Toon posts:

[Win2k] Mijn documenten op andere schijf *oud topic*

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb W98 en W2K draaien. Nu heb ik 1 data schijf die vanuit beide OS-en te zien is. Ik zou het graag zo instellen dat Office2000 automatisch alle documenten op die data schijf in de map "Mijn documenten" opslaat. En dus niet op de eigen schijf.
De map gewoon verplaatsen (Ctrl-X) helpt niet, want hij maakt de map gewoon opnieuw aan.
Iemand een ID??

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kij es in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders (in allebei de OSsen)

Voor Win 2K moet je de "personal" key hebben, in 98 moet je zelf ff kijken, ik denk dezelfde.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Gewoon ff in het register zoeken, renamen en klaar is elefino. Waar het staat weet ik ook niet precies.

Verwijderd

Topicstarter
Eeeeuuuhhhh, als ik "HKEY_" zie staan denk ik: "Nog nooit wat mee gedaan".
Zou je me wat meer uit kunnen leggen waar ik dat precies moet doen? Op het gebied van besturingssystemen ben ik een totale leek , dus aub zo simpel als je maar kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik ben nu met regedit wat aan het bladeren door m'n register.
Ik zit nu bij: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open find\Places\StandardPlaces\MyDocuments.
Daar zie ik dan staan:Naam, Standaard; Type, reg_sz; Gegevens, (Geen waarde ingesteld)
In Windows2000 is dat.

Kan ik hier iets?? Het klinkt alsof het hier zou kunnen zitten. Maar hoe zie ik of dat ook zo is??

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Heu.. nee, dat geldt alleen voor Office 2000, je moet kijken bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar vond ik idd iets wat verwees naar de map "Mijn Documenten". Dat heb ik nu veranderd naar de nieuwe "Mijn documenten" die ik WEL wil gebruiken.
Nou ff kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het werkt niet. Maar misschien moet ik eerst ff rebooten.
Kben nu wat dingen aan het downloaden, dus dat doe ik dan zo wel ff.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel iets vreselijk fout doen, maar elke keer als ik opnieuw opstart staan gewoon de oude instellingen weer in m'n register.
Ik kan nergens een "Save" optie vinden. Dus wat moet ik nou anders doen??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wat het Register betreft; oppassen! Die save-optie die jij mist, gebeurt automatisch.
Als je een verandering doorvoert in je Register, wordt dat gelijk opgeslagen.
Er is dus geen Cancel-optie; wat je verandert, kan je alleen herstellen door de vorige tekenreeks of waarde zelf in te vullen, of een backup (die je altijd moet maken!) terug te zetten.
Nadat je veranderingen hebt doorgevoerd, moet je, afhankelijk van de verandering. refreshen (F5) of rebooten.
Laatste optie zorgt er gegarandeerd voor dat de verandering doorgevoerd is.
Kaj.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40
Het kan ook iets simpeler, maak zelf gewoon een directory mijn documenten o.i.d aan op de schijf die je voor ogen hebt en stel in word, excel etc in dat dat de standaardbestandslocatie is.

Extra -> Opties -> Bestandslocaties.

Hoef je het register niet te editen.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Of (Win2K) klik met je rechtermuisknop op het "Mijn Documenten" icoontje op je desktop, kies eigenschappen, en vul daar de goeie locatie in. :)

Verwijderd

Topicstarter
HET IS ME GELUKT !!!

Pinball, je zat in de buurd, maar het moest zijn:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ user Shell Folders

Daar staat dan iets van %currentuser%\mijn documenten. Daar gewoon D:\Mijn documenten van gemaakt, en voila!!

ps. Ik zie nu wat makkelijkere oplossingen staan, maar het werkt nu en ik vind het ook best leuk dat ik nou een keer het register van binnen heb gezien ;)

Dank jullie wel,
En een fijne koneginnedag

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Het spijt me wel maar ik moet hier wel een klein beetje om lachen >:)
Pinball geeft naturlijk de goeie oplossing die overigens ook in Windows 98 werkt...

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Uiteindelijk wel... maar 't duurde wel erg lang voor ik er zélf achterkwam hoe ik 't ook al weer gedaan had :)

Soms is windows ook veel gebruikersvriendelijker dan ik denk :)

Verwijderd

Ik wil dit dus ook gaan proberen.
Maar wil het voor de hele Documents and Settings map gaan realiseren.
Dus alles moet naar D:\
Ook nieuwe users die aangemaakt gaan worden in de toekomst.
E-mail, favoTrieten, temp etc

Ik ben dus ff met Regedit aan het kijken.
Moet ik niet de aanpassingen in Local Machine gaan doorvoeren??
Daar staat namelijk exact dezelfde structuur/
Software/Microsoft/windows/currentversion/explorer/usershellforders

Of is het wel verstandiger om toch alles in CurrentUser aan te passen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 23:00 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:57:
Ik wil dit dus ook gaan proberen.
Maar wil het voor de hele Documents and Settings map gaan realiseren.
Dus alles moet naar D:\
Ook nieuwe users die aangemaakt gaan worden in de toekomst.
E-mail, favoTrieten, temp etc

Ik ben dus ff met Regedit aan het kijken.
Moet ik niet de aanpassingen in Local Machine gaan doorvoeren??
Daar staat namelijk exact dezelfde structuur/
Software/Microsoft/windows/currentversion/explorer/usershellforders

Of is het wel verstandiger om toch alles in CurrentUser aan te passen?
pfffffff is dat ff een schop van een paar jaar :)

Maar oke , welk besturings systeem ??

Mocht je toevallig ook een w2k server draaien dus met domein, en je local stuff op de server willen knallen zoek dan eens op : Folder Redirection in de group policy.

Ik geloof dat AD ( Active Directory ) ook nodig is dan , maar weet niet zeker

Verwijderd

ja dan kun je dat met roaming profiles doen.
Maar het is voor een 2000 Pro systeem.
Ik installeer windows regelmatig als ik dan iedere keer alles moet gaan verplaatsen, dan kan dit een hoop werk schelen.
Ik had volgens mij het antwoord ook al zelf gevonden.

in dit topic

Verwijderd

Bud_s schreef op 26 October 2003 @ 23:06:
[...]

pfffffff is dat ff een schop van een paar jaar :)
Haha ja tering!
Ik zie het nu pas :D
Die zoek machine rules :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Met XP (en ik dacht ook 2000) kan je alvast de Mijn Documenten map verplaatsen naar een andere schijf door er rechts op te klikken, eigenschappen te kiezen, en het daar in te stellen ('mijn afbeeldingen' enzo gaan automatisch mee).
Als je Outlook Express gebruikt om te e-mailen, kan je de map waar e-mails worden opgeslagen veranderen door in OE naar extra, opties, tabblad onderhoud te gaan, en dan daar de archiefmap in stellen.

Ook kan je met Tweak UI (Windows 9x, ME, NT en 2000 versie, XP versie) instellen waar deze zogeheten speciale mappen moeten staan. Alleen moet je dit voorzover ik weet per gebruiker gaan instellen, en kan je dat niet met een druk op de knop voor alle gebruikers doen.

Nog een tip: maak eerst een testaccount aan, voordat je je echte account misschien om de zeep helpt. * Rafe heeft er ervaring mee :X

Verwijderd

Ik ga eerst even die register edit proberen.
Hopelijk werkt het goed :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:57
Als je de hele map zou willen verplaatsen, dan moet je de register- editor laten zoeken naar 'Documents' en dan de schijf veranderen van c:\ naar de schijf die jij wilt hebben. Er staan ook een aantal met %systemroot% en \device\harddiskvolume1, ook deze kun je gewoon veranderen in x:\. Wees er wel zeker van dat je álle sleutels gehad hebt, anders wordt het een zootje.

