel kan doormeten (eventueel getest met opwarmen)?
"het doet het niet" er staat geen spanning meer op? Of verwarmen de matten wel, maar niet zo direct/warm als verwacht door de klant? Is het aangelegde nog door te meten?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:33
Ik ben geen expert hoor, maar test je dat spul niet voordat je er tegels overheen legt? Als het dan werkt, en na het tegel-leggen niet meer. Tja... dan zou ik ook bij jou aankloppen.
​Van te voren hebben de mensen mij gezegd dat ze wisten dat het met die matten nooit zeker is of het gaat doen.
Dit, goed, kan het één en ander veranderen. Wat zeiden ze precies? Van we weten dat het fout kan gaan, maar leg het er maar over? (En hoe zou je dat ooit kunnen bewijzen).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Ik lees dat jij actief bemoeid hebt met de matten (trouwens iets wat je niemand moet aanraden, COP1 matten ...brrrr).

Dus ja dit lijkt wel gevalletje had je nooit aan moeten beginnen en ja dit lijkt op iets wat jij zal moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 18:34
Hier ook een bijkeuken vloer met wat van die Electra vloerverwarming matten onder de tegels. Ze doen het wel alleen het werkt voor geen meter.. haha. Warmte beleving is 0.

Maar goed ik heb het dan wel allemaal zelf geknutseld. Dus ja was pech voor mij.

Dus ja. Weet de klant zeker dat ze wel of niet werken("foutcode?")? En verwachten ze er niet gewoon te veel van.

Dat zou jou nog kunnen redden.

[ Voor 22% gewijzigd door TheWalrus op 17-01-2025 16:13 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

JaQ

in de gebruiksaanwijzing van die matten staat dat je ze moet doormeten voor het leggen, na het leggen (voor het tegelen) en na het tegelen (bij het aansluiten van de aanstuur unit). Heb je dat gedaan?
Barrycade schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:48:
(trouwens iets wat je niemand moet aanraden, COP1 matten ...brrrr).
Voor een badkamertje als bijverwarming zie ik het probleem niet zo?

[ Voor 39% gewijzigd door JaQ op 17-01-2025 16:45 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:10
Nu is mijn vraag ben ik hier verantwoordelijk voor, en moet het via mijn verzekering? Of ligt de verantwoordelijkheid bij de klant?
Denk dat we nu te weinig info hebben om daarover te oordelen. Als ik als klant bij aanvraag offerte heb gevraagd: “Kun je ook matten eronder maken?” En het antwoord was “Ja hoor, komt er X-bedrag bij”…. Dan zou ik tegelaar verantwoordelijk houden. Als mijn vraag was: “ Hier deze matten heb ik zelf los gekocht, kun je ze er ff onder leggen?” Hij keek moeilijk en zei “nou vooruit”. Dan zou ik mij niet zo sterk voelen om de verantwoording achteraf bij tegelaar te leggen…

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 17-01-2025 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10
"doet het niet", zou eerst eens even ter plaatse kijken of alles wel okay is . kan best dat ze er zelf aan hebben lopen "hannessen". Je kan evt met een multimeter de boel doormeten (dan op weerstand meten ). om zo uit te sluiten of de matten het wel of niet gaan doen (oneindige weerstand ? dan is de boel kapoetski :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Makkelijskte test of de matten het doen: kijk naar je stroommeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

ByteDelight

Retro computing is alive!

Als je tegelzetter bent voor je beroep, heb je je als onderneming moeten verzekeren - aansprakelijkheid, en meer.
Je assurantie bemiddelaar kan je helpen antwoorden op dit soort vragen te vinden.
Het heeft IMHO niet veel zin om dat aan een tech forum voor te leggen.
Mogelijk kun je gebruik maken van je zakelijke rechtsbijstand verzekering.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Is dit ergens schriftelijk vastgelegd? Zo ja, dan zou dat nu wel handig uitkomen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1