GnosisPay - Cryptobetaalkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
Wat is dit?
GnosisPay is een cryptoproject waarmee je een VISA-debetkaart kunt aanvragen. Wanneer je met deze kaart je dagelijkse uitgaven betaalt, ontvang je een percentage van het uitgegeven bedrag als cashback. Dit percentage is afhankelijk van het aantal GNO-tokens (de cryptocurrency achter dit project) dat je in je eigen wallet aanhoudt. Daarnaast zijn er regelmatig promotieperiodes waarin je een extra percentage cashback kunt verdienen.

Werkt dit echt?
Ja, het werkt. Sinds 2020 heb ik mijn traditionele pinpas opgezegd en betaal ik uitsluitend met cryptobetaalkaarten. Het is soms wat omslachtig, maar het levert vrijwel altijd geld op. Inmiddels zijn er in 2025 verschillende opties beschikbaar. In dit topic vertel ik specifiek over de Gnosis VISA-debetkaart.

Hoeveel levert het op?
Met de Gnosis-kaart ontvang je cashback op basis van het aantal GNO-tokens dat je aanhoudt in je wallet. In de onderstaande afbeelding zie je de bijbehorende percentages:

Afbeeldingslocatie: https://downloads.intercomcdn.com/i/o/1175133800/0ab79d7251181cad5c39af5b/cashbackrate+%281%29.gif?expires=1737020700&signature=b045a53c4e9ce46de6ced86c7dca56771b7c5f442040b8f6276afbba6035529d&req=dSEgE8h9nolfWfMW1HO4zbUgXtSNFRcJsjU7rrFjjeZ2%2FRN9%2BQvesGeeF5d8%0AWyMABy65U0cChG9825w%3D%0A

Ik wil dit proberen. Waar begin ik?

1. Maak een account aan
Ga naar gnosispay.com en doorloop het KYC-proces (identiteitsverificatie). Gebruik bij voorkeur een referral-link: daarmee is het aanvragen van de kaart gratis. Zonder referral kost het €30. Na registratie kun je ook een IBAN-rekeningnummer aanmaken waarop je geld kunt storten om vervolgens met de kaart uit te geven.

2. Koop GNO om cashback te activeren
Om cashback te ontvangen, moet je GNO naar je Gnosis Vault sturen. Je kunt GNO kopen via Ascendex, waar je ze direct op de juiste blockchain (Gnosis Chain) kunt laten uitbetalen. Als je GNO elders koopt, moet je ze eerst bridgen naar de juiste chain. Zodra de GNO in je wallet staat, verplaats je ze naar je Vault. Voor de transactiekosten kun je gratis xDAI claimen via deze faucet.

3. Kaart opwaarderen
Je kunt eenvoudig euro’s overmaken vanaf je bankrekening naar het IBAN-nummer dat je bij Gnosis hebt aangemaakt. Dit wordt automatisch omgezet in een cryptotoken genaamd EURe. Dat klinkt misschien een beetje shady, maar het werkt prima. Opwaarderen duurt meestal zo’n vijf minuten. Technisch gezien is het gewoon een VISA-kaart en die wordt bijna overal geaccepteerd. De enige plek waar ik problemen heb gehad is bij onbemande tankstations.

Cashen!
Hoe meer je de kaart gebruikt, hoe meer cashback je spaart. Deze wordt wekelijks uitgekeerd in GNO en is direct zichtbaar in je account. Je kunt de GNO vervolgens versturen naar je wallet en daar omzetten naar EURe. Dat kan bijvoorbeeld via Cowswap. Gebruik eventueel opnieuw de faucet om gratis xDAI te claimen voor de transactiekosten. Zodra je EURe in je wallet staat, stuur je deze terug naar je vaultadres. En voilà — je hebt gratis geld op je kaart staan.

Omdat de GNO-token flink in waarde kan schommelen, houd ik mijn cashback niet lang vast. Ik zet het altijd zo snel mogelijk om in EURe, zodat ik het weer direct kan gebruiken.

