Welke opties zijn er om YouTube ad-free te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:23
Goeiemorgen,

Tot op heden gebruik gemaakt van een YouTube Premium abonnement via India. Die constructie hoef ik hier niet uit te leggen, en dat deze mogelijkheid ophoudt te bestaan waarschijnlijk ook niet.

Maar nu ben ik op zoek naar welke mogelijkheden er zijn om advertentie-vrij gebruik te maken van YouTube.

Uiteraard is YouTube Premium via de 'normale' route een optie maar ik hoef geen YouTube Music, geen download-optie en geen 'afspelen-op-achtergrond'-optie. En dan vind ik de volle mep een beetje veel voor alleen advertentie-vrij.

Welke opties zijn er om advertentie-vrij te kijken? Liefst zowel op telefoon/tablet als op televisie. Ad-blockers? YouTube Revanced? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Idealiter zou er een YouTube Lite zijn, waarbij ik voor enkele euro's gewoon de advertenties afkoop maar die optie biedt Google helaas niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Zelf geen ervaring mee, maar in Duitsland is Youtube Lite juist wel weer actief.

https://www.hd-technieuws...ite-nog-verkrijgbaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
India is een enorm land, maar wat dichter bij ligt Polen. Ook een mooi land om eens te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:48
Ublock origin en Sponsorblock houden bij mij veel tegen.

YT revanced hoor ik ook goede ervaring over.
En natuurlijk een pi-hole ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:33

Pazo

Mroaw?

Youtube Revanced schijnt redelijk te werken, al kijk ik (niet zo vaak) Youtube op de telefoon via Firefox met uBlock Origin plugin (en daarnaast nog Blokada.org als algemene advertentie blocker voor apps). Op de PC ook via Firefox met uBlock Origin. Niet alles, maar wel het meeste wordt geblocked.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:20

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Freetube al geprobeerd?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:48
Op mobiel heb ik nooit echt een fijne oplossing gevonden. Regelmatig ben ik de strijd aangegaan via een PiHole en dergelijke constructies of DNS laten verwijzen naar AdGuard. Maar al die oplossingen lijken een gebed zonder eind te zijn bij Youtube.

Momenteel heb ik de volgende 'oplossing':
- Op desktop een adblocker, werkt perfect.
- Kanelen die ik volg hebben vaak een eigen website / patreon / omgeving X waar ik op kijk. Zo blijf je weg van Youtube.
- Minder kijken. Als ik een semi boeiende video zie en ik kan de reclame niet binnen 5 seconden wegklikken dan klik ik de video weg. Ik heb de indruk dat ik inmiddels meer videos krijg waarvan ik de reclame na 5 seconden kan wegklikken.
- Refreshen. Refreshen. Refreshen. Tot ik een ad krijg van max 5 seconden.

Maar minder kijken is mijn favoriet. Zouden we allemaal moeten doen, misschien voelen ze er dan nog wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:36
Ik heb nog wel een plekje in mijn family vrij eventueel, dan ben je voor een paar euro klaar. DM maar bij interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ublock in Firefox werkt erg goed tegen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15
Op mobiel gebruik ik brave browser, krijg geen reclame.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik gebruik zowel op m'n windows desktop als op android Brave. Dat werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:04
Op mobiel gebruik ik YMusic.
Geen reclame, je kan kiezen of je wel of geen video wilt (in het geval van enkel muziek luisteren) en hij speelt door als je de app weg klikt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 12:51

TheTeek

TheTeek

Ik gebruik de Brave browser op m'n mobiel voor YT.
Daarmee kijk ik add-free en de audio loopt door als het scherm uit staat, wat ik zelf een fijne optie vind.
Ik wil nu voor de desktop ook afstappen van Chrome naar Firefox met de nodige extensies.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zenomyscus schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:55:
- Kanelen die ik volg hebben vaak een eigen website / patreon / omgeving X waar ik op kijk. Zo blijf je weg van Youtube.
En hoe werkt dat (enkel) op een smart-TV of andersoortig device (zoals een KPN televisiekastje) waar je vaak wel een app als Youtube of Twitch hebt maar verder dus geen opties als een Patreon of eenvoudige webbrowsing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
eLScha schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:52:
India is een enorm land, maar wat dichter bij ligt Polen. Ook een mooi land om eens te bezoeken.
En Google is nog niet bezig om na India ook Polen met wat bezoekjes van de inspectie te verblijden? Als dat namelijk zo is, ga ik een reisje boeken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
Nielson schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:52:
Zelf geen ervaring mee, maar in Duitsland is Youtube Lite juist wel weer actief.

https://www.hd-technieuws...ite-nog-verkrijgbaar.html
Interessant, woon op 18 kilometer van de grens dus vind dat ik daar wel voor in aanmerking kom. Eens proberen als ik ga tanken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 21:05
Firefox met ublock. Op de PC, en ook op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:58
Ik zag laatst de optie 'yout-ube' voorbij komen. Geen idee verder wat 'hun' verdienmodel dan wel niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03
Android: NewPipe en Youtube Revanced
Android TV: SmartTube
Desktop: uBlock origin met eventueel Sponsorblock
Smart TV: niet mogelijk voor zover ik weet, kan je beter een Android TV apparaat halen, zoals een Chromecast

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Rubik_31415 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:19:
[...]

En Google is nog niet bezig om na India ook Polen met wat bezoekjes van de inspectie te verblijden? Als dat namelijk zo is, ga ik een reisje boeken :P
Ben na India ook Oekraïne gaan waarderen als land, maar daarvoor ben ik recent de interesse verloren. Polen daarentegen is nog steeds erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zal nog eens een dagje druk zijn op werk :P

Ik sluit het. Het is niet de bedoeling te vragen naar omzeiling…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.