Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 13:33
Hoe verwijder ik evercookies, supercookies, zombie cookies van Marktplaats?
Via de Help en Chat van Marktplaats kom ik nergens.
Een plugin voor FF lijkt er niet te zijn. Wel plugins die gewone cookies verwijderen. Maar dat kan ik ook in mijn webbrowser zelf doen.
Het gaat om die persistent cookies die op 17 plaatsen op je PC worden weggezegd. En weer worden hersteld als ze ergens worden weggehaald.

Beste antwoord (via Jazzy op 16-01-2025 14:15)

• Dawa
Opgelost!
De dom.storage quota's in FF stonden laag. Waardoor weinig ruimte.
Nu deze weer wat groter is, kunnen er gegevens worden weggeschreven en verschijnt de pop-up weer.
Ik ben blij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zolang je een account hebt, zijn de cookies toch niet zo relevant? Alles dat ze van je weten kan dan serverside worden bijgehouden bij de account.

Hoe dan ook, zeker als je geen account hebt: gebruik de private mode van de browser.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Op https://www.marktplaats.n...rktplaats_cookie_list.pdf kom ik niets tegen over Evercookie.

Wikipedia geeft als hint dat alleen Safari in Incognito in staat is Evercookie te blokkeren.

Hoe kom je tot de conclusie dat Evercookie gebruikt wordt door Marktplaats? Kan het mij niet voorstellen dat ze dat doen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawa
Dank je FJK. Dat is nu net de grap van Evrecookies. Die gaan voorbij aan het gewone, ouderwetse gebruik van normale cookies. Met als doel zo goed mogelijk een unieke gebruiker, lees ook: bezoeker, in kaart te krijgen.
@Twazerty Sinds kort is er geen Cookies accepteren pop-up meer bij eerste aanroep van Marktplaats.nl.
Ga ik naar een andere webbrowser, dan is dat venster er weer wel. Kennelijk is er iets dat meer definitief wordt weggeschreven in mijn FF webbrowser. En op mijn PC. Webbrowser opschonen volgens de gewone manier via Instellinegn/privacy helpt niet. En als ik via F12 gegevens wis, staan ze er na enkele seconden weer terug.
Bijvoorbeeld een aws-waf token. Dat wordt voorgesteld als een beveiligings token maar is in wezen een persistent tracking cookie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dawa
Opgelost!
De dom.storage quota's in FF stonden laag. Waardoor weinig ruimte.
Nu deze weer wat groter is, kunnen er gegevens worden weggeschreven en verschijnt de pop-up weer.
Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als ik naar Marktplaats navigeer dan krijg ik netjes een Cookie popup. Als ik die accepteer en vervolgens Incognito ga krijg ik netjes opnieuw een cookie popup. Niets duid op Evercookie of iets wat daar op lijkt.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe je vastgesteld hebt dat Evercookie gebruikt zou worden (demonstratieproject van 15 jaar geleden).

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1