Je kunt de kaart ook toevoegen aan Google Pay (Apple Pay wordt op dit moment nog niet ondersteund). Beheer je kaart via de Zeal-app, die er ongeveer zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/84tFr5Ff/24527626.jpg

Voor de meeste vragen kun je snel en eenvoudig antwoorden vinden via de GnosisPay Help-pagina.

[ Voor 83% gewijzigd door Gelukszoekr op 01-05-2025 01:30 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:53
Leuk om te weten dat er nog een extra optie is maar zolang de tokens verder niet gebruikt worden (in tegenstelling tot BNB/Binance, CRO/Crypto.com, Nexo token/Nexo.com) zal het waarschijnlijk weer een tijdelijk project worden.

Kun je natuurlijk prima geld mee verdienen als je op tijd bent maar ik denk dat ik het maar bij Nexo hou. Ongeveer dezelfde investering voor dezelfde hoeveelheid cashback met 2% en naar mijn mening wat meer toekomstbestendig.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 16-01-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ik had deze inderdaad al gezien. Alleen is het voor me net iets te omslachtig allemaal. Wel leuk dat je de stappen hebt beschreven. Project zit nog redelijk in de beginfase, dus je kan er wel wat uit halen nog, maar hier zijn ook weer risico's aan verbonden 1GNO is op dit moment 240€ staken voor 2%. Zodra de piramide in stort is het weer gedaan. Leuk voor mensen die veel uitgeven dan zou ik zeggen doen omdat je dan de 1GNO kan terug verdienen. Als je weinig uit geeft +/- 1000€/maand zou ik het niet doen. Dan duurt het te lang om je investering er uit te halen.

Curve werkt overigens niet met deze kaart. Je dient de gnosis kaart zelf te gebruiken onder Google pay om cashback te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door cooLopke op 16-01-2025 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
Vandaag mijn kaart geactiveerd, GNO overgemaakt naar mijn wallet en niet onbelangrijk: toegevoegd aan Curve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPsiz-yqPlpt_rvyFhnCUPABLBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCLwbANxWcFFyfJoNAKUZAlN.jpg?f=fotoalbum_large

Kan alleen nog niet testen of het werkt, er staat nog geen geld op om mee te betalen(still pending)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scary Gil
Het beste kan je GNO aanschaffen en naar je wallet overmaken via Ascendex Omdat je via deze exchange de GNO naar de juiste chain (Gnosischain) kan versturen. Zodra de GNO in je wallet is aangekomen moet je deze nog verhuizen naar je vault. Om deze transactiekosten te betalen kan je wat gratis xDAI claimen via Deze link
Je kan gewoon je GNO overmaken naar je Metamask op de Ethereum chain. Binnen Gnosis kan je een swap Token doen via Li.Fi naar de Gnosis chain direct je vault in van Gnosis Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:07

NeoflexNL

Forever young

Nice Roellie, goed speurwerk weer. Werkt het nou wel of niet met Curve?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
NeoflexNL schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:07:
Nice Roellie, goed speurwerk weer. Werkt het nou wel of niet met Curve?
Het werkt wel, maar je krijgt dan geen cashback. Tenminste dat was de status een half jaartje geleden. Ik heb er recent niet meer naar gekeken. Ik gebruik Curve nu dus niet. Het opwaarderen is zo goed als instant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scary Gil
Nog steeds geen cashback met Curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr1990
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-07 23:33
Voor de mensen die Gnosis gebruiken, bevalt het? Geen problemen? Thanks voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scary Gil
Ik gebruik Gnosis pay bijna dagelijks. Storten gaat redelijk snel, meestal dezelfde dag staat het er op. Uitzonderingen in het weekend daargelaten.( Of als de rabobank de storting blokkeert). Betalen gaat snel, hoef niet lang te wachten zoals bij Bijvoorbeeld Curve of Bybit..

