Lian Li O11 Vision Compact (White) Build - RTX5090/9800X3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansien12
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Dag iedereen,

Geinspireerd door de hele mooie full-white PC builds die ik de laatste tijd op social media voorbij zie komen ben ik maar eens aan de slag gegaan voor m'n nieuwe (full-white) build.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGBd1-eHQSjto9GKEhpjZz2Knlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsERh4LdaLxpQWfHsxme3oLI.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is momenteel wat ik voor ogen heb, graag ontvang ik feedback over de compatibility van de onderdelen en/of er nog dingen beter/anders kunnen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 595,-€ 595,-
1MoederbordenGigabyte X870E AORUS PRO ICE€ 359,-€ 359,-
1VideokaartenGigabyte AORUS GeForce RTX 5090 MASTER ICE 32G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li O11 Vision Compact Wit€ 129,90€ 129,90
1WaterkoelingLian Li HydroShift LCD 360R White€ 199,-€ 199,-
1VentilatorsLian Li Uni Fan SL Wireless, 3-pack Wit, 120mm€ 84,76€ 84,76
1VentilatorsLian Li Uni Fan SL Wireless, Reverse, 3-pack Wit, 120mm€ 89,90€ 89,90
1VentilatorsLian Li Uni Fan SL Wireless LCD, Reverse, 3-pack Wit, 120mm€ 137,99€ 137,99
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3036G32GX2-TZ5NRW€ 258,88€ 258,88
1VoedingenLian Li EDGE 1300W White€ 233,86€ 233,86
1SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB€ 304,71€ 304,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.393,-

----------

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming + werk (heel veel Docker-containers :9~)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, wil iets wat de komende 2/3 jaar op hoog niveau kan performen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, behalve mijn RTX 3080 tijdelijk, totdat de RTX 5090 beschikbaar is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 64GB ram en een goede videokaart. Monitor zal een 34/38 inch ultrawide + een 27 inch vertical monitor zijn (244hz+ i.c.m. DLSS/Gsync)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Feedback of alles compatibel is en/of er nog dingen anders kunnen / advies over de zo clean mogelijk maken qua cable management etc.

[ Voor 100% gewijzigd door ansien12 op 15-01-2025 20:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:46
Waarom die extreem dure -zwarte- aio?
Koop een witte , staat veel beter.
Ik zou andere voeding pakken
Je hebt erg dure fans gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansien12
99ruud99 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:32:
Waarom die extreem dure -zwarte- aio?
Koop een witte , staat veel beter.
Ik zou andere voeding pakken
Je hebt erg dure fans gekozen...
Oeps, dat was inderdaad de verkeerde. Heb 'm geüpdatet naar de goeie (wit). Welke voeding zou je pakken? Dit zijn de fans die matchen met de rest van de build. Prijs is voor mij geen kwestie in deze build. Wil graag het beste / best uitziende mogelijk wat er te koop is momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij (vind ik) heb je maar iets bij elkaar geklikt...

Waarom "slechts" een PCIe 4.0 SSD als je moederbord PCIe 5.0 ondersteunt?
Waarom 1200W voeding voor een systeem wat, ruw gezegd, 850W verbruikt zonder overclock?
Waarom DDR5-6600 als de CPU standaard op DDR5-5600 kan draaien?

Dus even los "wat wil je er mee doen"; ik kan niet redeneren waarom je 50% van het systeem zo gekozen hebt. Dat mag/moet je wel uitleggen als je feedback of verbetering wil

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ansien12
MAX3400 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:36:
Volgens mij (vind ik) heb je maar iets bij elkaar geklikt...

Waarom "slechts" een PCIe 4.0 SSD als je moederbord PCIe 5.0 ondersteunt?
Waarom 1200W voeding voor een systeem wat, ruw gezegd, 850W verbruikt zonder overclock?
Waarom DDR5-6600 als de CPU standaard op DDR5-5600 kan draaien?

Dus even los "wat wil je er mee doen"; ik kan niet redeneren waarom je 50% van het systeem zo gekozen hebt. Dat mag/moet je wel uitleggen als je feedback of verbetering wil
Correct, dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Mijn kennis op dit vlak is niet geweldig, vandaar deze post.

Had kort onderzoek gedaan naar PCIe 5.0; de voordelen hiervan zagen er zo minimaal uit dat dit er niet echt uitzag als een goed idee. Is het dat wel voor mijn use-cases?

RAM is gekozen op toekomstbestendigheid voor wanneer ik de CPU upgrade naar een nieuwere generatie CPU, maar misschien is dit inderdaad niet slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-05 23:17
Technische tips van @MAX3400 inderdaad (die SSD met PCIe 4.0 vind ik dan zelf wel weer een logische keuze i.v.m. meerprijs gen 5).

Daarnaast doet je RAM Intel XMP maar je hebt een AMD CPU, het is sowieso aangeraden om de QVL van je moederbord te bekijken voor RAM.

