Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 11:36
Mijn schoonvader is 97 en hij is geen digibeet. Doet zijn bankzaken met zijn latop, zoomt iedere wek met de kinderen, gebruikt email.

Hij gaat nog op vakantie en heeft een mobiel gevraagd. Ik vond het bedrijf SeniorenTab, die verschillende modellen heeft met een eigen shell. Die shell ziet er op zich goed uit als ik naar de plaatjes en handleidingen kijk.
Je betaalt er wel voor, want een motorola los is 92 euro en via SeniorenTab met shell 249 euro!
Samsnug A14 kost los 175, met hun shell 349.Het is duidelijk waar het verdienmodel zit. Maar als het werkt dan werkt het, dus dat hoeft niet erg te zijn!

Heeft iemand ervaring met een mobiel van SeniorenTab? Alle tips zijn welkom.

Heeft iemand ervaring met een shell via de playstore voor senioren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 22:33
Wel bedoeld voor senioren, maar dan eerder voor digibeten:
https://www.seniorfoon.be/

Launcher was ooit beschikbaar op play store, maar ik moet me er eens aan zetten om dat terug in orde te brengen. (Eigen ontwikkeling ;-))

Ik wil wel even inpikken op de
Je betaalt er wel voor, want een motorola los is 92 euro en via SeniorenTab met shell 249 euro!
Samsnug A14 kost los 175, met hun shell 349.Het is duidelijk waar het verdienmodel zit.
De software ontwikkeling wordt nu eenmaal afgeschreven op een veel kleiner volume. De ontwikkeluren/serverkosten/... worden er echt niet uitgehaald met een software kost van €20 bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 15:32
Ik zou eerder gewoon wat launchers testen, een ieder heeft zo z'n voor en nadelen.

Ik meen mij overigens te herrinneren dat je op een, volgens mij Samsung-toestel, een soort dummyproof functie hebt, een beetje zoals Samsung Kids. Je kunt dan alleen vooraf toegestane apps openen, alleen na goedkeuring via de playstore installeren en verder echt het minimum aan instellingen wijzigen. Buiten deze voordelen, wordt de eindgebruiker ook niet overspoelt met icoontjes en meldingen.

Hoe het heet weet ik niet meer, mijn moeder heeft dat een jaar of 2 per ongeluk aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:22
Waarom heeft hij een senioren schil nodig als hij geen digibeet is?

Ik zou zelf gewoon een toestel kopen via de provider, zodat support zeker is, en gelijk ook daarin meenemen dat de dekking op vakantie goed is zonder gedoe met bundels of datalimieten.
Vervolgens zou ik het toestel instellen op grote letters en iconen (toegankelijkheidsopties), en de meest gebruikte op de voorpagina zetten.
Stel een standaard browser in met adblocker, en laat hem lekker los gaan ermee.

En heb je het budget, voeg hem toe aan een familie account, en zorg voor een goede automatische cloud backup van de gegevens. Raakt het toestel kwijt of kapot dat bijvoorbeeld foto's en whatsapp bewaard blijven, maar ook dat hij een deel van de informatie op de laptop beschikbaar heeft door die via een clouddrive te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dank voor de antwoorden.
@woutervh Ik begrijp natuurlijk dat d eontwikkeling geld kost en dat daar het verdien model zit, dus dat is ook geen probleem. De aangeboden telefoons zijn een beetje oud, dat wel. Ik ben wel nieuwsgierig naar je project. Ik vond in de playstore 'ONY' en heb dat geinstalleerd, maar zag meteen al wat dingen die waarshcijnlijk fout gaan

@swhnld Hij is geen digibeet, maar een touchscreen en de logica van een smartphone met Android is wel weer ierts anders, hij heeft net win 10 een beetje onder de knie en zal android zo benaderen denk ik. Dus een schil is wel nodig anders ben je al gauw de weg kwijt. En als 97 jarige heb je niet de motoriek om te swipen en dergelijke, dus zo'n telefoon moet behoorlijk op slot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 19:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

tw_gotcha schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:16:
dank voor de antwoorden.
@woutervh Ik begrijp natuurlijk dat d eontwikkeling geld kost en dat daar het verdien model zit, dus dat is ook geen probleem. De aangeboden telefoons zijn een beetje oud, dat wel. Ik ben wel nieuwsgierig naar je project. Ik vond in de playstore 'ONY' en heb dat geinstalleerd, maar zag meteen al wat dingen die waarshcijnlijk fout gaan

@swhnld Hij is geen digibeet, maar een touchscreen en de logica van een smartphone met Android is wel weer ierts anders, hij heeft net win 10 een beetje onder de knie en zal android zo benaderen denk ik. Dus een schil is wel nodig anders ben je al gauw de weg kwijt. En als 97 jarige heb je niet de motoriek om te swipen en dergelijke, dus zo'n telefoon moet behoorlijk op slot denk ik.
Heb je al eens gekeken naar de telefoons van Emporia? Die zijn speciaal voor ouderen, de smartphones hebben ook een eigen schil over Android heen en vziw niet zo gek duur.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Dank, ik had ze wel gezien maar kreeg geen goed eindruk van de shell, en hij is nogal klein, lage resolutie en waarschijnlijk best wel een oud model (android 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:22
tw_gotcha schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:41:
Dank, ik had ze wel gezien maar kreeg geen goed eindruk van de shell, en hij is nogal klein, lage resolutie en waarschijnlijk best wel een oud model (android 10)
Ja, oudere Androi versies moet je vorzichtig mee zijn. In principe is er een garantie dat versies 5 jaar blijven werken, dus op Android 10 kan het gaan voorkomen dat aps niet meer ondersteunt zijn aangezien Android 15 al uit is.
Pagina: 1