En voor mij goed nieuws sinds vandaag Apple Pay🎉.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PIGmNcjq-Df8NklkypyR__C-6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hrl3fbmnpAHjYRCp1t6ZortJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-08 21:11
Hier ook net nieuwe gebruiker.
Instellen van vault was nog lastig , maar naar wat bleek is dit dus niet te doen via je telefoon en metamask.
Na dit gedaan te hebben via metamask extensie op chrome, was instellen makkelijk.
GNO op bitvavo gekocht, via ethereum naar metamask en via gnosis op de gnosis chain gezet .
Vervolgens naar vault gezonden. In Gnosis pay geeft ie aan dat ik na 4 dagen mijn cashback percentage krijg te zien.
Eerder ga ik de kaart ook niet gebruiken, het gaat mij echt om de cashback.
Enige waar ik mij aan stoor is SEPA transfer.
WTH moet dit dik een halve dag duren om geld naar die kaart te krijgen ?
Is dit bij iedereen zo omdat de topic starter zei dat het binnen een paar minuten erop staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Rob0705 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:52:
Hier ook net nieuwe gebruiker.
Instellen van vault was nog lastig , maar naar wat bleek is dit dus niet te doen via je telefoon en metamask.
Na dit gedaan te hebben via metamask extensie op chrome, was instellen makkelijk.
GNO op bitvavo gekocht, via ethereum naar metamask en via gnosis op de gnosis chain gezet .
Vervolgens naar vault gezonden. In Gnosis pay geeft ie aan dat ik na 4 dagen mijn cashback percentage krijg te zien.
Eerder ga ik de kaart ook niet gebruiken, het gaat mij echt om de cashback.
Enige waar ik mij aan stoor is SEPA transfer.
WTH moet dit dik een halve dag duren om geld naar die kaart te krijgen ?
Is dit bij iedereen zo omdat de topic starter zei dat het binnen een paar minuten erop staat.
Als het goed is heb je een IBAN aangemaakt toch? Als ik vanaf m'n Revolut hier geld naar overmaak staat het er met zo'n 5 minuten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob0705
Gelukszoekr schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:06:
[...]

Als het goed is heb je een IBAN aangemaakt toch? Als ik vanaf m'n Revolut hier geld naar overmaak staat het er met zo'n 5 minuten op.
Ja klopt , IBAN aangemaakte.Ik doe het via mijn ING rekening storten naar gnosis IBAN. Beide staan op mijn eigen naam. Misschien maar eens proberen WISE , ik heb namelijk geen revolut

[ Voor 15% gewijzigd door Rob0705 op 30-04-2025 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

knakworst

Get more sats!

Rob0705 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:18:
[...]

Ja klopt , IBAN aangemaakte.Ik doe het via mijn ING rekening storten naar gnosis IBAN. Beide staan op mijn eigen naam. Misschien maar eens proberen WISE , ik heb namelijk geen revolut
ING is bagger. ING --> crypto.com kost ook altijd vele uren. Revolut is instant. En hint, gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
knakworst schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:30:
[...]

ING is bagger. ING --> crypto.com kost ook altijd vele uren. Revolut is instant. En hint, gratis.
Top , revolut account aangemaakt , kan zo via Apple Pay (ing pas)geld op revolut zetten en van revolut a la minute naar gnosis pay.
Klopt het dat ik de bedragen die ik naar gnosis stuur , nog handmatig van mijn wallet naar visa moet zetten ?? Heb dit bij laatste 3 stortingen moeten doen namelijk via ZEAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
Rob0705 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Top , revolut account aangemaakt , kan zo via Apple Pay (ing pas)geld op revolut zetten en van revolut a la minute naar gnosis pay.
Klopt het dat ik de bedragen die ik naar gnosis stuur , nog handmatig van mijn wallet naar visa moet zetten ?? Heb dit bij laatste 3 stortingen moeten doen namelijk via ZEAL
Ja je moet ze nog een keer doorzetten naar Visa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9HWWfbK6/Screenshot-20250508-170008-Zeal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
Heel raar , ik heb geld naar mijn wallet gestuurd , zie de EURE ook staan in assets maar kan niet meer mijn visa kaart hiermee aanvullen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAYqc6Kg7MHdDUsntyueP2sCenE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63JEWJaqNjwpB6HMPuwChDcO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wUzGNJcG0DimJRnQzu0bdy3Knw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIlJYjLMRiqASmiCZDRCZ1LR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Rob0705 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:53:
Heel raar , ik heb geld naar mijn wallet gestuurd , zie de EURE ook staan in assets maar kan niet meer mijn visa kaart hiermee aanvullen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het opwaarderen van je kaart kan op 2 manieren. Het meest gebruikelijke is om euro's storten naar het IBAN adres. Je euro's worden dan omgezet naar EURe.