Feedback omdat je hem deels bouwt om het uiterlijk heen:
Let even op dat Corsair RGB (op je werkgeheugen) niet first party synced met Lian Li's software.
De losse fans die je hebt zien er anders uit dan degene die bij je AIO zitten. Degene die bij je AIO zitten kun je overigens ook los kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door lodu op 15-01-2025 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ansien12 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Correct, dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Mijn kennis op dit vlak is niet geweldig, vandaar deze post.
Ja / nee; je hebt weinig posts op het forum maar gok dat je wel de afgelopen jaren hebt gelezen op Tweakers? Onder andere op https://tweakers.net/best-buy-guide/desktops/ en https://tweakers.net/best-buy-guide/solid-state-drives/ staan hele interessante stukken en beschrijvingen waar je enigszins naar kan kijken.

Ook de vraag-topics van anderen in Desktop koopadvies zouden allicht wat meer houvast kunnen geven hoe men tot een systeem komt en waar andere forumleden op hebben gelet in de feedback.

Dan even theoretisch; een PCIe 4.0 SSD zoals de 990 Pro doet "ongeveer" 7.5GB/s doorvoer maximaal. In nieuws: Lexar kondigt NM1090 Pro-ssd aan met snelheden tot 14GB/s en SM2508-c... wordt dit dus verdubbeld.

Ik weet niet of het nodig is; je beschrijft wel netjes in de startpost dat je heeel veeel containers wil bouwen; jij bent dus degene die weet of & waarom read/write I/O belangrijk zou zijn ;)
lodu schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:45:
Technische tips van @MAX3400 inderdaad (die SSD met PCIe 4.0 vind ik dan zelf wel weer een logische keuze i.v.m. meerprijs gen 5).
Eens. Kosten zijn zeker een ding. Volgens de startpost zou het geen argument hoeven zijn: het moet futureproof en "hoog niveau performen".

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2025 12:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Voor Docker heb je misschien meer kernen nodig? 7950X3D een goed idee?
Verder zit volgens mij je voeding verstopt in de kast in dat achterste compartiment. Als dat zo is zou ik een goedkopere, zwarte nemen. Be quiet of Phanteks bijvoorbeeld.
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W
uitvoering: Phanteks AMP GH 1000W, Zwart

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansien12
Dekar schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:01:
Voor Docker heb je misschien meer kernen nodig? 7950X3D een goed idee?
Verder zit volgens mij je voeding verstopt in de kast in dat achterste compartiment. Als dat zo is zou ik een goedkopere, zwarte nemen. Be quiet of Phanteks bijvoorbeeld.
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W
uitvoering: Phanteks AMP GH 1000W, Zwart
Bedankt iedereen voor de zeer waardevolle reacties.

Het grote voordeel van de Lian Li PSU is dat er ook een controller inzit die de fans etc kan aansturen (wireless). Anders zou er weer een aparte controller bij moeten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ahh dat wist ik niet. Goeie keuze.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-05 23:17
ansien12 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:16:
[...]
Het grote voordeel van de Lian Li PSU is dat er ook een controller inzit die de fans etc kan aansturen (wireless). Anders zou er weer een aparte controller bij moeten geloof ik.
Die AIO heeft ook een controller waar je extra fans op aan kan sluiten (niet wireless). De fans van de AIO werken niet wireless afaik.

Ik heb dezelfde AIO en gebruik als case fans zelfde type fans (wat dus synced, zie mijn reactie eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 01:49

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Bijna exact dezelfde build wil ik gaan maken! Dus ik lift en kijk even mee op dit threadje. Het enige verschil is de mobo, ik ga liever voor Asus BIOS, nooit gezeik mee gehad. Ik heb het minst belangrijke onderdeel al; de Turing (Turzx) 8.8 inch monitor voor boven het moederbord. :Y

Goede keus voor Reverse fans, ik neem ze ook, de wireless varianten.
Ik weet nog niet echt goed het verschil tussen Hydroshift en Galahad II, de eerstgenoemde lijkt mij nieuwer en heeft extra opties om de heatpipes strakker te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansien12
Scy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:29:
Bijna exact dezelfde build wil ik gaan maken! Dus ik lift en kijk even mee op dit threadje. Het enige verschil is de mobo, ik ga liever voor Asus BIOS, nooit gezeik mee gehad. Ik heb het minst belangrijke onderdeel al; de Turing (Turzx) 8.8 inch monitor voor boven het moederbord. :Y

Goede keus voor Reverse fans, ik neem ze ook, de wireless varianten.
Ik weet nog niet echt goed het verschil tussen Hydroshift en Galahad II, de eerstgenoemde lijkt mij nieuwer en heeft extra opties om de heatpipes strakker te maken.
Nice! De Hydroshift lijkt na kort onderzoek inderdaad de betere/nieuwe optie. Voornamelijk de firmware/software moet een stuk beter zijn.
Pagina: 1