Errors installeren home assistant op android tablet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 19:23
Goedendag ik heb een android 8 tablet (galaxy tab 6) en probeer daar home Assistant core op te installeren via Termux omdat dit 100+ euro scheelt voor een pi en bovendien veel zuiniger is qua stroom als een Pi.

Nou heb ik 3 verschillende methodes geprobeerd en kom steeds rond hetzelfde punt in de problemen. bij de installatie of starten van HA krijg ik errors.

-Bij deze methode kom ik tot de laatste stap maar wanneer ik ' ./home-assistant-core.sh ' uit voer om HA te starten krijg ik na een paar seconden de error :

no image found in manifest for platform (linux/arm/v4)
no manifest for given image and platform
Error: no files downloaded

-Bij methode 2 krijg ik het volgende niet geïnstalleerd : pip install PyNaCl==1.3.0

Ik weet niet of deze stap cruciaal is en wat het doet maar als ik verder ga naar de volgende stappen loop ik vast bij de stap : 'pip install homeassistant' waar ik de volgende error krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drg841hWSaSYCYHDfMQQOw3DsvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLi46mE2dUPTKqD16mDzGTmQ.jpg?f=fotoalbum_large

-Bij methode 3 dezelfde error als bij methode 2.

Nou zit ik bij de errors dat rust compiler ontbrak dus die heb ik volgens mij los weten te installeren via "rustup install stable' maar nog altijd krijg ik dezelfde error.
Ik heb geprobeerd maturin los te installeren maar hier kon ik totaal niet uit en dit is dus nioet gelukt.
Na veel googlen zit ik dan ook helemaal vast in dit process. Enige wat ik kon vinden was mogelijke incompatibiliteit tussen versies van HA en alle dependencies maar dat is echt niet te controleren voor mij.
Ook kwam een out of date pip installer naar voren maar die is niet te updaten in Termux omdat dat Termux sloopt.

De exacxte stap waar de HA install op faalt is : Installing build dependencies voor > cryptography-44.0.0.tar.gz (Valt net buiten screenshots)

Als iemand ervaring heeft met deze grap of suggesties heeft hoor ik ze dus graag want mijn linux kennis is ver te zoeken en hier houd het voor mij dus op helaas.

Edit: ik zie net dat bij zowel 2 als 3 dezelfde error het probleem is. dus heb ik de screenshot bij 3 weg gehaald om het overzichtelijk te houden.

Edit 2: naast ''rustup install stable' net ook 'pkg install -y rust binutils' ge wat rust 1.84.0 geïnstalleerd lijkt te hebben en hij doet en hij doet nu een poging om maturin1.8.1 te installeren via 'pip install maturin' wat heel lang lijkt te duren (of vastgelopen is).
Edit3: na tal van errors install mislukt...

[ Voor 27% gewijzigd door computerjunky op 15-01-2025 17:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

armv4 is zo te zien een issue, daarvoor moeten de componenten van HA wel gecompileerd zijn. Welke SOC zit er in die tablet? Is die wel sterk genoeg?

Kan best zijn het prima werkt op een armv7 tablet, maar daar heb jij nu niks aan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
De soc is een Exynos 7870 wat zo te zien Armv8-A is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 12:40

silverball

De wagen voor moderne mensen

Can't find rust compiler....... en je hebt rust dus al geïnstalleerd ?

code:
1
pkg install rust
of iets?

Volgens mij gaat dit sowieso niet werken want je kan niet op Android initrc aanpassen en de correcte poorten openen zover ik weet maar dat terzijde.

[ Voor 40% gewijzigd door silverball op 16-01-2025 13:26 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
silverball schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:15:
Can't find rust compiler....... en je hebt rust dus al geïnstalleerd ?

code:
1
pkg install rust
of iets?

Volgens mij gaat dit sowieso niet werken want je kan niet op Android initrc aanpassen en de correcte poorten openen zover ik weet maar dat terzijde.
Ik heb verschillende packs met de naam rust geïnstalleerd (zie edit 2) maar of dat de juiste waren is de vraag. Het werkt voor velen anderen wel dus poorten maak ik me geen zorgen over. Dat is een latere zorg. Zolang ha niet installeert is dat irrelevant.