Verzoek voor nieuwe subcategorie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
De afgelopen jaren zie je steeds meer en meer mensen die remote werken, digital nomads, slowmads, leven in het buitenland, ZZP'rs die creative oplossingen, jongeren die eerst op avontuur willen, etc...

Tweakers heeft hier nog geen category voor en ik wil daar graag een verzoek voor indienen.

Zelf woon ik al ruim 3 jaar in het buitenland (Thailand) en werk al 15+ jaar remote en 25 jaar in een Engelstalige werkomgevingen. Vanuit dat ben ik mensen gaan helpen die zich in Bangkok vestigen. Niet zakelijk, gewoon puur om meer connecties te maken en de vriendenkring uit te breiden en obv van een paar drama's, voorkomen dat andere mensen hiervoor vallen.

Voor de zekerheid natuurlijk eerst een Search gedaan (datum range afgelopen jaar). Heel veel versplintering tegen gekomen, verouderde/verlaten topics en te generieke topics zoals Emigratie welke ook al enigzins verlaten is.

Mijn verzoek betreft een subcategorie Wonen en Werken in/vanuit het buiteland, onder Wonen en Mobiliteit.
Anders wellicht onder General Chat.

Zie mijn historie, als oud-Henkie ben ik er goed voor om een topic levendig te houden :+ en wellicht dat ik naast mijn main topic nog wat andere erbij pak en het Migratie topic erheen gemoved kan worden.

Ben benieuwd wat de redactie ervan vindt _/-\o_

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even mijn 2 cent (op persoonlijke titel): Voor een subforum moet er behoorlijk wat animo zijn (zeker omdat we er toch al zoveel hebben) en, to be honest, op een topicje her-en-der na zie ik niet echt voldoende voedingsbodem voor een compleet subforum.

Maar misschien zie ik het verkeerd of mis ik een boel topics of... Verder is 't ook niet mijn hoekje dus wacht vooral even af wat crew die wat meer in die hoek zitten te zeggen heeft :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Ik heb even een snelle count gedaan van het aantal andere topics die nu versplintered over het forum zitten en kwam op 25 active in het afgelopen jaar. Gok dat er nog wel wat meer zijn :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Geinig, kreeg meteen net een dmtje met een verzoekje om meer informatie van een T-netter over hun reis naar Thailand :)

Op een van de Skool fora waar ik zit heb ik dagelijks een stuk of 25 pings van mensen met vragen en deze mensen betalen elk €60 per maand om toegang te hebben.

Er is echt heel veel vraag naar deze onderwerpen en mijn inziens moeten mensen niet gedwongen worden voor al die informatie te dokken om een 'influencer' centjes te laten verdienen met hun cursussen, maar moet er ook informatie gewoon beschikbaar zijn op een centrale plek.

- knip -
Screenshot met niet noodzakelijke persoonsinformatie verwijderd

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 16-01-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Open gewoon een Het grote Wonen en Werken in/vanuit het buitenland topic in een geschikt subforum.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Dat is mijn alternatief echter deze suggestie is erom de redactie bewust te maken van de enorme groei in deze onderwerpen, de versplintering zoals het nu is op het forum, en de achterstand die Tweakers heeft ten opzichte van de rest van de wereld.

Daarnaast past het niet echt ergens.
Wel grappig dat je zegt dat ik een "Het grote" topic moet aanmaken 😁 Ik heb mijn aandeel daarin al gehad en wacht liever op de meer gretigere jongere generatie om de volgende "het grote" aan te maken
. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
evilution schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:05:
Open gewoon een Het grote Wonen en Werken in/vanuit het buitenland topic in een geschikt subforum.
"geschikt subforum" is nu juist het probleem/vraag >:) Als Proton zegt het mag bij mij, dan start ik het onder Wonen en Mobiliteit. :P Echter die heeft weer weinig met werken te maken. Algemene Zaken vermijd ik liever want dit gaat niet over vakantie. Plaatsing onder Persoonlijke financiën, studie en loopbaan is te spammerig IMO }:O

locatie / # topics
  • Nomad 2230 (veel vervuiling)
  • Digital Nomad 209
  • Emigreren 926 (Emigratie 376)
  • wonen buitenland 2286
  • werken buitenland 5720
  • Thailand 1974 (veel vervuiling)
  • visum 456
14,000 topics en omdat ik mij verveelde heb ik ook even gekeken of het gegroeid is de afgelopen jaren of niet.... je kunt het antwoord wel raden _/-\o_ (denk genoeg animo @RobIII :9 )

Als de redactie of een category admin akkoord geeft voor z'n category plaats ik het daar. Als de redactie het wil uitzoeken.... polletje d:)b O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 20:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De redactie gaat hier niets aan doen, die zijn verantwoordelijk voor het nieuws en de reviews, niet voor het reilen en zeilen op het forum. ;)

Verder, waarom zou jet plaatsen de topics onder Persoonlijke financiën, studie en loopbaan spammerig zijn? Wat jij noemt zijn typisch loopbaankeuzes. Dit lijkt me dus iets om met @ZieMaar!, @Zr40 en @We Are Borg te overleggen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1