Oorspronkelijk pakket kwam toch na verzending vervanging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidi100
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 17:02
Ik heb een pakket besteld bij een webshop. De track & trace werd niet bijgewerkt, dus ik nam contact op met het bedrijf. Na een week stuurde ik nog een mail, omdat ik nog geen reactie heb ontvangen. Daar kreeg ik gelukkig wel een reactie op. Er ging iets mis met de verzending en zij stuurden een nieuw pakket op. Uiteindelijk kwam het oorspronkelijke pakket toch aan, waardoor ik nu twee keer hetzelfde product heb ontvangen.

Dit heb ik gemeld bij het bedrijf met de vraag of ik het extra product mag kopen met korting. Dit was echter niet mogelijk. Ik kon wel het product terugsturen op hun kosten. Ik had het product ook kunnen houden, zonder door te geven dat ik deze toch nog heb gekregen. Ik heb gereageerd dat ze een koerier kunnen sturen om het pakket bij mij op te halen. Ze stelden een bepaalde dag voor dat mij niet uit kwam, dus stelde ik een paar andere dagen voor. Hierop heb ik geen reactie ontvangen, maar wel een brief door brievenbus met een aanmaning.

Mijn vraag is of deze aanmaning terecht is en of ik te koppig ben geweest. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41

BCC

Tja, je zult er toch uit moeten komen met het bedrijf.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +69 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het bedrijf is zo vriendelijk om het pakket, zonder te zeuren of onderzoeken af te wachten bij de post, opnieuw te sturen. Dan stuur je dat pakketje toch gewoon netjes terug . Samen maken we er een fijne maatschappij van. Die ondernemer is ook gewoon iemand die zijn personeel moet betalen en zo bijdraagt aan de maatschappij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39
Beetje koppig wel, ze zijn heel klantvriendelijk geweest door je bij een hapering van het pakket systeem direct een nieuwe te sturen. Je hebt daardoor zo snel mogelijk je pakket ontvangen. Er mag nu best wat 'meer' moeite gedaan worden om het dubbele pakket bij de webshop terug te krijgen.

Bij het eerste pakket was je wellicht wat ongeduldig en daardoor heb je nu wat extra werk.

Wat was de beloofde levertijd?
Wat is de waarde van de zending?

[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 16-01-2025 10:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07
Wat wil je nu dat wij zeggen. Laat maar zitten, je mag het pakket houden?

Beetje meewerken, zeker gezien de webshop zelf ook meewerkte toen jij aangaf dat het pakket niet aangekomen was / geupdate bij PostNL.

Dus, stuur het pakket gewoon op, laat hun de kosten terugstorten en sluit het af. Ga niet moeilijk doen omdat je moeilijk kan doen, nergens voor nodig en kost alleen maar tijd. Je gaat nu lopen rekken en moeilijk doen voor niks.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:05
digidi100 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:51:
Mijn vraag is of deze aanmaning terecht is en of ik te koppig ben geweest. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ze sturen je niet ongewenst iets op, dus als je het wilt retourneren dan breng je het naar een PostNL punt?

Houden zonder te melden had een vorm van diefstal geweest.

Je hebt nu dus spullen en weigert deze retour te sturen terwijl ze niet van jou zijn. Nu kan het bedrijf natuurlijk prima reageren op jouw laatste mail met een voorstel met data, maar als ik de post van jou zo bekijk dan zou het mij niet verbazen als je had gereageerd in de trent van 'het kan 8 januari tussen 8.05u en 8.15u, op 11 januari van 15.10u en 15.20u' en dan snap ik wel dat het bedrijf naar een aanmaning over is gegaan.

Korte versie; ja, je bent te koppig. Werk mee en zorg dat het product gewoon naar het bedrijf retour gaat door het gewoon even bij een dhl of PostNL langs te brengen als het aan de eisen voldoet (ligt er dus aan of het bijvoorbeeld een laptop is of een pakket formaat wasmachine wat niet bij een pakketpunt mag worden ingeleverd)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 15:56
Ja.

Je kon het al terugsturen op hun kosten. Waarom alles moeilijker maken dan het is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lijkt mij dat de aanmaning op z'n plaats is. Volgende stap gaat een deurwaarder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je straalt nogal uit dat je hoopt het te kunnen houden en minder of niet te betalen. Ik zou het geen koppig noemen, meer berekend en dat is niet positief bedoeld. Wat let je om het gewoon terug te sturen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
theHoff schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:05:
Lijkt mij dat de aanmaning op z'n plaats is. Volgende stap gaat een deurwaarder zijn.
Wacht inderdaad gewoon de deurwaarder af en geef die het pakket mee en natuurlijk betaal je de deurwaarder netjes voor zijn 'service'... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

