Medetweakers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit met mijn handen in het haar.
Onlangs is er een warmtepomp geïnstalleerd. Gisteren merkte ik dat hij zijn vermogen niet kwijt kon. De temperatuur werd groter dan de gevraagde temperatuur en bleef maar stijgen. Ik wilde dus wat extra groepen open zetten en merkte toen dat op 1 verdieping de thermostaten niet reageerde. Normaliter gaat er een lampje branden maar het deed helemaal niks. Dit gaat om twee slaapkamers dus dat het daar koud is vinden wij niet erg.
Het gaat om een zoneregeling van Danfoss. Ik kan daar relatief weinig over vinden. Ook vind ik geen productnummer of iets dergelijks om meer informatie op te zoeken. Op elke verdieping (3) hebben we een regelaar die alles aanstuurt en losse thermostaten.
Het is vervelend om 3 redenen:
- je hebt een systeem dat niet werkt
- de groepen zijn dicht dus het water stroomt niet
- in de zomer kunnen we hierdoor ook niet koelen
Er staat stroom op het stopcontact van de regelaar dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de thermostaat opengemaakt om te zien of ik iets kan resetten maar dat zie ik niet. Wat kan ik nog meer proberen?
(de verdelers worden op korte termijn vervangen voor pomploze composiet verdelers maar dat lost het huidige probleem natuurlijk niet op)
Bij voorbaat dank!
:strip_exif()/f/image/5Ee4kHCMukuMLXdkE01ScX8w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XY3eu8jMpn8vnpaBx4h6V8n8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ivoh43xlVOMyOO9isOuJ6nrz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fBdCZS0uh6VzIVt2Okv5bqxX.jpg?f=fotoalbum_large)
Onlangs is er een warmtepomp geïnstalleerd. Gisteren merkte ik dat hij zijn vermogen niet kwijt kon. De temperatuur werd groter dan de gevraagde temperatuur en bleef maar stijgen. Ik wilde dus wat extra groepen open zetten en merkte toen dat op 1 verdieping de thermostaten niet reageerde. Normaliter gaat er een lampje branden maar het deed helemaal niks. Dit gaat om twee slaapkamers dus dat het daar koud is vinden wij niet erg.
Het gaat om een zoneregeling van Danfoss. Ik kan daar relatief weinig over vinden. Ook vind ik geen productnummer of iets dergelijks om meer informatie op te zoeken. Op elke verdieping (3) hebben we een regelaar die alles aanstuurt en losse thermostaten.
Het is vervelend om 3 redenen:
- je hebt een systeem dat niet werkt
- de groepen zijn dicht dus het water stroomt niet
- in de zomer kunnen we hierdoor ook niet koelen
Er staat stroom op het stopcontact van de regelaar dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de thermostaat opengemaakt om te zien of ik iets kan resetten maar dat zie ik niet. Wat kan ik nog meer proberen?
(de verdelers worden op korte termijn vervangen voor pomploze composiet verdelers maar dat lost het huidige probleem natuurlijk niet op)
Bij voorbaat dank!
:strip_exif()/f/image/5Ee4kHCMukuMLXdkE01ScX8w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XY3eu8jMpn8vnpaBx4h6V8n8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ivoh43xlVOMyOO9isOuJ6nrz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fBdCZS0uh6VzIVt2Okv5bqxX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xzyl10YnsCQFEEbgT82IskAW.jpg?f=fotoalbum_large)