Je kan ook direct EURe storten, dat zie ik op je screenshot. Je kan deze optie bijvoorbeeld gebruiken om cashback (GNO) om te zetten naar EURe, en dan op deze manier op je kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
Heb geld gestort via Revolut naar Iban, normaal kon ik op + drukken in visa en het dan doorsturen naar de visa kaart. Ik moest nu handmatig de EURE naar mijn gnosis pay safe wallet adres sturen. Dit hoefde ik voorheen nooit te doen , dit kon gewoon via zeal app.
Gelukszoekr schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:01:
[...]

Het opwaarderen van je kaart kan op 2 manieren. Het meest gebruikelijke is om euro's storten naar het IBAN adres. Je euro's worden dan omgezet naar EURe.

Je kan ook direct EURe storten, dat zie ik op je screenshot. Je kan deze optie bijvoorbeeld gebruiken om cashback (GNO) om te zetten naar EURe, en dan op deze manier op je kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Rob0705 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:37:
Heb geld gestort via Revolut naar Iban, normaal kon ik op + drukken in visa en het dan doorsturen naar de visa kaart. Ik moest nu handmatig de EURE naar mijn gnosis pay safe wallet adres sturen. Dit hoefde ik voorheen nooit te doen , dit kon gewoon via zeal app.
[...]
Bijzonder. Ik stuur altijd via Revolut direct naar de kaart en dat gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob0705
Ben er achter waardoor het alleen nog via omweg werkte. Mijn account owners adres is mijn MetaMask wallet die gekoppeld staat aan mijn gnosis account. De MetaMask wallet was losgekoppeld dus moest deze eerst weer koppelen en toegang geven tot. Problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
Zijn we weer,

Mijn cashback is in ene van 2,02 naar 3,02% procent gegaan.
Zoveel gnootjes heb ik niet dus even in de safe gekeken en zag dit onder de nft tabblad.
Is dit de token van gnosis , oftewel heb ik nu in ene de OG NFT?
Dit zou wel verklaren dat ik in ene 1% meer cashback krijgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MK2dQIV7bybfIHayMzZeVEw0GU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOD935VE1C0QG3wLcKvqZAbV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Rob0705 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:55:
Zijn we weer,

Mijn cashback is in ene van 2,02 naar 3,02% procent gegaan.
Zoveel gnootjes heb ik niet dus even in de safe gekeken en zag dit onder de nft tabblad.
Is dit de token van gnosis , oftewel heb ik nu in ene de OG NFT?
Dit zou wel verklaren dat ik in ene 1% meer cashback krijg[Afbeelding]
Ik zou het niet weten. Ik zou het eens vragen in hun Telegram. Heb je geen referrals aangedragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
Nee , ik ben als referral aan gnosis begonnen. Was jammer genoeg tegen het eind van de nft actie dus kon niemand meer aandragen op zo een korte termijn.
Oh , ze hebben een telegram groep? Ga ik daar voorzichtig vragen , ik ga geen slapende honden wakker maken 😜
Gelukszoekr schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Ik zou het niet weten. Ik zou het eens vragen in hun Telegram. Heb je geen referrals aangedragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Rob0705 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:01:
Nee , ik ben als referral aan gnosis begonnen. Was jammer genoeg tegen het eind van de nft actie dus kon niemand meer aandragen op zo een korte termijn.
Oh , ze hebben een telegram groep? Ga ik daar voorzichtig vragen , ik ga geen slapende honden wakker maken 😜
[...]
Dan lekker laten inderdaad :P

Pagina: 1