Door het pakket aan te nemen is jouw deel wmb iets minder vrijblijvend geworden dan "100% alles moet mij uitkomen zonder dat ik iets aan mijn eigen planning hoef te veranderen". Je had het pakket ook aan de deur kunnen weigeren, dan was het gewoon teruggegaan naar de afzender en was heel het probleem niet ontstaan. Nu heb je het aangenomen en het moet terug, dus dan kan je daar best aan meewerken. Je had bijvoorbeeld pro-actiever om een verzendlabel kunnen vragen en het af kunnen geven bij een pakketpunt. Ik weet niet precies wat de tijdlijn is maar tussen een mail met een voorgestelde datum en een aanmaningsbrief verwacht ik toch op z'n allerminst een week, waarin je er prima een belletje aan had kunnen wagen. Op die manier kan je ook gelijk de ophaaldatum afstemmen zonder dat het dagen duurt om dat te plannen.

Ik zou ze ook gewoon nu bellen, had je ook kunnen doen in de tijd die je hebt genomen om dit topic te maken. Kan je direct opheldering vragen over de aanmaning, als je die echt veel te snel verzonden vindt.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Je bent niet te koppig. Ik zou het eerder als asociaal betitelen. Die webshop doet het allemaal keurig klantvriendelijk en dan probeer jij daarvan te profiteren. Stuur gewoon dat pakket terug. Waarom is dat een probleem?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

DataGhost schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:13:
[...]
Ik zou ze ook gewoon nu bellen, had je ook kunnen doen in de tijd die je hebt genomen om dit topic te maken. Kan je direct opheldering vragen over de aanmaning, als je die echt veel te snel verzonden vindt.
En biedt dan meteen even je excuses aan dat het je het hebt laten liggen en geef aan dat je het pakket z.s.m. verstuurd.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb gereageerd dat ze een koerier kunnen sturen om het pakket bij mij op te halen. Ze stelden een bepaalde dag voor dat mij niet uit kwam, dus stelde ik een paar andere dagen voor. Hierop heb ik geen reactie ontvangen, maar wel een brief door brievenbus met een aanmaning.

Over wat voor product hebben we het eigenlijk? Is het iets heel groots of zwaars dat met een specifieke transportdienst geleverd is? Omdat je aangeeft 'stuur maar een koerier' neem ik aan dat het een product is dat je zelf niet even kunt afgeven bij een van de vele pakketpunten?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:44
Ugchel schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Over wat voor product hebben we het eigenlijk? Is het iets heel groots of zwaars dat met een specifieke transportdienst geleverd is? Omdat je aangeeft 'stuur maar een koerier' neem ik aan dat het een product is dat je zelf niet even kunt afgeven bij een van de vele pakketpunten?
Ik neem eerder aan dat TS baalt dat hij iets heeft gezegd en het nu moet terugsturen. Nu doet hij koppig en hoopt hij dat ze het alsnog laten zitten door te zeggen: stuur maar een koerier.

@digidi100 doe niet zo moeilijk en stuur het gewoon terug, wel zo fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom heb je het pakket aangenomen in de eerste plaats? Je had meteen kunnen zeggen: mag retour afzender zonder het ontvangst te nemen.

Vraag ze om een retour label en plak die er op en breng pakket naar afgeef punt postnl of welke het ook is.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• digidi100
Bedankt voor jullie reacties. Het bedrijf is inderdaad zo coulant geweest om zonder onderzoek een nieuw pakket op te sturen. Zo had ik het nog niet bekeken. Het gaat om een pakket van rond de 60 euro, dus waar doe ik eigenlijk moeilijk over. Ik ga mijn excuses aanbieden en het pakket terugsturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08
@digidi100 Waarom verwacht je het product met korting over te kunnen nemen? Omdat je het ook achterover had kunnen drukken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
Nopheros schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:26:
@digidi100 Waarom verwacht je het product met korting over te kunnen nemen? Omdat je het ook achterover had kunnen drukken?
Dit is de perfecte samenvatting van de TS. Hoe krijgt TS het uit zijn keyboard? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
*knip* Reacties als deze voegen niets toe.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Postnl kan met verzendlabel 9/10 keer gewoon meegegeven worden aan de bezorger er komt vast wel een keer een bezorger Langs van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 14:20
Hoewel het misschien niet de meest beleefde route van TS is om te nemen, kan ik het me ook wel prima voorstellen hoor. TS stelt stelt iig nog de vraag aan de webshop/hier. Ik denk dat er toch wel een behoorlijk percentage doet "Ha, ik zeg niets! Dan kan ik die 2e verkopen". En sommige reageren hier aardig negatief, een volgende keer heb je kans dat iemand achter zn oren krabt en denkt "Nou, dan zeg ik lekker niets",

Wat ik uit het topic haal is dat het TS ook wel enig moeite kostte om een vervangend product te krijgen (stel het had wel mis gegaan), het is niet alsof er uitstekende service was ofzo, er is best wat onnodig tijd in gegaan van TS, dat is ook iets waard.

