Agenda delen: problemen met notificaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 22:22
Hallo

Sinds jaar en dag deel ik een agenda met mijn vrouw. Recentelijk hebben wij problemen met de meldingen. Als mijn vrouw een afspraak in de agenda aanmaakt, dan krijg ik die te zien maar zonder de melding die zij er aan gehangen heeft.
Als ik een nieuwe afspraak invoer met een melding 1 uur voor aanvang, dan krijgt zij de afspraak maar is de melding verdwenen of gewijzigd (bijv. 30 minuten voor aanvang).

Hoe zorgen we er voor dat de meldingen ook gesynchroniseerd worden? Dus bij beiden dezelfde melding.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:17

franssie

Save the albatross

Misschien handig om te vermelden welk agendasysteem jullie gebruiken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Welke andere accounts heb je allemaal ingesteld staan op de diverse apparaten? Wellicht dat de notificatie settings hiervan, danwel de default settings van je Agenda app, niet helemaal handig ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
We gebruiken de gewone agenda-app van Apple. Ik heb een kalender opgezet en deze gedeeld met mijn vrouw.

De notificaties staan bij beiden zoals hieronder ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeJbbF4C-nz1VHI37EDdXohh8pI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2iaKD7sKKYxX53UCQVwIWiPq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Staat er hier iets fout in de instellingen?
Ik wil dus als mijn vrouw een nieuwe afspraak in de agenda steekt en hier een herinnering instelt van een uur voor aanvang van de afspraak, dit ook zo bij mij ingesteld staat. En dus niet gewijzigd wordt naar een half uur voor aanvang.
Kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat niet gewoon by-design? Dat wanneer er een expliciete melding wordt ingeschakeld, dat die alleen voor degene geldt die hem heeft ingesteld?

Afgaand op hoe ik zelf een agenda deel zet je er immers vaak ook dingen in "ter info" voor de ander, maar is het een afspraak die alleen voor jezelf is en waarvoor de ander dus ook geen melding hoeft te ontvangen.

Wat gebeurt er als je vriendin een agenda-item toevoegt, daar een melding bij instelt en jij daarna voor jezelf een andere melding instelt voor datzelfde item. Verandert het dan ook voor haar, of hebben jullie dan elk je eigen melding voor hetzelfde agenda-item?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit dan niet in de instelling van de gedeelde agenda? (Bij de ontvanger) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxM6m131b-9IPekU0z2IUAhFiM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLtk6QHgyKXvolcQeJJHLE7U.jpg?f=fotoalbum_large

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
@Orion84 wij gebruiken altijd dezelfde melding voor elkaar. Op die manier hoeft we niet allebei voor elke afspraak aparte meldingen instellen.
@itsme activiteitsmeldingen staan aan.
Pagina: 1