Witte flitsen na uitzetten Samsung mini led pc monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braizer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-09 17:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3a0PPegKcxfI_ev1ZIUFsV14nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1CyKgNPumYcapyOgXoyB0rIA.png?f=fotoalbum_large

Nadat de monitor volledig word uitgezet komen er na een 3/5 seconden een x aantal lichtflitsen. Aantallen verschillen. Model: 32" Samsung Odyssey G8 - 3840x2160 (4k / UHD) - 240Hz - VA (With Quantum Mini-LED) - HDMI 2.1 - Curved

Ligt dit aan het scherm of zijn hier andere verklaringen voor? En is dit normal/schadelijk?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Waarop is de monitor aangesloten? Op welke grafische kaart of igpu? Welk type kabel, DisplayPort?

Als het aangesloten is op een laptop, koppel dan de batterij los en houdt daarna de uit knop 30 seconden ingedrukt. Dat maakt condensatoren leeg.

Iets dergelijks kun je ook met de monitor zelf doen. In deze link staan ook nog meer te proberen oplossingen voor witte plekken. Bijvoorbeeld problemen met LED strips.

Ik zie een horizontal lijn lopen, is dat reflectie? Gebogen beeldschermen zijn snel beschadigd.

Soortgelijke meldingen: https://eu.community.sams...-off-standby/td-p/1815389

[ Voor 10% gewijzigd door mrmrmr op 16-01-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braizer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-09 17:47
mrmrmr schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:56:
Waarop is de monitor aangesloten? Op welke grafische kaart of igpu? Welk type kabel, DisplayPort?

Als het aangesloten is op een laptop, koppel dan de batterij los en houdt daarna de uit knop 30 seconden ingedrukt. Dat maakt condensatoren leeg.

Iets dergelijks kun je ook met de monitor zelf doen. In deze link staan ook nog meer te proberen oplossingen voor witte plekken. Bijvoorbeeld problemen met LED strips.

Ik zie een horizontal lijn lopen, is dat reflectie? Gebogen beeldschermen zijn snel beschadigd.

Soortgelijke meldingen: https://eu.community.sams...-off-standby/td-p/1815389
Monitor is aangesloten op een Playstation 5. Hdmi 2.1kabel van Qlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Van Playstation weet ik niet veel. Ik weet wel dat er potentieel spanning kan worden doorgegeven via DisplayPort, maar dat is bij HDMI niet aan de orde. De kans is groter dat er nog wat vermogen in de voeding zit, of dat het apparaat niet volledig uit gaat.

De twee links zou ik nagaan en zien of er iets bij zit dat het oplost of verminderd. Iemand noemt bijvoorbeeld dat er stroom kan overslaan (dat heet een vlamboog) als bijvoorbeeld schroeven te ver zijn aangedraaid, het kan ook zijn dat bepaalde LED's het niet goed doen, bijvoorbeeld dat lenzen verschoven of afgevallen zijn. Ik weet niet of er condensatoren op het printplaatje van de LED strip aanwezig zijn. Dat kan theoretisch verklaren dat er sprake is van weer oplichten. Blijkbaar kan het apparaat ook als het is uitgeschakeld (met name tv's) nog allerlei achtergrondtaken verrichten, dus helemaal spanningsloos wordt zo'n toestel misschien niet.

Als het een recente aankoop is (<2 jaar wettelijke garantie, misschien een langere garantie van de producent of verkoper) kun je hem voor reparatie aanbieden, of als een online aankoop korter dan 14 dagen is kun de monitor ter retour aanbieden en geld terug vragen (koop op afstand). Ik zou het sowieso eerst aankaarten bij de verkoper. Die heeft de wettelijke plicht garantie te bieden.