Na de aanpassingen in het register kun je de bestanden kopiëren. Dit kan het beste met xcopy, vanuit de reddingsconsole op de Windows XP CD. De spullen kun je overkopiëren met:
xcopy "C:\documents and settings" "x:\Documents and Settings"/v /e /x /k /o /c /h
Je moet er wel voor zorgen (dacht ik) dat de map Documents and Settings op x:\ bestaat.

Natuurlijk moet je x:\ vervangen voor de schijf die jij wilt gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-10-2003 09:53 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

is rechtermuisknop op mijn documenten -> eigenschappen en dan het doel veranderen niet een stuk eenvoudiger?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:57
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 09:53:
is rechtermuisknop op mijn documenten -> eigenschappen en dan het doel veranderen niet een stuk eenvoudiger?
Kijk naar het bericht wat hij heeft getypt. Hij wil de hele Documents and Settings- map verplaatsen en niet alleen de Mijn Documenten ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Het werkt nu, maar ik krijg nog wel 1 melding als ik me aanmeldt over dat het pad te lang is.
Misschien ben ik iets vergeten.
Ik heb trouwens gewoon gezocht in het register naar mijn username.
En alle verwijzigen van My doc & Set naar D:\ gemaakt
+ system volume4 ff 5 van gemaakt.

En het werkt voor zover..
Explorer doet alleen een beetje vreemd nu.
In Elk topic zie ik 311 posts :S

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Er is een officiele manier om de docs&settings map te verplaatsen, ik heb er een paar dagen geleden in een ander topic over hetzelfde onderwerp wat over gezegd, even kijken of ik het weer in de MSKB kan vinden :)

Hebbes, handig dat de vlinks paars zijn :)

In de MSKB staat hier verteld hoe je de Docs&Settings map verplaatst. Toepasbaar op 2k pro, dus ook op XP :)

Tijdens een unattended install kan je ook aangeven waar je de map wil hebben, dat staat hier uitgelegd (met de uitleg van de 1e link er ook nog achteraan geplakt). Veel succes :)

offtopic:
de 311 was een foutje van chem, zie Mededelingenforum

[ Voor 62% gewijzigd door G33rt op 27-10-2003 11:45 ]

Verwijderd

Het gaat hier om een user profiel
SUMMARY
This article describes how to move a user's Documents and Settings folder.

All users profile information is stored in the %System Drive%\Documents and Settings folder. If you try to move or rename a user's Documents and Settings folder in Windows, you receive the following error message

Documents and Settings is a Windows system folder and is required for Windows to run properly. It cannot be moved or renamed.
Nou het is me wel degelijk gelukt om de gehelde Documents and settings folder naar D:\ te plaatsen.
Als ik nieuwe users aanmaak komen die automatisch op D:\ terecht.

Je moet gewoon met regedit zoeken naar "Documents"
En alle c:\docume.... d:\ van maken :)
+
Wat hier boven net iemand zei van die %Systemroot% ff d:\ van maken.
+
Bij een aantal dingen moet je niet de sleutelwaarde maar sleutel naam veranderen.
Bij die sleutels staan de drive naam aangegeven met een getal.
Dus de 1e schijf of de primaire ide is "1" en daar moet je dan "2" van maken

verder weet ik niet meer exact wat ik allemaal veranderd heb maar ik kan je zeggen dat het wel degelijk werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 27-10-2003 12:20 . Reden: [citaat] veranderd in [quote], leest wat beter ;) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Goed gezocht, maar in de in de regel is het handig om bij zulke hele oude topics ene nieuw topic te opneen met verwijzing naar (de tips in) oudere topics. Ten eerste omdat de layout niet helemaal lekker is en ten tweede omdat mensen soms reageren op de hele oude replies - vaak met oude versies van software.
Maar goed, omdat het nu weer aardig loopt, SA --> WOS + kleine titeledit per het WOS Policy omdat dit toch beter in WOS past aangezien het niet specifiek om office gaat maar om heel windows.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1