Dus het feit dat hij "korting + houden" voorstelt vind ik niet onrealisitsch. Alleen heeft TS er geen recht op (in een fatsoenlijke maatschappij), dus had het eerder een "Ag, kon het proberen. Zal 'm terug sturen" houding moeten zijn.

Behandel je buurman zoals je zelf behandeld wilt worden. Dat geldt voor zowel het terugsturen voor een foutje van een ander, als de webshop zelf. Het had net zo fatsoenlijk geweest als de shop bijv een kleine korting voor hun shop had aangeboden (om goed gedrag aan te moedigen).

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn.C.V op 16-01-2025 13:36 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37
Nopheros schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:26:
Denk eerder, product is €60, transport terug plus afhandeling kost ± €10 - €15. Die als korting = iedereen blij.
Tenminste, ik hoop dat dat de gedachte was van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:35

Managelorian

“This is the workflow.”

*knip* Reacties als deze voegen niets toe.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2025 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digidi100
De communicatie ging niet super inderdaad. Ik stoor me laatste tijd hoe bedrijven niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Bij dit bedrijf staat een telefoonnummer die buiten gebruik is. De enige optie is mailen en daar heb ik meer dan een week moeten wachten tot ik een tweede bericht had verstuurd. Toen kreeg ik een antwoord na een dag.

Helaas is het wel zo dat sommige mensen het pakket bewust achterhouden. Ik kreeg zelfs in mijn omgeving reacties van: "Je bent te goed voor deze wereld. Houd het gewoon". Daar ben ik het niet mee eens. Dit had mijn houding moeten zijn:
Martijn.C.V schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:01:
dus had het eerder een "Ag, kon het proberen. Zal 'm terug sturen" houding moeten zijn.
Ja klopt, dit was inderdaad mijn gedachte
Pendora schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:49:
[...]
Denk eerder, product is €60, transport terug plus afhandeling kost ± €10 - €15. Die als korting = iedereen blij.
Tenminste, ik hoop dat dat de gedachte was van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:01
Eind goed, al goed. Fijn om te lezen dat je met rustig nadenken tot een sociale en correcte oplossing bent gekomen. Topics als dit rijzen de laatste tijd de pan uit, een vervelende afspiegelen wat er met de maatschappij aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Martijn.C.V schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:01:
Hoewel het misschien niet de meest beleefde route van TS is om te nemen, kan ik het me ook wel prima voorstellen hoor. TS stelt stelt iig nog de vraag aan de webshop/hier. Ik denk dat er toch wel een behoorlijk percentage doet "Ha, ik zeg niets! Dan kan ik die 2e verkopen". En sommige reageren hier aardig negatief, een volgende keer heb je kans dat iemand achter zn oren krabt en denkt "Nou, dan zeg ik lekker niets",

Wat ik uit het topic haal is dat het TS ook wel enig moeite kostte om een vervangend product te krijgen (stel het had wel mis gegaan), het is niet alsof er uitstekende service was ofzo, er is best wat onnodig tijd in gegaan van TS, dat is ook iets waard.

Dus het feit dat hij "korting + houden" voorstelt vind ik niet onrealisitsch. Alleen heeft TS er geen recht op (in een fatsoenlijke maatschappij), dus had het eerder een "Ag, kon het proberen. Zal 'm terug sturen" houding moeten zijn.
Ze zullen ook gewoon een onderzoek laten starten bij de koerier en als dan blijkt dat het pakket toch is afgeleverd richten ze zich ook gewoon tot de consument die 2 pakketten heeft ontvangen.

Bij dit soort dingen is het ook wel goed om te bedenken dat €60 ex BTW €49.59 is en dan heb je nog alle verzendkosten heen en weer, personeelskosten (a >€14.06 p/u + extra kosten) om de mails te beantwoorden, cases te openen en dan weer personeelskosten om het retour pakketje te verwerken, product te checken en restocken als het ongebruikt is.
Al met al kan het bedrijf zo een paar tientjes afschrijven als de marges strak zijn, door een koppige klant die ze goed van dienst willen zijn. Wat je dan weer krijgt is dat bedrijven het niet kunnen veroorloven om competente medewerkers aan het werk te houden die snel reageren, want de ironie is dat in dit geval het kosteloos was goed gekomen als ze niet hadden gereageerd. Gewoon leuk en behulpzaam zijn geeft mij een beter gevoel, zelfs bij ome Bezos, al is het maar voor de medewerker die ook denkt 'pfffffff heb ik er weer zo 1'.

Slave of Thieves

Pagina: 1