Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 11:34

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Hey all. Kreeg ineens een belletje van m'n vader, zijn computer start niet meer op. Na wat onderzoek lijkt het mijn er op dat het moederbord dood is. Probleem is dat z'n computer een wat oudere bak is die ik een aantal jaar terug heb gemaakt:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-4170 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte GA-H81M-S€ 0,-€ 0,-
2Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 71,-€ 142,-
1BehuizingenCooltek Coolcube Maxi€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Iori€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair VS450 (80Plus)€ 0,-€ 0,-
1SSD'sSandisk Solid State Drive 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 142,-

Prijzen staan er zelfs niet meer bij omdat het allemaal niet meer verkrijgbaar is.

Ik zoek een?
Moederbord, als vervanging voor een Gigabyte GA-H81M-S. Ik heb geen idee wat ik moet kopen als vervanging. Er zijn op Tweakers maar 3 moederborden die verkrijgbaar zijn met socket 1150.

Wat is je budget?
Omdat het een wat oudere pc is zou ik liefst niet teveel willen uitgeven. Meer dan €100 wil ik liever niet betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar past in een Cooltek Coolcube Maxi, Micro-ATX/Mini-ITX.

--

Ik zie dat er een Biostar H81MHV3 op Tweakers staat die compatible lijkt, of heeft iemand een beter idee? Zou ik beter gewoon naar tweedehands moeten gaan kijken?
Bedankt voor de input :)

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Beste antwoord (via dada op 18-01-2025 00:53)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:53
Ik zou zelf op het V&A gedeelte kijken. Een totaal nieuw moederbord kan, verbaasd me dat ze nog verkocht worden voor socket 1150, maar veel investeren in zo'n verouderd spul zou mij zonde lijken. Ik zie daar bijvoorbeeld een M-ATX bord met een betere i5 CPU + geheugen + koeler staan voor minder dan wat dat Biostart moederbord nieuw kost.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:53
Ik zou zelf op het V&A gedeelte kijken. Een totaal nieuw moederbord kan, verbaasd me dat ze nog verkocht worden voor socket 1150, maar veel investeren in zo'n verouderd spul zou mij zonde lijken. Ik zie daar bijvoorbeeld een M-ATX bord met een betere i5 CPU + geheugen + koeler staan voor minder dan wat dat Biostart moederbord nieuw kost.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:17
Had je het CMOS batterijtje al vervangen als test?
Als er nog steeds het originele batterijtje in zit dan zal die nu wel op zijn.

Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een systeem niet wilde starten omdat die knoopcel aan
vervanging toe was.
Dus voordat je op zoek gaat naar een nieuw moederbord, vervang die knoopcel, misschien helpt dat.

Als dat niet werkt kun je ook overwegen op Vraag & Aanbod hier op Tweakers een upgrade
set te kopen dus CPU + MB (en eventueel RAM).
Setjes van dezelfde leeftijd en onder de € 100 heb ik wel langs zien komen.

[ Voor 8% gewijzigd door peterpv op 16-01-2025 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
Ik zou gewoon een setje van V&A kopen met Intel 8e generatie of Windows 11 compatible AMD.

Anders staat hij binnenkort weer voor je deur omdat Windows 10 geen updates krijgt. (Of je moet Windows 11 met een omweg installeren en dat willen bijhouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 11:34

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga naar V&A, lijkt me inderdaad beter.

Heb trouwens zojuist de cel getest, maar dat was 'm helaas niet. Wel goed dat je het zei want ik had dat inderdaad nog niet getest.

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonspatrol
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 11:05
Dealstunter kan je ook eens op kijken als je in de v&a niets vind. ze verkopen er 2dehands onderdelen waaronder ook moederborden. https://dealstunter.nl/
Pagina: 1