Beste Tweakers,
Vandaag is onze elga aangesloten (10 jaar oude elga met carrier die ik van een tweaker hier op het forum over heb kunnen nemen). Dit heb ik grotendeels zelf gedaan en een stek-monteur heeft het koelmiddel gedaan. Nu zijn er geen storingsmeldingen, maar wanneer er warmtevraag is schakelt de elga eerst de pomp in maar gaat dan na 1 of 2 minuten over op de cv ketel en wordt de buitenunit niet aangezet, het groene lampje gaat ook niet branden. Het storingslampje brand niet. De dipswitches staan als volgt ingesteld:
A1 stooklijn normaal
A2 Duo-inzet
A3 stooklijn radiatoren
A4 bij verlaagde temperatuur elga en cv-ketel inzetbaar
A5 slaapstand uitgeschakeld
A7 kamerthermostaat type opentherm
A8 cv-ketel type opentherm regeling
Ook op de kamerthermostaat is de buiten temperatuur af te lezen dus er lijkt wel contact te zijn met de buitenunit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Vandaag is onze elga aangesloten (10 jaar oude elga met carrier die ik van een tweaker hier op het forum over heb kunnen nemen). Dit heb ik grotendeels zelf gedaan en een stek-monteur heeft het koelmiddel gedaan. Nu zijn er geen storingsmeldingen, maar wanneer er warmtevraag is schakelt de elga eerst de pomp in maar gaat dan na 1 of 2 minuten over op de cv ketel en wordt de buitenunit niet aangezet, het groene lampje gaat ook niet branden. Het storingslampje brand niet. De dipswitches staan als volgt ingesteld:
A1 stooklijn normaal
A2 Duo-inzet
A3 stooklijn radiatoren
A4 bij verlaagde temperatuur elga en cv-ketel inzetbaar
A5 slaapstand uitgeschakeld
A7 kamerthermostaat type opentherm
A8 cv-ketel type opentherm regeling
Ook op de kamerthermostaat is de buiten temperatuur af te lezen dus er lijkt wel contact te zijn met de buitenunit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Djvdb op 15-01-2025 16:19 ]
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier